پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

10 وسیله ضروری برای دوچرخه سواری

لباس دوچرخه سواری

اگر در دوچرخه سواری تازه‌کار هستید، به‌سرعت متوجه خواهید شد که تعمیر و نگهداری دوچرخه برای سالم نگه داشتن دوچرخه شما کاملاً حیاتی است. علاوه بر این، یادگیری این وظایف ساده اما مهم در درازمدت در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی می‌شود. البته وسایل تعمیر دوچرخه، همه‌چیزی نیست که باید همراه داشته باشید. در اینجا ۱۰ وسیله ضروری برای دوچرخه سواری برایتان آورده‌ایم. اگر به خرید آنلاین لباس ورزشی علاقه‌مند هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع لوازم دوچرخه ضروری چه لوازمی هستند

در خصوص انواع لوازم دوچرخه جدای از ابزارهای اولیه مانند پیچ‌گوشتی، انبردست و آچارهای قابل تنظیم و جعبه‌ابزار، دوچرخه سوار باید چند مورد دیگر نیز همراه خود داشته باشد تا در مواقع ضروری تعمیر دوچرخه به‌راحتی انجام شود. در ادامه انواع لوازم دوچرخه عبارت‌اند از:

  • اهرم تایر
  • پمپ دوچرخه سواری
  • چند ابزاری (MULTI TOOL)
  • آچار آلن (HEX KEY)
  • کلیدهای TORX
  • آچار گشتاور
  • ابزار قفل کاست و شلاق زنجیر
  • ابزار زنجیر
  • آچار پدال
  • پایه دوچرخه (BIKE STAND)

لباس دوچرخه سواری

لباس دوچرخه سواری بانوان به‌گونه‌ای منحصربه‌فرد طراحی شده‌اند که متناسب با فرم بدن زنان باشد. به‌این‌ترتیب، اکثر تاپ‌ها دارای یک «برش زنانه» در کمر هستند و قفسه سینه بازتر می‌شود تا برای زنانی که تمایل دارند کمر باریک‌تر و سینه‌های پهن‌تری داشته باشند، مناسب‌تر باشد. شورت‌ها و شلوارهای زنانه برای دوچرخه سواری دارای دور کمر باریک‌تر با اندازه باسن پهن‌تر و دسته‌های ساق بلندتر هستند تا ران‌ها احساس راحتی داشته باشند. تناسب‌اندام برای راحتی در شلوارک ضروری است، بنابراین مطمئن شوید که شورت و شلوار مناسب خود را پیدا می‌کنید.

خرید تیشرت ورزشی مردانه

دوچرخه سواری
استفاده از لباس دوچرخه سواری از شما در حین فعالیت مراقبت می کند.

لباس زمستانی دوچرخه سواری

ژاکت شما یک بخش مهم از لباس دوچرخه سواری زمستانی است پس طبیعی است که در بیشتر موارد به دنبال یک ژاکت با عایق خوب در برابر وزش باد زمستانی باشید. این امر شما را در اکثر شرایط راحت نگه می‌دارد و در صورت بارش ناگهانی باران در فصل زمستان حتی اگر خیس شوید، همچنان می‌تواند شما را گرم نگه دارد. به‌علاوه تنفس پذیری پوست باید لحاظ شود، اما این مورد زمانی بیش‌ازپیش به چشم می‌آید که دوچرخه سواری در تمرینات زمستانی به‌صورت حرفه‌ای و شدت ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانیدراهنمای انتخاب و خرید لباس ورزشی در هوای سرد/زمستان

شلوار مخصوص دوچرخه سواری

صرف‌نظر از مدل و مارک، شلوار مخصوص دوچرخه سواری بانوان ویژگی‌های مشترک خاصی دارند. مهم‌ترین ویژگی نیز هم سایز بودن آن‌ها با نیم‌تنه پایینی دوچرخه‌سوار است. شلوار دوچرخه‌سواری مناسب، باریک اما نه لزوماً خیلی تنگ، محکم و سبک خواهد بود و اجازه تنفس نیز به پوست می‌دهد. شلوارهای تنگی که مخصوص دوچرخه سواری نیستند ممکن است کشش مناسبی برای راحتی شما هنگام پدال زدن نداشته باشند. همچنین شلوارهای گشادتر نیز ممکن است در زنجیر گیر کنند و نه‌تنها احتمال پاره‌ و لکه شدن وجود دارد بلکه می‌توانند خطرناک نیز باشند.

خرید شلوارک ورزشی مردانه

شورت دوچرخه سواری

شورت دوچرخه سواری زنانه باید دارای لمس‌های ظریفی باشد که احساس آزادی حرکت را به ارمغان آورد. همچنین باید پانل‌های کششی که عضلات را فشرده و حمایت می‌کند لرزش‌های سواری را کاهش دهد. گفتنی است دریک قاعده کلی شورت دوچرخه سواری به‌صورت ضد باکتری تهیه می‌شود. با در نظر گرفتن اصول فوق حین خرید شورت دوچرخه سواری زنانه با ناراحتی خداحافظی خواهید کرد و از سواری، بیشتر لذت خواهید برد. همچنین پیشنهاد می‌شود که تونیک دوچرخه ‌سواری بانوان که یک نوع خاص از دامن محسوب می‌شود و مانع از عرق‌سوزی بدن می‌شود همراه با شورت دوچرخه سواری زنانه استفاده شود.

کیف دوچرخه

کیف دوچرخه سواری از انواع و اقسام مختلفی تشکیل می‌شود و می‌تواند به‌صورت خورجینی، زیرِ زین، جلوی فرمان یا کوله‌ای ساخته شود. به همین دلیل اکثر دوچرخه‌سوارانی که از دوچرخه خود برای رفت‌وآمد به محل کار استفاده می‌کنند، کیف دوچرخه را برای حمل وسایل خود انتخاب می‌کنند. گفتنی است که برخی از این کیف ها ظرفیت حمل وسایل 20-30 لیتر را فراهم می‌کنند. در ادامه مزایای کیف دوچرخه سواری عبارت‌اند از:

  • در صورت نیاز محکم به دوچرخه متصل می‎‌شوند
  • در توزیع وزن روی دوچرخه مشکلی ایجاد نمی‌کنند

کیف موبایل دوچرخه

کیف موبایل دوچرخه سواری به شما امکان می‌دهد تلفن همراه خود را به‌راحتی حین دوچرخه سواری، حمل کنید. خاطرنشان می‌شود که این نوع کیف‌ها دارای ابعاد متفاوتی هستند که به شما امکان می‌دهد وسایل بیشتری را با خود حمل کنید، بنابراین ازنظر فضا مشکلی نخواهی داشت. لازم به ذکر است که هنگام خرید کیف موبایل دوچرخه، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید. برای شروع، موادی که کیسه حمل‌و‌نقل از آن ساخته می‌شود باید بسیار مقاوم باشد. ضد آب بودن کیف موبایل دوچرخه یکی دیگر از ویژگی‌های اساسی این نوع از کیف‌ها است.

تجهیزات دوچرخه سواری
دوچرخه سواری نیز مانند هر رشته ورزشی دیگری لوازم مخصوص به خود را دارد.

کیف کمری دوچرخه سواری

کیف کمری برای دوچرخه‌سواران به یکی از لوازم جانبی بسیار ارزشمندی تبدیل‌شده‌اند که به‌راحتی، کاربردی و ارگونومی هر دوچرخه‌ سوار کمک می‌کند. این نوع از کیف‌ها مفید و همه‌کاره است که در تعداد بی‌نهایت طرح و قیمت عرضه می‌شود که با آن می‌توانید از وسایل همراه محافظت کنید. امروزه کیف‌های کمری مورد استقبال دوچرخه سواران و به‌طورکلی جوانان قرارگرفته است. این کیف‌ها به دور کمر بسته می‌شود و با بند قابل تنظیم است و برای حمل وسایل مختلف ازجمله موبایل مناسب است.

کفش دوچرخه سواری

کفش‌های دوچرخه‌سواری معمولاً با یک پدال سازگار جفت می‌شوند تا پای شما را روی دوچرخه محکم نگه‌دارند. بسیاری از کفش‌های دوچرخه دارای گیره‌های 2 یا 3 سوراخ هستند که به پدال‌های بدون گیره متصل می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که با هر بار حرکت به‌طور موثرتر پدال بزنید. ازجمله ویژگی‌های کلیدی انواع کفش این است که از همان ابتدا راحت هستند و پاشنه پا نباید بالا و پایین بلغزد. در ادامه انواع کفش دوچرخه سواری عبارت‌اند از:

  • کفش‌های دوچرخه‌سواری جاده‌ای
  • کفش‌های دوچرخه‌سواری کوهستان
  • کفش‌های معمولی دوچرخه‌سواری

خرید کفش اسپرت مردانه ارزان

مچ بند دوچرخه سواری

برای انتخاب مچ بند دوچرخه سواری، پیشنهاد می‌شود ردیاب‌های تناسب‌اندام در اولویت قرار بگیرند. آن‌ها برای دوچرخه‌سوارانی که می‌خواهند فعالیت روزانه و سلامت خود را کنترل کنند و داده‌هایی مانند کالری سوزانده شده، ساعات خواب و ضربان قلب را ثبت کنند، عالی هستند. بااین‌حال، بیشتر مچ بندهای هوشمند دارای ویژگی‌ها و اتصالاتی فراتر از ردیابی فعالیت اولیه هستند. ساعت‌های مجهز به GPS کامل، مانند Garmin Fenix، عمر باتری بهتر، ضدآب بودن عالی و ویژگی‌های پیچیده نقشه‌برداری مسیر را به شما می‌دهند.

کلاه دوچرخه سواری

بهترین کلاه دوچرخه سواری دخترانه نه‌تنها باید سطح حفاظتی لازم را برای ایمن نگه‌داشتن شما فراهم کند، بلکه باید متناسب و زیبا به نظر برسد. بر اساس داده‌های مربوط به ابعاد بدن، شکل سر و تناسب‌اندام معمولاً سر خانم‌ها قطر و استخوان ابروی کمتری دارد. نحوه نشستن کلاه ایمنی بر روی سر و نقاطی که در آن سفت می‌شود، می‌تواند تفاوت بین حالت راحتی و سردرد را رقم بزند. فرقی نمی‌کند که به دنبال کلاه ایمنی زنانه یا یونیسکس باشید، بهترین کلاه ایمنی دوچرخه جاده‌ای برای کارایی بیشتر، سبک‌وزن و آیرودینامیک خواهدبود، درحالی‌که کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری کوهستان پوشش بیشتری در پشت سر شما و یک گیره برجسته برای محافظت از چشمان شما خواهد داشت. از طرف دیگر، بهترین کلاه ایمنی مسافرتی می‌تواند کمی سبک‌تر باشد و ویژگی‌های ایمنی یکپارچه‌ای را ارائه دهد.

خرید تیشرت ورزشی زنانه

زانوبند و آرنج بند دوچرخه سواری

ست زانوبند و آرنج بند جزء لوازم جانبی ضروری برای هر دوچرخه‌سواری است. زانوبند و آرنچ بند از بدن در برابر آسیب‌های احتمالی ناشی از زمین خوردن یا تصادف جلوگیری می‌کند. همچنین استفاده از این نوع لباس دوچرخه سواری مانع از ایجاد فشار در مفاصل زانو و آرنج می‌شود.
استفاده از زانوبند و آرنج بند دوچرخه‌سواری برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای ضروری است.

سایر لوازم دوچرخه برای مشکلات فنی

تقریباً برای هر تعمیر دوچرخه، وجود آچار آلن که یکی از بهترین لوازم دوچرخه است، همواره احساس می‌شود. آچارهای آلن 4، 5 و 6 میلی‌متری در اکثر ابزارهای چندگانه (MULTI TOOL) گنجانده‌شده‌اند. اگرچه مجموعه‌ای از ابزارها و اندازه‌های متنوع‌تر برای برطرف کردن مشکلات فنی دوچرخه کمتر توصیه می‌شود، اما آچارهای آلن صرف‌نظر از نوع دوچرخه تقریباً تمام تعمیرات را پوشش می‌دهند. این آچارها معمولا در ابعاد 1، 1/2، 2، 3، 4، 5، 6، 8 و 10 میلی‌متر در دسترس هستند. علاوه براین ابزار از آچار پدال برای برطرف کردن مشکلات فنی برخی از سیستم‌های پدال و نصب و برداشتن پدال موردنیاز است.

خرید کفش ورزشی زنانه 

جمع‌بندی نهایی

برای داشتن یک تجربه شیرین دوچرخه سواری باید در انتخاب البسه نهایت دقت را به کاربرد تا با سایز و ابعاد بدن تناسب داشته باشد و باید امنیت دوچرخه سوار را نیز تامین کنند. همچنین همراه داشتن ابزارآلات متفاوت و ضروری در یک کیف مخصوص دوچرخه سواری حین پیمودن مسیرهای کوهستانی و طولانی توصیه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه