پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

راهنمای خرید کلاه کپ خوب برای روزهای آفتابی

کلاه کپ خوب

کلاه یکی از پوشش‌های کارآمد و تزئینی است که از گذشته‌های دور تا به امروز در صنعت مد و فشن نقش مهمی را ایفا می‌کند. کلاه‌ها در مدل‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند که یکی از محبوب‌ترین انواع آن‌ها، کلاه کپ (Cap) نام دارد که در بین جوانان و نوجوانان از محبوبیت بالایی برخوردار است. به همین جهت انتخاب کلاه کپ خوب در زیبایی و ایجاد استایل متفاوت اهمیت زیادی دارد. این کلاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که همه افراد با هر سن و جنس می‌توانند از آن استفاده کرده و استایل متفاوتی برای خود ایجاد کنند. با ما در مل اند موژ همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

کلاه کپ چیست؟

استفاده از کلاه در استایل مربوط به گذشته‌های دور می‌شود که پیشینیان ما برای گشت و گذارهای روزانه یا شرکت در مراسم و مناسب‌های مختلف از کلاه استفاده می‌کردند. این رسم در طول سالیان ادامه پیدا کرد تا اینکه جوانان امورز نیز به تبعیت از پیشینیان خود از کلاه در استایل خود استفاده می‌کنند با این تفاوت که کلاه‌های امروزی ظاهری جدید و مدرن‌تر به خود گرفته‌اند.

بدون شک این روزها افراد جوان را دیده‌اید که به دنبال خرید کلاه کپ خوب برای داشتن ظاهر و استایل متفاوت هستند. هر چند استفاده از این نوع کلاه محدود به جوانان نیست و همه افراد با هر سن و سال و جنسیت می‌توانند از آن استفاده کنند اما این نوع کلاه در میان جوانان محبوبیت بیشتری دارد.

کلاه کپ به کلاه‌هایی گفته می‌شود که لبه‌دار یا نقاب‌دار هستند به طوری که برخی از افراد از این نوع کلاه به نام کلاه نقابی یاد می‌کنند. کلاه کپ خوب این ویژگی را دارید که به خوبی به دور سر چفت شده و نقاب یا لبه آن مانع از تماس مستقیم نور خورشید با پوست صورت می‌شود. به نوعی قسمت لبه یا نقاب کلاه کپ، نقش سایه‌بان را برای پوست صورت ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: 7 لباس ورزشی مناسب که داشتن آنها در کمد لباس شما ضروری است

کلاه کپ خوب

افرادی که اهل ورزش هستند یا به گشت و گذار روزانه در طبیعت علاقه دارند به خصوص در فصول گرم سال از یک کلاه کپ خوب استفاده می‌کنند تا به این طریق از پوست صورت و چشم‌های خود در برابر تابش مستقیم نور آفتاب محافظت کنند. همچنین فعالان صنعت مد و فشن از این نوع کلاه برای طراحی استایل‌های متفاوت و جذاب نیز بهره می‌برند.

علت استفاده از کلاه کپ

حساس‌ترین عضو در بدن انسان، پوست است که به محافظت زیادی نیاز دارد زیر قرار گفتن در معرض تابش آفتاب برای مدت زمان طولانی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. به همین دلیل استفاده از کلاه کپ خوب می‌تواند از تماس مستقیم پوست صورت با اشعه آفتاب در طول روز به میزان قابل توجهی بکاهد و احتمال ابتلا به عوارض و بیماری‌های مختلف را کاهش دهد.

کلاه کپ خوب یکی از وسیال کاربردی است که به دلیل داشتن لبه با نقاب در قسمت جلویی و پالای پیشانی می‌تواند مانند یک آفتابگیر یا نقاب عمل کرده و از صورت و چشم‌ها در برابر تابش مستقیم نور آفتاب محافظت کند. با استفاده از کلاه کپ حتی اگر برای مدت طولانی در برابر تابش نور خورشید قرار بگیرید آسیبی به پوست صورت شما وارد نمی‌شود و این کلاه به خوبی از شما محافظت می‌کند.

انواع کلاه کپ

کلاه‌ کپ در مدل‌های متنوع با طراحی متفاوت تولید می‌شود که هر کدام از این مدل‌ها ویژگی‌های متفاوتی داشته و برای استفاده در موقعیت‌های مختلفی مناسب هستند. اغلب افراد کلاه‌های کپ را به عنوان کلاه‌های لبه‌دار یا کلاه بیسبال می‌شناسند که نقاب بزرگی دارند و بخشی از صورت را می‌پوشانند. در صورتی که کلاه‌های کپ انواع مختلفی دارند که از هر کدام از آن‌ها می‌توان در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد.

  • کلاه کپ بیسبال

کلاه کپ بیسبال به همین کلاه‌های کپ معمول گفته می‌شود که به کلاه کپ تابستانی نیز معروف است. این مدل کلاه دارای یک لبه یا نقاب نسبتا بلند با طراحی صاف و لبه کاملا گرد است. در قسمت پشت این کلاه‌ها یک کمربند وجود دارد که برای تغییر سایز و متناسب کردن اندازه آن با دور سر افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل از کلاه‌ها همه‌کاره هستند و می‌توان از آن‌ها در انواع استایل‌ها از استایل ورزشی تا استایل کژوال و در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد.

  • کلاه کپ Snapback

اگر قصد خرید کلاه کپ خوب برای استفاده در استایل کژوال روزمره خود دارید می‌توانید از این نوع کلاه کپ استفاده کنید. از نظر ظاهری تفاوت زیادی بین کلاه کپ بیسبال و این نوع کلاه وجود ندارد و می‌توان از آن در استایل روزمره و کژوال استفاده کرد.

نکته مهم در مورد کلاه‌های کپ Snapback این است که این کلاه‌ها معمولا با لوگو و نشان تجاری تولید می‌شوند و شما می‌توانید برای اینکه هویت و استایل منحصر به فرد خود را داشته باشید از کلاه‌هایی استفاده کنید که فاقد نام و نشان تجاری باشند.

  • کلاه کپ تخت

این مدل از کلاه‌ها مدل فشرده کلاه کپ بیسبال هستند که لبه با نقاب کوتاه‌تری دارند. این نوع کلاه‌ها بسته به موقعیت می‌توانند به صورت روزمره و حتی در شرایط رسمی‌تر مورد استفاده قرار بگیرند. این مدل از کلاه‌های کپ در قرن نوزدهم میلادی و در کشور انگلستان محبوبیت زیادی داشت و افراد از این کلاه‌ها در استایل روزانه و حتی استایل رسمی خود استفاده می‌کردند. در حال حاضر نیز از این نوع کلاه کپ خوب به عنوان یکی از اکسسوری‌های ویژه و مدلی که محبوب افراد خاص‌پسند است یاد می‌شود و افراد زیادی در استایل رسمی و روزمره خود از آن بهره می‌برند.

  • کلاه کپ برت

یکی از مدل‌های محبوب کلاه کپ، کلاه برت نام دارد که لبه و نقاب کوتاهی دارد و در تولید آن‌ها معمولا از پشم استفاده می‌شوند. کلاه برت نماینده استایل کلاسیک مردانه شناخته می‌شود که توسط مردان زیادی در استایل رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کلاه به صورت لبه پایین یا لبه بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: چطور ورزشکاری خوش تیپ باشیم؟

کلاه کپ خوب

کاربرد کلاه کپ

شاید این سوال در ذهن برخی از افراد شکل بگیرد که استفاده از کلاه کپ خوب است یا بد؟ بدون شک خرید و انتخاب یک کلاه کپ خوب می‌تواند مزایایی برای افراد به همراه داشته باشد. کاربرد کلاه کپ بسیار وسیع است و می‌تواند در موقعیت‌ها و شرایط مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

افرادی که شغل آن‌ها در فضای باز انجام می‌شود می‌توانند از این کلاه در طول روز برای محافظت سر و صورت خود از تابش مستقیم آفتاب استفاده کنند. همچنین این کلاه‌ها به عنوان بخشی از استایل روزمره افراد بسیار جذاب هستند و می‌توانند جلوه متفاوتی در استایل فرد ایجاد کنند.

یک کلاه کپ خوب می‌تواند همراه مطمئنی در طول سفر باشد و هم به عنوان وسیله‌ای برای محافظت از پوست صورت و سر و هم به عنوان بخشی از استایل مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند در زمان حضور در فضای باز مدرسه و دانشگاه از این کلاه استفاده کنند.

ورزشکاران و افرادی که ورزش‌های هوازی یا باشگاهی را انجام می‌دهند می‌توانند از این کلاه هم برای محافظت از سر خود و جذب عرق استفاده کنند و استایل اسپرت خود را تکمیل کنند. به طور کلی اصلی‌ترین کاربرد کلاه‌های کپ محافظت از سر و صورت در برابر تابش مستقیم نور آفتاب و پیشگیری از عوارض و بیماری‌های مانند سرطان پوست است.

جمع‌بندی

لباس‌ها و اکسسوری‌های مختلفی وجود دارند که به عنوان بخش مهمی از استایل افراد به حساب می‌آیند و می‌توانند در جذاب کردن آن نقش مهمی ایفا کنند. یکی از این اکسسوری‌ها که محبوبیت زیادی به خصوص در بین جوانان و نوجوانان دارد، کلاه کپ نام دارد. یک کلاه کپ خوب به غیر از نقشی که در زیبایی استایل افراد دارد با توجه به شکل و ساختار طراحی خود می‌تواند از پوست بدن انسان که حساس‌ترین عضو محسوب می‌شود، در برابر تابش مستقیم اشعه آفتاب محافظت نماید و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه