پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

7 اکسسوری ورزشی ضروری برای باشگاه

اکسسوری ورزشی

به طور معمول ورود به باشگاه بدنسازی برای اولین‌بار می‌تواند استرس‌آور و هیجان‌انگیز باشد و شما حتی نمی‌دانید از کجا شروع کنید یا چه چیزی با خود ببرید، در این مقاله مل اند موژ 7 اکسسوری ورزشی ضروری که برای رفتن به باشگاه نیاز دارید را آورده‌ایم:  

حوله ورزشی

اگر شما از آن دسته افراد پرانرژی هستید که از ورزش‌کردن و رفتن به باشگاه لذت می‌برید، ضروری‌ترین اکسسوری ورزشی که برای حفظ بهداشت شخصی به آن نیاز دارید، حوله ورزشی می‌باشد. مزایای استفاده از حوله ورزشی عبارت‌اند از:

  •  هنگام استفاده از امکانات و تجهیزات بدنسازی، باکتری‌ها از سطوح به دستان شما منتقل می‌شوند. اگر از دست برهنه خود برای پاک‌کردن عرق از بدن و صورت استفاده کنید، تمام باکتری‌های موجود را به پوست خود منتقل می‌کنید، اما با استفاده از حوله ورزشی، قرارگرفتن در معرض آلودگی و باکتری را به حداقل می‌رسانید.
  • حوله ورزشی به شما کمک می‌کند هنگام استفاده از آن برای ازبین‌بردن عرق از صورت و بدن خود احساس خشکی و تازگی داشته باشید.
  • هنگام درازکشیدن روی تجهیزات باشگاه، به‌عنوان یک مانع بین بدن و تجهیزات بدنسازی عمل می‌کند و خطر انتقال ویروس‌ها را کاهش می‌دهد.
  • کمک می‌کند تا هنگام استفاده از تجهیزات بدنسازی، وزنه‌ها و میله‌ها را بهتر بگیرید و از دستتان سر نخورند.
  • حوله ورزشی یک اکسسوری ورزشی مهم می‌باشد که به شما کمک می‌کند از شر کثیفی و گردوخاک راحت شوید.

برای انتخاب حوله مناسب باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • هنگام انتخاب بهترین حوله بدنسازی برای خود، باید به نیازهای خاص خود فکر کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر خیلی بیشتر از یک فرد معمولی عرق می‌کنید، به دنبال یک حوله ورزشی جاذب برای خشک‌شدن سریع باشید، اگر وزنه‌برداری زیادی انجام می‌دهید، می‌خواهید حوله به‌عنوان مانعی بین بدن شما و تجهیزات بدنسازی باشد از یک حوله آنتی‌باکتریال استفاده کنید.
  • اندازه‌ ایده‌آل برای حوله ورزشی ۸۰ سانتی‌متر طول و ۴۰ سانتی‌متر عرض بوده و به‌اندازه کافی بزرگ است تا بتوانید مقدار قابل‌توجهی از پوست را پاک کنید و روی تجهیزات باشگاه دراز بکشید و به‌راحتی به همراه لباس باشگاه در ساک ورزشی خود حمل کنید.
  • بررسی میزان نرمی و لطافت حوله ورزشی بسیار مهم می‌باشد، زمانی که شما با حوله صورت خود را خشک می‌کنید باید نرمی و لطافت آن را کاملاً احساس نمایید.
  • حوله‌های نازک‌تر مقرون‌به‌صرفه نیستند؛ زیرا سریع‌تر فرسوده می‌شوند. حوله‌های ضخیم‌تر گزینه بهتری هستند؛ زیرا می‌توانند چندین بار استفاده و شستشو را تحمل کنند.
  •  برخی حوله‌های بدنسازی با طراحی ویژه دارای یک جیب زیپی داخلی هستند، بنابراین می‌توانید از آنها برای نگهداری تلفن و هر چیز باارزش دیگر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست در باشگاه: قبل و بعد از تمرین

جنس حوله ورزشی

  • پنبه: حوله ورزشی از جنس پنبه، نرم و قابل تنفس بوده و شستشوی آن آسان است. بااین‌حال، ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا خشک شود.
  •  پنبه ارگانیک : حوله از جنس پنبه ارگانیک بدون مواد شیمیایی سمی مضر تولید می‌شود که برای محیط‌زیست و پوست شما بهتر است. مانند ابر نرم، فوق‌العاده ملایم برای پوست شما و فوق‌العاده جاذب است.
  •  میکروفایبر : حوله‌های میکروفایبر از 80% پلی‌استر و 20% مواد پلی‌آمید تشکیل شده اند که باعث می‌شود در عین سبک و جمع‌وجور بودن، عرق و آب را جذب کنند. این ماده قوی، بادوام و بدون پرز است، بنابراین در مقایسه با حوله‌های نخی دوام بیشتری خواهد داشت.
  • نخ: حوله‌های نخی ، یک اکسسوری ورزشی ایده آل برای علاقه‌مندان به تناسب‌اندام هستند که در طول تمرینات ورزشی خود زیاد عرق می‌کنند. آنها دارای قدرت جذب چشمگیر و ویژگی خشک‌شدن سریع هستند که به جلوگیری از رشد کپک و باکتری کمک می‌کند.

آیا می‌توانید از حوله دستی به‌عنوان حوله بدنسازی استفاده کنید؟ خیر، حوله‌های دستی بسیار کوچک‌تر از یک حوله ورزشی معمولی هستند و سریع‌تر خیس می‌شوند (با عرق کردن) و سطح بسیار کوچک‌تری از بدن شما را تمیز می‌کنند، درحالی‌که حوله‌های بدنسازی به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که فوق‌العاده جاذب رطوبت هستند.

قمقمه آب

یکی از مهم‌ترین وسایل موردنیاز باشگاه، قمقمه آب است که باید هنگام ورزش همراه خود داشته باشید، نوشیدن آب در حین و بعد از ورزش برای هیدراته نگه‌داشتن بدن ضروری است. قبل از خرید این اکسسوری ورزشی، در نظر بگیرید که برای چه چیزی از آن استفاده خواهید کرد – آیا برای استفاده به مدت طولانی مفید است؟ یا شاید قمقمه‌ای نیاز دارید که آب را خنک نگه دارد. در هنگام خرید قمقمه آب باید حواستان به نکات مختلفی باشد. مثلاً: اندازه و حجم قمقمه: اندازه قمقمه را بر اساس نوع فعالیتی که انجام می‌دهید انتخاب کنید؛ مثلاً هنگام دوچرخه‌سواری که مسافت‌های طولانی را طی می‌کنید، قمقمه‌های 800 میلی‌لیتری و بیشتر مناسب هستند؛ اما برای دویدن به دنبال خرید قمقمه‌های سبک‌تر با حجم ۵۰۰ تا ۶۵۰ میلی‌لیتر باشید تا در صورت تمایل بتوانید آن را به کمر خود نیز متصل کنید. نوع در قمقمه: در قمقمه‌ها نیز دارای انواع مختلفی اعم از پیچی، نی دار، فشاری و کشویی هستند که بسته به نیاز و فعالیت خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. دوام: قمقمه ورزشی یک اکسسوری ورزشی است که باید در مقایسه با بطری‌های آب معمولی کمی محکم‌تر بوده و از نظر حجم بزرگ‌تر و به‌اندازه کافی بادوام باشد تا با ضربه‌زدن یا افتادن در باشگاه خراب نشود. دمای مطلوب: انتخاب بهترین قمقمه آب به دمای آب موردنظر شما بستگی دارد برای مثال اگر شما بخواهید قمقمه شما آب را گرم یا سرد نگه دارد می‌توانید از قمقمه‌های عایق شده استفاده کنید. ویژگی‌هایی موردنظر : ممکن است بخواهید ویژگی‌های خاصی در قمقمه آب شما وجود داشته باشد؛ مانند سازگاری با محیط‌زیست، ایمنی، تمیزکردن آسان، استفاده آسان، درپوش‌های مخصوص، تسمه‌های حمل، گیره‌ها، دسته‌ها، اشکال منحصربه‌فرد و غیره. تصمیم بگیرید که چه نوع و مدلی از این اکسسوری ورزشی هدف شما را برآورده می‌کند و براین‌اساس انتخاب کنید. جنس بطری آب چیزی که قمقمه ورزشی را از یک بطری آب ساده متمایز می‌کند قابلیت خنک نگه‌داشتن و عدم ایجاد تغییر در بو و مزه آب است. بر همین اساس قمقمه‌ها از مواد اولیه مختلفی تولید می‌شوند:

  • قمقمه‌های آب پلاستیکی : این بطری‌ها معمولاً از جنس پلی‌اتیلن ساخته می‌شوند و برای اهداف ورزشی و فضای باز بهترین بوده و دارای ویژگی‌های زیادی هستند. پلاستیک سخت به‌اندازه کافی بادوام است تا در برابر سایش مقاومت کند و همچنین تمیزکردن و نگهداری آن آسان است.
  • قمقمه‌های آب استیل : جدا از سازگاری با محیط‌زیست و بادوام بودن، بطری آب از جنس استیل انتخاب سالم‌تری است؛ زیرا فولاد زنگ نمی‌زند و اگر لایه استیل به‌اندازه کافی ضخیم باشد می‌توانید از قمقمه به‌عنوان یک فلاسک کامل برای حفظ دمای آب سرد یا گرم استفاده کنید.
  •  قمقمه آب عایق‌ شده : این نوع از اکسسوری ورزشی به دلیل داشتن روکش عایق، به گرم یا سرد نگه‌داشتن نوشیدنی‌ها برای مدت طولانی‌تری کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۴ وسیله ضروری برای باشگاه

ساک ورزشی

هنگام رفتن به باشگاه استفاده از کیف‌های معمولی توصیه نمیشود؛ زیرا باید فضای کافی برای نگهداری وسایل و لباس باشگاه خود داشته باشید و در صورت نیاز، به‌راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید؛ بنابراین داشتن ساک ورزشی ضروری است.برای انتخاب ساک ورزشی مناسب به نکات زیر توجه کنید:

  • به سراغ کیفی بروید که جادار باشد؛ اما خیلی حجیم نباشد. کیف با اندازه مناسب نه‌تنها تمام وسایل موردنیاز باشگاه شما را حمل می‌کند، بلکه رفت‌وآمد با وسایل حمل‌ونقل عمومی را نیز آسان‌تر خواهد کرد.
  •  خانم‌ها به یک کیف بدنسازی با طراحی خوب نیاز دارند تا لباس‌ باشگاه، وسایل تناسب‌اندام، لوازم‌آرایش و موی خود را مرتب نگه دارند.
  •  بسیاری از کیف‌های ورزشی مجهز به یک محفظه مخصوص لباس‌های مرطوب هستند که به‌راحتی یک حوله خیس و یک‌دست لباس باشگاه کثیف در آن جای می‌گیرد و از باقی وسایل در برابر رطوبت و آلودگی محافظت می‌کند.
  • کیف ورزشی با طراحی ارگونومیک فشار زیادی به شانه و کمر شما وارد نمی‌کند؛ مثلا کوله‌پشتی‌ها بهترین انتخاب هستند.
  • ساک ورزشی باید از مواد بادوام ساخته شده، در برابر خط‌وخش مقاوم باشد.
  • اکثر کیف‌های ورزشی مجهز به صفحه زیرین هستند، زیرا علاوه بر ثبات بخشیدن به آن، می‌توان وسایلی را که کمی سنگین‌تر هستند بدون افتادگی حمل کرد. بسیار مهم است که این اکسسوری ورزشی را با چه نوع بند و دسته‌ ای انتخاب کنید؛ برای بسیاری، دو دسته معمولی در بالای کیف مناسب بوده، برخی دیگر ممکن است بخواهند یک بند بلندتر روی یک شانه قرار گیرد و برای برخی دیگر، یک کوله‌پشتی با دو بند، مفید باشد.
  •  در ساک‌های ورزشی که قابلیت تنفس‌پذیری و مقاومت در برابر رطوبت را دارند، هیچ بوی نامطبوعی در داخل آن ایجاد نشده و رطوبت به بیرون نفوذ نمی‌کند.
  •  جنس کیف ورزشی نیز بسیار اهمیت دارد و مطمئناً یکی از مواد ترجیحی پلی‌استر و مش است، اما کیف ورزشی چرمی نیز برای حمل اکسسوری ورزشی محبوب است.
ساک ورزشی
ساک ورزشی باشگاه

دستکش ورزشی

دستکش‌های ورزشی یکی از مهم‌ترین عناصر و اکسسوری ورزشی در کیت لوازم بدنسازی هستند، آنها نه تنها از صدمات جلوگیری می‌کنند، بلکه محافظت خوبی را هنگام ورزش ارائه داده و تمرین را بهینه می‌کنند. برخی از مزایای پوشیدن دستکش‌ ورزشی عبارت‌اند از:

  •  افزایش چسبندگی دست‌ها و جلوگیری از لیز خوردن یا افتادن وزنه‌ها و ایجاد آسیب احتمالی است.
  • دستکش‌های ورزشی از مهم‌ترین وسایل موردنیاز باشگاه هستند که یک‌لایه محافظ تشکیل می‌دهند و کف دست را از پارگی پوست، پینه و تاول محافظت می‌کند. دستکش‌های ورزشی با پشتیبانی از مچ به جلوگیری از آسیب‌دیدگی مچ دست در باشگاه کمک می‌کند.
  •  پوشیدن دستکش‌های ورزشی باعث ثبات در دستان شما شده و باعث می‌شود وزنه‌ها را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید که انجام این کار به بهبود استقامت عضلانی و قدرت گرفتن کلی شما کمک می‌کند.
  •  این اکسسوری ورزشی فشار حاصل از میله‌ها و سایر تجهیزات بدنسازی به دست‌ها در هنگام تمرین را نیز کاهش می‌دهد.
  •  تماس با مناطقی که در باشگاه ورزشی یا پارک محلی شما مکرراً لمس می‌شوند تقریباً غیرممکن است و پوشیدن دستکش ورزشی از دستان شما در برابر میکروب‌ها ویروس‌ها محافظت می‌کند.

در هنگام خرید دستکش باید به دنبال این 4 ویژگی باشید:

  • اندازه مناسب: دستکش ورزشی را انتخاب کنید سایز آن مناسب و اندازة دست شما باشد و انگشتان شما به‌راحتی در آن حرکت کنند.
  •  بالشتک: دستکش ممکن است فوم، سیلیکون یا مواد دیگری به‌عنوان پد داشته باشد. برخی از افراد ممکن است بالشتک اضافی را برای کاهش احتمال ایجاد پینه و تاول ترجیح دهند.
  •  لغزش: دستکش‌ها باید دارای پارچه ضدلغزش باشند تا لغزش به حداقل برسد.
  •  قابلیت تنفس: دستکش ورزشی با پارچه‌های طبیعی و قابل تنفس، دست‌های شما را خشک نگه می‌دارند و در هنگام کار با تجهیزات بدنسازی مطمئن‌تر هستند.
  •  بند مچ: به دنبال دستکش‌هایی باشید که دارای بند بلندی برای حمایت از مچ هستند تا احتمال آسیب رساندن به مچ دست را کاهش دهید.
  • جنس: دستکش‌های ورزشی معمولاً از جنس چرم، چرم مصنوعی، میکروفیبر یا سیلیکون هستند و شما بسته به نیاز خود هریک را انتخاب می‌کنید.
  •  قابلیت: علاوه بر این ویژگی‌ها به دوخت مناسب، انعطاف‌پذیری و قابل شست‌وشو بودن نیز باید توجه کرد.
  •  رنگ و طرح:دستکش های ورزشی در طرح و رنگ های متنوعی موجود هستند که میتوانید آن را با هدبند ورزشی یا لباس باشگاه خود ست کنید.

انواع مختلفی از دستکش‌های وزنه‌برداری برای خرید وجود دارد، مانند:

  • دستکش‌های نیمه انگشتی با پد مچی
  •  دستکش‌های بدون انگشت با پد و مچ باز
  •  دستکش‌های بدون کف دست
  •  دستکش تمام انگشت

کمربند ورزشی

کمربند ورزشی اغلب به‌عنوان یک اکسسوری مردانه شناخته شده و مورداستفاده ورزشکاران رشته‌های قدرتی از جمله بدنسازی، وزنه‌برداری و پاورلیفتینگ می‌باشد. مزایای استفاده از کمربند ورزشی عبارت‌اند از:

  •  هنگام بستن کمربند ورزشی، فشار داخل شکمی شما می‌تواند بیش از 40٪ افزایش یابد. با انجام این کار، فشرده‌سازی در سراسر دیسک‌های پایین کمر شما می‌تواند تا 50٪ کاهش یابد و منجر به کاهش شدید فشار بر روی کمر شما می‌شود.
  •  مطالعات نشان می‌دهد که این اکسسوری ورزشی می‌تواند از تولید نیرو و همچنین سرعت حرکت میله در هنگام ضربات سنگین مانند اسکات و ددلیفت پشتیبانی کند.
  •  کمربندهای وزنه‌برداری فرم بدن شما را بهبود می‌بخشد و میزان نیرویی را که می‌توانید از طریق پاهای خود ایجاد کنید افزایش می‌دهد.
  •  کمربندهای وزنه‌برداری می‌توانند خطر آسیب‌دیدگی را در حین تمرین، به‌ویژه در هنگام اسکات و ددلیفت کاهش دهند.
  •  با استفاده از این اکسسوری ورزشی می‌توانید وزنه های سنگین تری بلند کنید.
  •  افرادی که هنگام انجام حرکات سنگین بدنسازی از کمربند ورزشی استفاده نمی‌کنند در معرض خطراتی مانند فتق یا نازک شدن دیسک، گرفتگی‌های یا پارگی عضلات و کمردردهای مزمن هستند.

کمربندهای ورزشی از چرم مصنوعی و طبیعی یا جیر ساخته می‌شوند و انتخاب هریک به ترجیحات شخصی بستگی دارد، کمربندهای چرمی دارای ساختار بهتر، بادوام‌تر و سفت‌تر هستند. کمربندهای جیر نرم‌تر بوده و شاید راحت‌تر باشند و بسیاری از کمربندها از ترکیب چرم و جیر ضدلغزش ساخته می‌شوند .

اکسسوری ورزشی
اکسسوری ورزشی

مچ‌بند ورزشی

مزایای استفاده از مچ‌بند ورزشی:

  •  استفاده از این اکسسوری ورزشی ، با تحریک و تقویت ماهیچه‌های دست، باعث می‌شود تا در زمان طولانی‌تری دچار خستگی شوند.
  •  استفاده از مچ بند ورزشی، به شما اجازه می‌دهد در بیشتر تمرینات، وزنه‌های بیشتری بلند کنید.
  • کاهش فشار و کشیدگی عضلات دست در هنگام انجام حرکات سنگین با تجهیزات بدنسازی
  • تحرک بیشتر برای ماهیچه سازی در عضلات هدف
  •  قابل‌استفاده برای تمرینات متعدد
  •  به دلیل حمایت مناسب از مفاصل مچ از در رفتگی و رگ‌به‌رگ شدن استخوان و بافت‌های عضلانی جلوگیری می‌کنند.

دستبند یا ساعت هوشمند

دستبند یا ساعت هوشمند نوعی گجت پوشیدنی هوشمند است که روی مچ دست بسته شده و امروزه مردم بسیاری از این وسایل برای بهبود تناسب‌اندام و کاهش وزن کمک می‌گیرند. این اکسسوری ورزشی هوشمند عملکردهای مختلفی را انجام می‌دهند:

  •  شمارش کالری مصرف شده در طول تمرین
  •  تجزیه‌وتحلیل چرخه خواب
  •  نمایش مختصات GPS و محاسبه مسیرها
  • مربیگری مجازی
  • پایش ضربان قلب
  •  گام‌شمار
  •  ویژگی‌های دیگر

  دستبند یا ساعت هوشمند راه‌حل انگیزشی عالی برای ورزش‌کردن است :

  • با استفاده از این اکسسوری ورزشی ، شما یک مربی ورزشی الکترونیکی روی مچ خود دارید که هر روز شما را همراهی می‌کند.
  • با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده و تجزیه‌وتحلیل آن، می‌توانید برنامه آموزشی خود را به‌خوبی تنظیم کنید .
  • برای ردیابی مسافت طی شده، کالری مصرف شده و سرعت حرکت از این اکسسوری ورزشی استفاده کنید تا موجب بهبود عملکرد ورزشی خود شوید .
  • عملکرد نظارت بر خواب به درک بهتر نیازهای بدن شما کمک می‌کند تا کیفیت خواب شما بهینه شود.
  •  دستبند هوشمند، اکسسوری ورزشی بسیار مفیدی است تا ببینید چه نتایجی را از طریق ورزش به دست آورده‌اید و به پیشرفت سریع شما کمک می‌کند.
  •  با دریافت و پاسخ به تماس‌های دریافتی و همچنین برقراری تماس‌های خروجی، ارسال و دریافت پیام از پیام‌رسان‌های فوری و پیامک، این اکسسوری ورزشی را جایگزین تلفن همراه کنید.
  •  پخش‌کننده موسیقی و سایر فایل‌های رسانه‌ای را کنترل کنید.

بیشتر بخوانید: کاربرد دستبندهای هوشمند برای ورزشکاران

معیارهای انتخاب دستنبد یا ساعت هوشمند

  • یک دستگاه سبک‌وزن انتخاب کنید : وقتی صحبت از طراحی این اکسسوری ورزشی به میان می‌آید، پیشنهاد ما انتخاب یک دستبند یا ساعت ورزشی سبک‌وزن است، زیرا استفاده از وسایل سنگین ناخوشایند است، به‌خصوص اگر نیاز به استفاده منظم از آنها داشته باشید.
  • سازگاری را بررسی کنید،: بهتر است دستگاهی را پیدا کنید که از هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS پشتیبانی کند، تا حتی زمانی که تصمیم به تعویض گوشی هوشمند خود داشتید، برای شما کاربردی خواهد باشد.
  • عمر باتری : ما به شما پیشنهاد می‌کنیم دستگاهی تهیه کنید که با یک‌بار شارژ حداقل 6 روز کار کند، همچنین اطمینان حاصل کنید که شارژر به‌راحتی قابل تعویض است.
  • مانیتور خواب : مانیتور خواب برای تجزیه‌وتحلیل خواب شبانه با استفاده از ضربان قلب استفاده می‌شود.
  • کنترل از راه دور : اگر می‌خواهید در حین ورزش با موبایل خود به موسیقی گوش دهید، یک دستبند هوشمند دارای کنترل از راه دور به شما کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از آن برای کنترل گوشی و دوربین استفاده کنید. همه دستگاه‌ها این ویژگی را ارائه نمی‌دهند.
  • ضدآب بودن : از ویژگی‌های خاص این اکسسوری ورزشی می‌توان به مقاومت در برابر آب اشاره کرد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم دستگاهی را خریداری کنید که در صورت خیس شدن اشتباهی آسیبی به آن وارد نشود.

نتیجه‌گیری

اگر هنوز برای ورزش‌کردن مردد هستید، بد نیست که انگیزه دادن به خودتان را با خرید ساک ورزشی شروع کنید. ساکی زیبا و مناسب بخرید تا به بهانه آن هم که شده است، عشق به ورزش‌کردن در دلتان جوانه بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه