پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

برای چربی سوزی چی بپوشیم؟

لباس پلاستیکی ورزشی

به‌منظور سوزاندن چربی‌ها و کاهش وزن، علاوه بر رفتن به باشگاه، روش‌های دیگری نیز وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، لباس‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند در طول روز وزن کم کنید. برخی از این لباس‌ها، به کمک گرما یا سرما باعث افزایش متابولیسم شما می‌شوند. برخی از این لباس‌ها از فناوری‌های مخصوصی استفاده می‌کنند و برخی دیگر حرکت شما را راحت‌تر می‌کنند تا با حرکت بیشتر، کالری بیشتری بسوزانید. در این مقاله‌ی مل اند موژ درباره‌ی لباس پلاستیکی ورزشی بیشتر صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چرا لباس پلاستیکی ورزشی؟

اگر نیاز دارید که در مدت‌زمان کوتاهی وزن کم کنید، تعریق با استفاده از لباس پلاستیکی ورزشی به شما در دستیابی به این هدف کمک می‌کند. شما با تعریق، آب زیادی را از دست می‌دهید که این روند، باعث کاهش وزن شما به‌صورت موقت می‌شود. در نتیجه شما چربی از دست نمی‌دهید و کاهش وزن شما تنها به‌وسیله کاهش وزن آب ازدست‌رفته می‌باشد.

شستن لباس ورزشی
افرادی در حال ورزش

لباس پلاستیکی ورزشی برای چربی سوزی چطور عمل می‌کند؟

استفاده از لباس پلاستیکی ورزشی به منظور تعریق بیشتر، چیز جدیدی نیست. ورزشکاران، مانند بدنسازان، بوکسورها و رزمی‌کاران، سال‌هاست که از این ترفند برای رسیدن به وزن دلخواه خود در مسابقات استفاده می‌کنند. هدف از پوشیدن این لباس‌ها این است که گرمای بدن در طول تمرین حفظ شود. در شرایط عادی، بدن شما از عرق به‌عنوان یک سیستم خنک‌کننده برای کمک به تنظیم دمای بدن استفاده می‌کند. وقتی بدن شما به دمای خاصی می‌رسد، غدد عرق شروع به تولید عرق می‌کنند. اثر خنک‌کنندگی زمانی شروع می‌شود که عرق ازروی پوست شما تبخیر می‌شود.
اگر بدن در لباس ضخیم یا پلاستیک پیچیده شود، عرق نمی‌تواند تبخیر شود و سیستم خنک‌کننده از کار می‌افتد. سپس بدن شما به تولید عرق ادامه می‌دهد تا دمای بدن را تنظیم کند. بدن شما نمی‌تواند خود را خنک کند میزان تعرق خود را افزایش می‌دهد. در نتیجه، شما مایعات زیادی از دست خواهید داد و به میزانی که آب از دست داده‌اید، وزن کمتری خواهید داشت. اما کاهش وزن شما صرفاً به سبب ازدست‌دادن مایعات است، نه سوزاندن چربی. این یک کاهش وزن بسیار موقتی است و روش سالمی برای کاهش وزن نیست. هرگونه کاهش وزن ناشی از پوشیدن لباس پلاستیکی ورزشی موقتی است و پس از آنکه مقداری آب بنوشید، وزن شما بر می‌گردد.

مزایا و معایب استفاده از لباس پلاستیکی ورزشی برای چربی سوزی

ازآنجایی‌که بدن شما از تقریباً 75 درصد آب تشکیل شده است و برای عملکرد صحیح، بدن به مایعات کافی نیاز دارد، این نوع کاهش وزن که منجر به کم‌آبی بدن می‌شود، می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد.
همچنین ازدست‌دادن این مقدار آب و الکترولیت‌ها می‌تواند باعث گرمازدگی و در نهایت، منجر به ایست قلبی شود. این موضوع چیزی نیست که کسی آن را ساده تلقی کند یا بدون آنکه تحت‌نظر یک متخصص باشد، آن را امتحان کند. در واقع، مردم نه‌تنها می‌خواهند وزن کم کنند، بلکه می‌خواهند چربی‌های خود را نیز کاهش دهند. به همین دلیل، باید برنامه‌های کاهش وزن را متوقف کرده و برنامه‌های کاهش چربی را دنبال کنید.
چربی جذابیت یا زیبایی ندارد و کاملا ناسالم است. از سوی دیگر، آب برای سلامتی شما ضروری است. کاهش وزن بیشتر از چیزی که می‌پوشید، به کاری که انجام می‌دهید مربوط می‌شود. یک راه مطمئن و سالم برای کاهش چربی‌ها، کاهش کالری مصرفی (در عین بهبود کیفیت غذا) و افزایش فعالیت است.
برخی ورزشکاران برای آنکه به وزن موردنظر برای یک مسابقه خاص برسند، از این روش استفاده می‌کنند. زیرا این لباس‌ها به ورزشکاران کمک می‌کنند تا در زمان کوتاهی، وزن زیادی را از دست بدهند. پوشیدن لباس پلاستیکی ورزشی به شما کمک می‌کند تا در هوای سرد، گرمای بدن خود را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید:  بهترین تمرین های هوازی برای چربی سوزی

برای سوزاندن چربی بیشتر چه لباسی بپوشیم؟

شستن لباس ورزشی
فردی در حال ورزش

برخی از لباس‌های ورزشی، به شما کمک می‌کنند در هر زمان و هر مکانی چربی‌سوزی داشته باشید. به‌عنوان‌مثال به کمک سرما یا گرما متابولیسم بدن شما را افزایش می‌دهند. اما همه لباس‌های ورزشی، برای چربی‌سوزی بیشتر و افزایش فعالیت‌های ورزشی شما مناسب نیستند. پیش از آنکه یک لباس ورزشی خریداری کنید، از این راهنما استفاده کنید تا لباس‌های ورزشی مناسب برای چربی‌سوزی بیشتر را خریداری کنید.
کفش‌هایی که برای پیاده‌روی‌های طولانی مناسب باشند.
اگر قصد سوزاندن چربی و کالری بیشتری را در طول روز دارید، کفش‌هایی بپوشید که به شما کمک می‌کنند در طول روز زمان بیشتری را پیاده‌روی کنید. کفش‌های خوب حتی می‌توانند به شما کمک کنند تا وضعیت بدنی خود را بهبود ببخشید تا کاهش وزن آسان‌تر شود. اما نیازی نیست کفش‌هایی بپوشید که آن‌ها را نمی‌پسندید.

  • از لباس‌های راحت برای افزایش حرکت و متابولیسم بدن خود استفاده کنید.

لباس‌هایی که در طول روز می‌پوشید، باید برای راحتی بیشتر شما طراحی شده باشند تا حرکات روزانه و متابولیسم بدن شما افزایش پیدا کند. با حرکات اضافی‌تر در طول روز، شما صدها کالری بیشتر می‌سوزانید.

  •  لباس‌هایی که به شما انگیزه ورزش‌کردن بدهند را بپوشید.
    شما باید به نحوه لباس پوشیدن خود در باشگاه اهمیت بدهید. لباس‌های ورزشی جذاب، به شما در چربی‌سوزی بیشتر کمک می‌کنند. اگر در باشگاه احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید، احتمالاً دفعات بیشتری به ورزشگاه می‌روید، مدت بیشتری در آنجا می‌مانید و زمانی که آنجا هستید به همان اندازه که نیاز دارید، ورزش می‌کنید. لباس‌های ورزشی خوب می‌توانند اعتمادبه‌نفس شما را افزایش دهند و انگیزه شما را حفظ کنند. درصورتی‌که اضافه‌وزن دارید، به لباس ورزشی که انتخاب می‌کنید توجه داشته باشید. زیرا در این صورت پیداکردن لباس ورزشی که به شما احساس رضایت از بدنتان را بدهد، کمی سخت خواهد بود.
  •  لباس‌هایی با رنگ‌های جدید بپوشید
    بسیاری از خانم‌هایی که اضافه‌وزن دارند و اعتمادبه‌نفس ندارند، از رنگ‌های روشن‌تر دوری می‌کنند و فکر می‌کنند که اگر لباسی گشاد و مشکی بپوشند، جذاب‌تر خواهد بود. رنگ لباس شما می‌تواند در برجسته‌کردن و تقویت نقاط قوت بدن شما بسیار موثر باشد. همچنین می‌تواند اثرات روان‌شناختی مفیدی داشته باشد. آیا می‌دانستید که رنگ آبی به کاهش وزن شما کمک می‌کند، زیرا اگر رنگ آبی زیادی را ببینید، میل شما به خوردن غذا کاهش پیدا می‌کند. یا اینکه رنگ قرمز می‌تواند اعتمادبه‌نفس شما را تقویت کند. مشکلی ندارد که شلوار یا جین مشکی بپوشید، اما یک تاپ روشن بپوشید.
  • لباس‌های فری سایز بخرید
    اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، اما نمی‌خواهید لباس‌هایی در سایزهای مختلف بخرید، به دنبال لباس‌هایی باشید که متناسب برای هر سایزی طراحی شده باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین تمرین های ورزشی برای پشت میزنشین ها

سخن پایانی

لباس‌های شما می‌توانند تاثیر زیادی در کاهش وزن شما داشته باشند. به همین دلیل باید در انتخاب لباس‌های خود دقت داشته باشید. در این مقاله، به لباس‌هایی که می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند را بررسی کردیم. همچنین درصورتی‌که قصد کاهش وزن موقت دارید، می‌توانید از لباس پلاستیکی ورزشی استفاده کنید تا با تعریق بیشتر، وزن خود را کاهش دهید. اما فراموش نکنید در هر شرایط و هر شکلی، شما باید بدن خود را دوست داشته باشید. زیرا در این صورت شما می‌توانید به اهداف خود در کاهش وزن دست پیدا کنید.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه