پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

مشهورترین طراح لباس ایرانی چه کسانی هستند؟

مشهورترین طراح لباس ایرانی

ایران به واسطه تاریخ و فرهنگ کهن خود یکی از کشورهای شناخته شده در سراسر جهان است. تفاوت های جغرافیایی و اقلیمی و همچنین فرهنگ های متنوع اقوام ساکن در نقاط مختلف کشور، پوشش اقوام ایرانی را متفاوت از یکدیگر ساخته است. با وجودی که در برخی از استان‌ها، مردم هنوز لباس های سنتی خود را می پوشند در شهرهای بزرگ و توسعه یافته ایران، افراد سبک پوشش خود را به لباس‌هایی با طراحی مدرن تغییر داده‌اند. در این مقاله ما در بلاگ مل اند موژ که خود یکی از معروف ترین برندهای لباس ورزشی ایرانی است به معرفی طراحان لباس ایرانی می‌پردازیم.

بیژن پاکزاد و برند بیژن

مشهورترین طراح لباس ایرانی، بیژن پاکزاد، طراح مد ایرانی آمریکایی بود که که برای تعداد بیشماری از افراد مشهور و سیاستمداران لباس طراحی کرده است. پدرش که یک کارآفرین ثروتمند بود، او را به مدرسه‌های ثروتمندان در سوئیس و ایتالیا فرستاد تا در رشته طراحی تحصیل کند. پس از اتمام تحصیلات، او به تهران برگشته و بوتیکی را با نام «پلنگ صورتی» افتتاح کرد که با لباس‌های دوخته شده توسط بهترین خیاط های ایتالیا پر شده بود. او اولین طراح لباس ایرانی بود که در تهران یک بوتیک راه اندازی کرد. در اوایل دهه 1970 میلادی، او به لس آنجلس نقل مکان کرد و جواهرات، عطر و لباس های ورزشی را به به محصولات تولیدی برند خود، برند بیژن اضافه کرد و ثروت زیادی به دست آورد. فروشگاه او در بورلی هیلز، یک قصر به سبک مدیترانه ای است که در سال 1976 افتتاح شد. از بوتیک او در خیابان Rodeo Drive دربورلی هیلز آمریکا به عنوان «گران‌ترین فروشگاه جهان» یاد می‌شود و خرید از این بوتیک تنها با قرار قبلی امکان پذیر است.
برند بیژن به جواهرات و عطرهایش نیز معروف است. اما این برند برای لباس مردانه درجه یک و هنر تبلیغ مطرح است. آقای پاکزاد به عنوان یک علاقه‌مند به ماشین نیز شناخته می‌شد، او یک رولزرویس زرد رنگ سفارشی را روبروی فروشگاه خود در خیابان Rodeo Drive پارک می‌کرد. او صاحب 23 ماشین از جمله یک بنتلی زرد، یک فراری زرد، یک استون مارتین، یک BMW، یک کادیلاک نیز بود. بیژن پاکزاد در سال 2011 از دنیا رفت و از دو ازدواج، سه فرزند از او به یادگار مانده است.

مشهورترین طراح لباس ایرانی
بیژن پاکژاد طراح لباس مشهور ایرانی

ساره نوری طراح لباس

مشهورترین طراح لباس ایرانی
ساره نوری طراح لباس مشهور ایرانی

ساره نوری متولد 3 مرداد 1358 در تهران، ایران است که در سن 10 سالگی به همراه خانوده اش به آمریکا مهاجرت کرد. او در سال 2004 با مدرک لیسانس در رشته طراحی گرافیک از دانشگاه جورج میسون فارغ التحصیل شد. او در سال 2009 ازدواج کرد و پس از جستجوی فراوان برای لباس عروسی ایده آل خود، به این فکر کرد که چه کسی بهتر از خودش، می‌تواند لباس عروسی خودش را طراحی کند؟ او که در رشته های گرافیک و هنرهای زیبا تحصیل کرده بود، علاقه خود به طراحی را در مسیری جدید به کار گرفت و اولین لباس عروس خود را برای خود طراحی کرد. این طراح لباس ایرانی، پس از انکه برند لباس عروس خود را راه‌اندازی کرد، تقریباً تمام قسمت‌های تولید را به عهده داشت. از مدیریت کنترل کیفیت، حمل و نقل، صورتحساب، فروش، وب سایت، طراحی لوگو، تبلیغات و بازاریابی، او همه این کارها را خودش انجام داد. پس از اینکه ساره نوری تصمیم به طراحی لباس عروسی خود گرفت، همسرش به او کمک کرد تا رویاهای خود در طراحی لباس عروس خود را به واقعیت تبدیل کند. اکنون ساره و همسرش یک تیم رویایی برند طراحی لباس عروس هستند که ساره نوری بخش خلاقانه و تولیدی این عملیات را مدیریت می‌کند در حالی که همسرش در زمینه تجارت در بازاریابی و برندسازی به او کمک می‌کند. ساره و همسرش دو دختر دوقلو دارند. در حالی که ساره نوری، امروزه در لیست مشهورترین طراح لباس ایرانی قرار گرفته و یکی از معروف ترین طراحان لباس ایرانی است، همچنان به رویای طرح‌های زیبای لباس عروس ادامه می‌دهد، او تصمیم دارد که برند لباس عروس خود را به لباس شب نیز گسترش دهد. مجموعه‌ای که در آن واحد شیک، زنانه، بی‌زمان و بی‌دردسر شیک است.

بیشتر بخوانید: معروف ترین طراحان لباس در جهان

سهیل عباسی طراح لباس

در لیست مشهورترین طراح لباس ایرانی، نام سهیل عباسی نیز به چشم می‌خورد. او در مراکز معتبر ایران به عنوان مدرس مد و فشن فعالیت می‌کرد. سهیل عباسی در ابتدا در رشته متالوژی را در دانشگاه علم و صنعت تهران تحصیل می‌کرد. علاقه او به عرصه طراحی لباس سبب شد که به صورت حرفه‌ای و متمرکز دوره ۶ ماهه‌ای را در بخش دپارتمان طراحی لباس دانشگاه UCSI مالزی بگذراند. آقای عباسی به‌عنوان مشهورترین طراح لباس ایرانی عضوی از فستیوال فشن اسلامی یا IFF می‌باشد. از سال 2006 شوهای مختلفی را در بخش پوشش‌های اسلامی در مالزی برگزار کرده و علاوه بر آن در ترکیه با تعدادی از برندهای پوشاک همکاری می‌کند. عباسی نخستین کسی بود که نمایش زنده لباس را در دانشگاه الزهرا برگزار کرد.او سال 78 نخستین مجله تخصصی لباس و الگوسازی را با نام ” پوشش” منتشر کرد که از بزرگ‌ترین دستاوردهای وی می‌باشد. سهیل عباسی هم‌اکنون ساکن استانبول است و به طراحی لباس مشغول است.

آوا هاشمی صاحب برند هاشه

آوا هاشمی دیگر طراح لباس ایرانی است که می‌توان نامش را در لیست مشهورترین طراح لباس ایرانی قرار داد. آوا متولد امارات متحده عربی بوده و همیشه در معرض فرهنگ، معماری و هنر خاورمیانه بوده است، محیطی که الهام‌بخش طرح‌های او بوده است. او زمانی که تنها 19 سال داشت، خط تولید برند خود را راه‌اندازی کرد. در سال 2012، آوا با حمایت مالی Moët & Chandon، اولین مجموعه لباس خود را در بوستون در سالن Cure، بوستون به نمایش گذاشت. در همان سال او جایزه “بهترین طراح مد آینده در نیوانگلند” را دریافت کرد . او به مرور خود را توانست در شو های مختلف مطرح کند. هم اکنون او خط تولید خودش را در دبی اداره می کند. حوزه کاری خانم هاشمی بیشتر در حوزه انواع لباس های زنانه، کلاه و زیورآلات، مخصوصا لباس های می باشد.

طلا راسی

دیگر طراحی لباس که می‌توان از نام او به عنوان مشهورترین طراح لباس ایرانی یاد کنیم، طلا راسی متولد 12 فروردین 1359 در مریلند آمریکا است که روز های کودکی و نوجوانی خود را در ایران گذرانده. طلا راسی در تولد 16 سالگی خود توسط پلیس به علت پوشیدن دامن ژوپ، دستگیر و به پنج روز زندان و تحمل 40 ضربه شلاق محکوم شد. راسی پس از نقل مکان به ایالات متحده و تحصیل در زمینه بازاریابی مد، یک بوتیک گران قیمت را در واشنگتن دی سی افتتاح کرد که در آنجا بر تمام جنبه های تجارت از ساخت و ساز، خرید و تجارت گرفته تا امور مالی و حقوق و دستمزد نظارت می کرد. هنگامی که در هفته مد برای بوتیک خود در سائوپائولو، برزیل خرید می‌کرد، تصیم به راه‌اندازی خط تولید لباس شنای خود، Dar Be Dar گرفت. اکنون برند لباس شنای او، یک برند مایوی لوکس شناخته می‌شود. در ابتدا تولیدات این برند به صورت سفارشی طراحی انجام می‌شد؛ اما بعد با کمک سرمایه‌گذاران، این برند رونق پیدا کرد و طلا راسی را به یک طراح لباس ایرانی مشهور تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: 6 برند ایرانی که جهانی شدند

سخن پایانی: مشهورترین طراح لباس ایرانی

در این مطلب ما به معرفی مشهورترین طراح لباس ایرانی پرداختیم. برند این طراحان لباس، به بهتر دیده شدن هنر و فرهنگ ایران کمک می‌کند. همه‌ی آن‌ها برای آنکه به بهترین طراح لباس ایرانی تبدیل شوند، تلاش زیادی کرده‌اند و از تمام فرصت هایی که در اختیار داشته‌اند، به خوبی استفاده کرده‌اند. ما در مل اند موژ نیز تلاش خود را کرده ایم تا با طراحی بروز محصولات (شامل کفش ورزشی مردانه، کفش ورزشی زنانه، تیشرت ورزشی مردانه، و …) و استفاده از مواد با کیفیت، آنچه را که شایسته ورزشکار ایرانی است را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه