پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

این لباس ها را در باشگاه بدن سازی نپوشید

لباس بدنسازی مناسب

رفتن به باشگاه و انجام ورزش بدنسازی یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در بین افراد جامعه به‌خصوص جوانان است. آن‌ها برای رسیدن به تناسب‌اندام و داشتن بدن زیبا باشگاه‌های مختلف را ازنظر مربی، تجهیزات، بعد مسافت و سایر فاکتورها موردبررسی قرار می‌دهند و درنهایت یک مورد را برای ورزش کردن در آنجا انتخاب می‌کنند. اما انتخاب لباس بدنسازی مناسب چالشی است که افراد را قبل از رفتن به باشگاه با خود درگیر می‌کند. این چالش ممکن است رفتن فرد به باشگاه را برای مدتی به تأخیر بیندازد زیرا فرد درگیر انتخاب لباس بدنسازی مناسب برای رفتن به باشگاه است.

لباس بدنسازی مناسب
لباس بدنسازی باید راحت باشد

بیشتر بخوانید: نکاتی برای رعایت پروتکل بهداشتی باشگاه

لباس مناسب برای باشگاه بدنسازی چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر شما قصد رفتن به باشگاه بدنسازی دارید اما این سوال ذهن شما را درگیرکرده است که در باشگاه چی بپوشم؟ قصد داریم شما را با ویژگی‌های لباس بدنسازی مناسب آشنا کنیم. یک لباس مناسب برای باشگاه بدنسازی باید دارای ویژگی‌هایی باشد که شامل موارد زیر است.

  • راحتی

شما در باشگاه بدنسازی باید با وزنه‌ها و تجهیزات مختلف مانند تردمیل، دوچرخه ثابت و غیره کار کنید تا بتوانید بدن خود را بسازید. به همین دلیل مهم‌ترین ویژگی لباس بدنسازی مناسب راحتی آن است. به این معنی که لباس باید به‌گونه‌ای باشد که فرد در آن احساس راحتی کرده و اختلالی در انجام حرکات مختلف ورزشی برای فرد ورزشکار ایجاد نکند. منظور از راحتی پوشیدن لباس‌های گشاد و آزاد نیست زیرا گشاد بودن بیش‌ازحد لباس ممکن است باعث محدودیت حرکت ورزشکار شده و مشکلاتی را به وجود آورد.

  • جنس مناسب

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های لباس مناسب بدنسازی، جنس مناسب آن است. هرچقدر جنس لباسی که برای باشگاه انتخاب می‌کنید کیفیت بهتری داشته باشد کارایی شما را در زمان ورزش کردن افزایش می‌دهد. بهترین نوع جنس لباسی که برای ورزش بدنسازی توصیه می‌شود، پارچه پنبه‌ای است زیرا به‌خوبی می‌تواند رطوبت با عرق بدن را جذب کند. برای اینکه لباس پس از جذب رطوبت شکل خود را از دست ندهد معمولا آن را با الیافی از جنس پلی‌استر ترکیب می‌کنند.

استفاده از لباس‌های جنس پنبه‌ای برای بدنسازی مخصوصا توسط آقایان بسیار متداول است اما این جنس لباس‌ها لزوما بهترین لباس مناسب باشگاه بدنسازی نیستند. درست است که این نوع از لباس‌ها عرق بدن را خوب جذب می‌کنند اما در تبخیر آن عملکرد ضعیفی دارند. به همین دلیل عرق در لباس باقی‌مانده و سنگینی و بو گرفتن لباس را به دنبال خواهد داشت. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با لباس‌های پنبه‌ای داشته باشید این است که در اثر شستشوی زیاد حالت و شکل اصلی خود را از دست می‌دهند. پس می‌توان گفت لباس بدنسازی مناسب، بهتر است ترکیبی از پنبه با الیاف مصنوعی دیگر مانند پلی‌استر باشد که ضمن جذب خوب رطوبت بدن، باعث تبخیر آن نیز بشود.

  • اندازه مناسب

لباس مناسب بدنسازی باید از اندازه و سایز مناسب برخوردار باشد. استفاده از لباس‌های خیلی گشاد به هنگام ورزش بدنسازی می‌تواند محدودیت‌هایی را در انجام حرکات برای شما به وجود آورد و این احتمال نیز وجود دارد که قسمتی از لباس به تجهیزات و وسایل موجود در باشگاه گیرکرده و هم لباس آسیب ببیند و هم باعث وارد شدن آسیب به شما شود.

همچنین پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان نیز انتخاب درستی نخواهد بود زیرا در این لباس‌ها به دلیل عدم کشسانی و آزادی حرکت، قادر نخواهید بود که حرکات ورزشی را به‌صورت صحیح و اصولی انجام دهید.

  • نوع لباس

لباس مناسب بدنسازی ازنظر نوع می‌‌تواند گزینه‌های مختلفی داشته باشد که بسته به سلیقه و نیاز برخی حرکات انتخاب می‌شود. تیشرت، رکابی حلقه‌ای، شلوار، شلوارک یا هر لباس دیگری که برای بدنسازی و باشگاه انتخاب کنید کاملا بسته به سلیقه شما دارد. اما بهترین نوع لباسی که برای بدنسازی توصیه می‌شود استفاده از رکابی به همراه لگ است که هم تعریق کمتری به همراه دارد و هم راحتی بیشتری برای شما فراهم می‌آورد.

راهنمای خرید کفش ورزشی مردانه

لباس بدنسازی مناسب
برای بدنسازی لباس جین نپوشید

اشتباهات رایج در انتخاب لباس مناسب بدنسازی

برای انجام هر ورزشی باید ملزومات آن ورزش را به بهترین نحو ممکن در اختیار داشت. ورزش بدنسازی که در باشگاه‌های ورزشی انجام می‌شود به‌غیراز تجهیزاتی که در باشگاه فراهم‌شده است به ملزوماتی مانند کفش و لباس بدنسازی مناسب احتیاج دارد تا ورزشکار بتواند به بهترین نحو حرکات را انجام داده و کارایی خود را افزایش دهد. اما در بعضی موارد اشتباهاتی از برخی افراد دیده می‌شود که توصیه می‌شود شما این اشتباهات را تکرار نکنید و لباس‌ها و کفش‌هایی که در ادامه به آن اشاره می‌شود را به‌عنوان لباس بدنسازی مناسب انتخاب نکنید.

  • بوت و کفش‌های ویبرام 5 انگشتی

شاید با شنیدن این نام‌ها تعجب کنید اما بدانید که برخی افراد در موقع حضور در باشگاه بدنسازی از این کفش‌ها در زمان تمرین استفاده می‌کنند. کفش‌های ویبرام که برای پیاده‌روی طراحی‌شده‌اند و مناسب بودن آن‌ها حتی برای پیاده‌روی هم زیر سوال است. بوت‌ها نیز برای شرایط سخت و گرم خشک نگه‌داشتن پاها طراحی‌شده‌اند نه برای ورزش کردن در باشگاه. استفاده از بوت در باشگاه باعث می‌شود پاهای شما بیشتر از حالت معمول عرق کند و آسیب‌های پوستی به آن وارد شود.

  • شلوار گنی

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که مخصوصا آقایان در انتخاب لباس بدنسازی مناسب انجام می‌دهند استفاده از شلوارهای گنی است. این شلوارها به پاها چسبیده و زمانی که پاها عرق می‌کنند اصلا ظاهر خوبی ندارند. آقایان بهتر است از شلوارک‌های تا بالای زانو و یا شلوارهای گرمکن برای زمان تمرین استفاده کنند.

  • لباس جین

بدترین انتخاب ممکن برای پوشیدن در باشگاه بدنسازی است زیرا زمانی که بدن شروع به عرق کردن می‌کند عملکرد خوبی ندارند. این لباس‌ها برای خنک کردن در هنگام ورزش طراحی نشده‌اند پس نباید به‌عنوان لباس مخصوص باشگاه بدنسازی انتخاب شوند.

راهنمای خرید کفش ورزشی زنانه

نکات انتخاب لباس بدنسازی مناسب با توجه به اندام

اگر بدنسازی انجام می‌دهید و یا قصد شروع کردن آن را دارید باید با توجه به اندام خود لباس بدنسازی مناسب انتخاب کنید. اگر بدن سیبی‌شکل دارید بهتر است قسمت بالاتنه لباس شما کمی گشاد باشد. افرادی که سابقه زیادی در بدنسازی دارند و بدن ساعت شنی پیداکرده‌اند بهتر است تاپ و شلوارک‌های چسب را انتخاب کنند. اگر بدن مستطیلی شکل دارید بهتر است برای بالاتنه لباسی انتخاب کنید که یقه بازداشته باشد. افرادی که اندام گلابی‌شکل دارند باید برای قسمت پایین تنه خود از لباس‌های بلند و دم‌پا گشاد استفاده کنند. این لباس‌ها باید رنگ تیره‌تری نسبت به لباس بالاتنه داشته باشند. به این صورت هم قد آن‌ها بلندتر به نظر می‌رسد هم ران‌ها پا لاغرتر نشان داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: نکاتی درباره داشتن اعتماد به نفس در ورزش و باشگاه

جمع‌بندی

برای انجام این ورزش نیز مانند بسیاری از ورزش‌های دیگر باید در انتخاب لباس دقت کرد و لباسی را به‌عنوان لباس ورزش بدنسازی انتخاب کرد که با حرکات و فعالیت‌های این ورزش تناسب داشته باشد و بتواند عملکرد و کارایی ورزشکار را بالا ببرد. با توجه به اینکه بسیاری از افراد که به این رشته ورزشی می‌پردازند در انتخاب لباس اشتباهات زیادی مرتکب می‌شوند در این راهنما، نکاتی برای انتخاب بهترین لباس برای ورزش بدنسازی ارائه شد تا با استفاده از این نکات بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

از شما دعوت می‌کنیم برای خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه