پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

بهترین تمرین های ورزشی برای پشت میزنشین ها

ورزش در محل کار

فناوری‌های مدرن فواید و راحتی‌های زیادی در اختیار ما گذاشته‌اند، اما در عین حال یک ایراد خیلی بزرگ هم دارند و آن این است که همه ما ساعت‌های زیادی را پشت میز می‌نشینیم و با لپ تاپ و کامپیوتر کار می‌کنیم. اکثر ما شغل‌های دفتری و پشت میزی داریم و ساعات کار طولانی هرچند ممکن است ما را به فردی موفق در کار تبدیل کند، اما به همان نسبت هم ممکن است به سلامت بدنی و فیزیکی‌مان آسیب بزند، بنابراین بهتر است به ورزش در محل کار به صورت جدی فکر کنیم. در این مقاله همراه مل اند موژ باشید تا چند تمرین ورزش در محل کار را مرور کنیم.

دردهای جسمی پشت میز نشینی

نشستن مدام روی صندلی آن‌هم در یک موقعیت ثابت می‌تواند منجر به شکل‌گیری دردهای مزمن در عضلات و مفاصل مختلف بدنی شود. ورزش در محل کار یک راه‌کار اصولی برای مقابله با این شرایط جسمی آسیب‌زا است.

نشستن بیش‌ازحد می‌تواند عامل بیماری‌های زیادی مانند افزایش وزن، بیماری قلبی، دیابت، فشارخون بالا و سایر بیماری‌های مزمن باشد. بدن ما طوری ساخته نشده است که ساعات طولانی و بی‌حرکت در یک مکان قرار بگیرد، به همین دلیل هم ممکن است دچار مشکلاتی مانند عضلات سفت و گرفته شود. علاوه بر اکثر افراد با ژست صحیح بدنی پشت میز نمی‌نشینند که همین هم در درازمدت فشار بیش‌ازحدی را به گردن، شانه و کمر وارد کرده و دردهای ثابتی را به همراه خواهد داشت.

راهنمای خرید هودی زنانه جدید

اهمیت ورزش در محل کار

ورزش در محل کار ممکن است در ابتدا چالش‌برانگیز باشد، اما بدون شک روز کاری شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند و در درازمدت فواید بسیاری را به همراه خواهد داشت. انجام تمرینات ورزشی در محیط کار مزایای بی‌پایانی را به همراه دارد. یک تمرین یا ورزش کوتاه در محل کار ممکن است عملکرد شغلی، بهره‌وری و محیط کلی محل کار را بهبود بخشد.

به مدیریت استرس کمک می‌کند

استرس ناشی از کار می‌تواند هم اثرات روحی و هم جسمی ایجاد کند. ورزش با تنظیم ترشح کورتیزول به کاهش استرس کمک می‌کند. بعد از ورزش، هورمون‌های استرس کاهش می‌یابند و استرس و اضطراب از بین می‌روند و در بقیه روز حس بهتری خواهید داشت.

بهبود عملکرد و بهره وری

اهمیت ورزش در محیط کار این است که ورزش باعث بهبود عملکرد و بهره‌وری در بقیه روز می‌شود و می‌تواند مواردی مانند تمرکز، تمرکز، هوشیاری و انرژی، تصمیم‌گیری و توانایی انجام چند کار را بهبود بخشد. عامل اصلی چنین اتفاقی هم این است که ورزش جریان خون در مغز را بهبود می‌بخشد و به عملکرد شما کمک می‌کند.

کاهش فشارهای فیزیکی و درد

زیاد نشستن پست میز و آن‌هم با ژست بدنی نامناسب، می‌تواند فشار شدیدی به گردن، شانه‌ها و کمر وارد کند که در طول گذشت زمان جای خود را به دردهای مزمن و ثابت می‌دهد، به‌علاوه ممکن است وضعیتی بدن را نیز دستخوش تغییراتی کند (مثلا خمیدگی پشت). ورزش برای نشستن زیاد کمک‌کننده است زیرا سبب می‌شود این فشار کمتر شده و وضعیت بدن نیز اصلاح شود.

راهنمای خرید کفش ورزشی مردانه

ورزش پشت میزنشین‌ها
ورزش‌های ساده در محل کار می‌توانند از ایجاد آسیب‌های بلند مدت جلوگیری کنند.

حرکات ورزشی مفید پشت میز کار

اگر شما هم کارمند پشت‌میزنشین هستید ایده خوبی است که چند قدم ساده برای بهبود سلامت خود در محل کار بردارید. در ساده‌ترین و راحت‌ترین حالت می‌توانید از پشت میز خود هم شروع به تمرین کنید. فرقی نمی‌کند که در محل کار، در حین درس خواندن یا دورکاری باشید، حرکات ورزشی مفید برای کارمندان زیر کمک‌کننده خواهند بود:

چرخش به طرفین

اگر یک صندلی گردان دارید می‌توانید این حرکت را انجام دهید. صاف بنشینید،‌ پاها را روی زمین قرار دهید و لبه میز خود را نگه‌دارید. در مرحله بعد، عضلات میانی بدن برای چرخاندن صندلی ازیک‌طرف به سمت دیگر استفاده کنید و بالاتنه خود را ثابت نگه‌دارید.

چرخش بالاتنه

کاملا صاف روی صندلی بنشینید و پاها را روی زمین به‌اندازه عرض باسن از هم باز کنید، در عین این که پایین‌تنه خود را کاملا محکم و ثابت نگه داشته‌اید بالا تنه را به یک سمت بچرخانید. می‌توانید از بازوهای صندلی برای کمک به چرخش استفاده کنید اما نباید صندلی شما چرخ‌دار باشد تا محکم سر جای خود باقی بمانید. 5 ثانیه نگه‌دارید و در سمت دیگر تکرار کنید.

کشش پا

یک تمرین سریع و آسان که حتی می‌توانید در حین نوشتن یا کار انجام دهید، یک کشش ساده پا است. انگشتان پا را به جلو صاف کنید و پای خود را به سمت بیرون بکشید. بلند کردن پای خود و نگه‌داشتن آن به مدت 5 تا 10 ثانیه باعث رفع گرفتگی ساق پا و همسترینگ می‌شود. پاها را عوض کنید و به میل خود تکرار کنید. از طرف دیگر، می‌توانید پای خود را ریلکس کنید،‌آن را به سمت بیرون دراز کنید و هر 10 ثانیه یک‌بار آن را بالا بیاورید تا زیر شکم کار کند.

حرکات کششی برای کمر

بیشترین فشار ناشی از سبک زندگی کم‌تحرک به کمر و خصوصا قسمت پایین کمر وارد می‌شود. شما می‌توانید به‌سادگی با ایستادن و گرفتن انگشتان پا به مدت 10 تا 30 ثانیه از این فشار واردشده خلاص شوید.

جایگزینی برای لمس انگشتان پا این است که روی صندلی خود بنشینید، زانوهای خود را تقریباً به عرض شانه بازکنید و سرخود را به سمت زانوهای خود بیاورید. رها کردن سر به کشش کمر و کاهش فشار کمک می‌کند. همچنین می‌توانید انگشتان خود را در پشت قفل کنید و به سمت بالا بکشید تا به کار کمک کنید و هم‌زمان شانه‌های خود را بکشید.

با انجام یکی از این تمرینات هر ساعت یک‌بار به مدت تقریباً یک دقیقه، متوجه کاهش استرس در ناحیه کمر خود خواهید شد.

راهنمای خرید کفش ورزشی زنانه ارزان

کار با بازو

برای اینکه در طول روز کاری به بازوهای خود کمی ورزش دهید می‌توانید از این حرکت بهره ببرید. اگرچه، اگر از صندلی چرخ دار استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید از صندلی یا میز دیگری را جایگزین کنید.

برای انجام این حرکت رو به روی صندلی قرار بگیرید و روی لبه صندلی بنشینید. کف دست خود را روی لبه صندلی قرار دهید و از روی صندلی به جلو بلغزید. بدن خود را به‌آرامی پایین بیاورید تا زمانی که آرنج‌ها به زاویه 90 درجه برسند، سپس بدن خود را تا ارتفاع صندلی بالا بیاورید. یک ست هشت‌تایی را امتحان کنید و در صورت لزوم تکرارها را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید۸ تمرین ورزشی برای تقویت عضلات پا

ورزش مناسب پشت میز
حرکت کار با بازو.

کشش‌های جانبی

تمرین نهایی یکی از تمرین‌هایی است که احتمالا قبلا هم خودتان انجام داده‌اید: کشش پهلو. بازوی خود را به سمت هوا بلند کنید و در جهت مخالف خم شوید، انگار که در یک قفسه بلند چیزی می‌خواهید. 10 ثانیه نگه‌دارید، سپس دست ها را عوض کنید. سه تا چهار بار تکرار کنید. این کار باعث کشش پهلوها و بازوهای شما می شود. به‌علاوه، خیلی هم معمول است و برخلاف بقیه تمرینات توجه کسی را نیز جلب نمی‌کند.

بیشتر بخوانیدبهترین تمرین های هوازی برای چربی سوزی

جمع‌بندی

ورزش در محل کار باعث افزایش انرژی، بهره وری و خلاقیت می‌شود و درعین‌حال استرس را کاهش می‌دهد. اگر امکان انجام تمرینات کامل در طول روز کاری یا رفتن به باشگاه را ندارید ورزش‌های کوچک نیز تفاوت زیادی در حفظ سلامتی ایجاد می‌کنند. حرکات ورزشی پشت میز کار بسیار ساده هستند و ممکن است برخی از آن‌ها بیهوده یا بیش‌ازحد ساده به نظر برسند، اما حتی همین حرکات سبب می‌شوند بدنتان را درحرکت نگه‌دارید، ضربان قلبتان را بالا و پایین کرده و از خشک شدن پشت کامپیوترتان جلوگیری کنید. فراموش نکنید وقتی برای مدت طولانی ثابت می‌نشینید، هر نوع حرکتی بهتر از بی‌تحرکی است.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه