پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

برای خرید لباس پیلاتیس به چه نکته هایی توجه کنیم؟

لباس پیلاتس
ورزش پیلاتس چند وقتی است که محبوبیت بسیار زیادی به دست آورده و جای تعجب هم ندارد، با این ورزش می‌توانید قدرت، چابکی و تعادل را باهم به دست آورید و بدنی آماده و فیت بسازید. اگر برای اولین می‌خواهید در یک کلاس پیلاتس شرکت کنید، ممکن است مطمئن نباشید که چه بپوشید. انتخاب لباس‌های مناسب می‌تواند در داشتن تمرینی مفید و بهتر کمک‌کننده باشد. اما به‌جز این لباس‌های خوب اعتمادبه‌نفس شما را نیز بیشتر می‌کند و حین ورزش حس بهتری به خود خواهید داشت. اینجا یک راهنمای مختصر و مفید برای خرید لباس پیلاتس آورده‌ایم که می‌تواند در گرفتن تصمیم مناسب به شما کمک کند.

پیلاتس چیست؟

پیلاتس نوعی ورزش است که بر تقویت بدن با تاکید بر قسمت میانی بدن تمرکز دارد. مانند یوگا، پیلاتس تعادل و انعطاف‌پذیری بدن کمک می‌کند. انجام پیلاتس به‌صورت منظم می‌تواند وضعیت بدن، توده عضلانی، تعادل و تحرک مفاصل را بهبود ببخشد و استرس را کاهش دهد. پیلاتس همچنین بر ارتباط ذهن و بدن تمرکز دارد. یعنی هنگام انجام تمرینات مختلف، ذهن شما باید دائماً از تنفس و نحوه حرکت بدن آگاه باشد.
از مزایای بزرگ این ورزش این است که در پیلاتس احتمال آسیب بسیار کمتر از سایر ورزش‌های شدیدتر است، به‌علاوه این ورزش برای تمام سنین و سطوح توانایی و تناسب‌اندام مناسب است و همه می‌توانند از انجام آن لذت ببرند.
پیلاتس برای کاهش وزن نیز مفید است زیرا نوعی فعالیت برای تقویت عضلات است. البته کلاس‌های پبلاتس ازنظر شدت متفاوت هستند و اگر می‌خواهید کاهش وزن موثری داشته باشید می‌توانید این ورزش را با یک رژیم غذایی متناسب و برخی فعالیت‌های هوازی نیز ترکیب کنید.
لباس خوب برای پیلاتس
پیلاتس به تقویت بدن و قسمت میانی کمک می‌کند.

لوازم پیلاتس برای شروع چیست؟

با توجه به این‌که پیلاتس به‌هرحال یک فعالیت ورزشی است، احتمالا از ابتدا می‌دانید که قرار است با لباس‌های ورزشی سروکار داشته باشید. اما دقیقا لباس پیلاتس چه ویژگی‌هایی دارد؟

لگ و لباس‌های ورزشی کاملا فیت

برخی از افراد دوست ندارند از لباس‌های باشگاهی و فیت استفاده کنند و یک تی شرت و شلوار گشاد را ترجیح می‌دهند، دلیل آن‌هم ساده است. خیلی اوقات از این‌که بدنمان پیدا باشد خجالت می‌کشیم یا اعتمادبه‌نفس کافی برای این کار را نداریم. اما باید بدانید برای پوشیدن لباس‌های متناسب و فیت به‌جز جنس پارچه و زیبایی دلایل دیگری نیز وجود دارد.
علاوه بر راحتی شخصی شما، لباس‌های متناسب و فیت می‌توانند به مربی شما کمک کنند تا حرکات شما را بهتر شناسایی کند و پیشنهاد‌هایی برای بهبود ارائه دهد. اگر مربی بتواند ببیند که چگونه عضلات و اندام‌های خود را درگیر می‌کنید، می‌تواند به شما کمک کند تا فرم خود را برای نتایج بهتر بهبود دهید و البته با انجام اشتباه حرکات به خود آسیب نزنید. می‌توانید یک تیشرت مخصوص، یک نیم‌تنه ورزشی، لگ بلند یا کوتاه را انتخاب کنید و خیلی راحت حرکات مختلف را با آن‌ها اجرا کنید.
راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه

برای خانم‌ها: سوتین ورزشی را فراموش نکنید

البته درست است که پیلاتس مانند برخی ورزش‌های دیگر مانند ورزش‌های هوازی جنب‌وجوش و پرش ندارد، اما بازهم ممکن است حرکات شدیدی انجام دهید که امکان حرکت سینه‌ها در آن وجود داشته باشد. این حرکات ممکن است در درازمدت به بافت سینه آسیب بزند یا در حین انجام حرکت شما را اذیت کند. یکی از بخش‌های مهم لباس پیلاتس سوتین است.
سوتین ورزشی از حرکت سینه‌ها جلوگیری می‌کند و آن‌ها را در جای خود نگه می‌دارد. به‌علاوه دارای مدل‌های مختلف است که می‌توانید با توجه به سایز سینه‌ها و میزان حمایت مدنظر، گزینه‌ی مناسب برای خود را انتخاب کنید. برخی از آن‌ها به‌اندازه کافی بلند هستند و به‌عنوان نیم تنه هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

جوراب مخصوص پیلاتس و یوگا

اگر بیشتر حرکاتی که هنگام پیلاتس انجام می‌دهید حرکات کششی و تعادلی است، احتمالا داشتن یک جوراب مخصوص نیز خالی از لطف نخواهد بود، پس در تهیه لباس پیلاتس جوراب‌ها را هم موردتوجه قرار دهید.
این جوراب‌ها دارای پدهای ضد لغزش کوچکی در قسمت کف پا هستند که سبب می‌شود تعادل خود را خیلی راحت‌تر حفظ کنید و به‌راحتی سر نخورید. البته بدون داشتن جوراب هم می‌توانید حرکات را به‌خوبی ایجاد کنید و این آیتم جزو لوازم پیلاتس ضروری محسوب نمی‌شود.
لوازم مناسب برای پیلاتس
لباس مناسب برای پیلاتس باید فیت و در عین حال منعطف باشد.

در انتخاب لباس پیلاتس به چه نکاتی توجه کنیم؟

رعایت یک سری اصول ساده می‌تواند باعث شود خیلی راحت‌تر لباس ورزشی پیلاتس خود را انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.

پارچه مناسب

همان‌طور که به دنبال بهترین لباس پیلاتس هستید، حتما جنس پارچه آن‌ها را نیز بررسی کنید. در درجه اول فراموش نکنید شما در کلاس به دامنه حرکتی کامل نیاز دارید، بنابراین به دنبال لباس های پیلاتس دوخته‌شده با مواد مصنوعی انعطاف‌پذیر مانند نایلون، لاکرا، اسپاندکس و پلی استر باشید.
گزینه دیگری که بسیار مهم است توانایی جذب رطوبت است. احتمالا حین ورزش قرار است زیاد عرق کنید و دوست ندارید خیلی سریع احساس خیسی پیدا کنید و مرطوب شوید. بنابراین به‌هیچ‌وجه به سراغ پارچه پنبه‌ و نخی نروید، در عوض از لباس‌ ورزش‌های دارای قابلیت جذب رطوبت بروید که تعریق را سریعا از روی پوست جذب می‌کنند و خیلی سریع هم خشک می‌شوند (مانند پلی استر). به‌این‌ترتیب مدت بیشتری خشک و خنک می‌مانید و انرژی بیشتری برای ادامه کلاس خواهید داشت.

راحتی را فراموش نکنید

فراموش نکنید که کلاس پیلاتس جلسه مد و فشن نیست، پس حتی اگر می‌خواهیم خوب به نظر برسید، اول‌ازهمه باید مطمئن شوید که در لباس‌های خود راحت هستید و زیبایی را فدای راحتی نکنید. گران‌ترین و شیک‌ترین لباس مخصوص پیلاتس هم اگر حرکات را محدود کند یا خیلی تنگ باشد بی‌ارزش است. یک نکته ساده این است که لباس‌های دارای جزئیات اضافه مانند زیپ، آویز و … را کنار بگذارید تا حین انجام حرکات به مشکل بر نخورید.

راه خود را آسان شروع کنید

 اگر تازه شروع کرده‌اید و برای اولین بار پیلاتس را امتحان می‌کنید، نیازی نیست ناگهان مقدار زیادی پول‌خرج‌کنید و به سراغ ست پیلاتس یا چند دست لباس حرفه‌ای و گران‌قیمت بروید. بهترین کار این است که اول با یک لباس ساده شروع کنید و چند جلسه‌ای به خود وقت بدهید. بعد اگر دیدید که می‌خواهید این ورزش را ادامه دهید روی گزینه‌های بیشتری سرمایه‌گذاری کنید.

پوشش خوب

بهترین انتخاب برای کلاس پیلاتس، لباس‌های ورزشی کشی و فیت مانند یک لگ ورزشی خوب یا تیشرت و تاپ کاملا فیت هستند، پس بهتر است از انتخاب تی‌شرت‌های خیلی گشاد یا شلوارک‌های گشاد و کوتاه پرهیز کنید. چرا روی فیت و کشی بودن لباس‌ها تاکید داریم؟ چون پیلاتس ورزشی است که در آن حرکات خلاقانه زیادی وجود دارد و احتمالا شما هم نمی‌خواهید هنگام بالا بردن پاها یا شکم لباستان بالا برود و ظاهر بدی پیدا کند.
راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه

جمع‌بندی

پیلاتس یک ورزش دوست داشتنی و مفید برای همه افراد است و انتخاب لباس پیلاتس مناسب این ورزش را لذت‌بخش‌تر هم می‌کند. هنگامی‌که می‌خواهید تصمیم‌ بگیرید برای پیلاتس چه بپوشید، مسائل را بیش از حد پیچیده نکنید. فراموش نکنید که قرار است این کار یک فعالیت لذت‌بخش باشد و توجه بیش از حد به مد و لباس شما به ایجاد تجربه مثبت کمکی نمی‌کند. کافی است نکات اولیه را در ذهن داشته باشید و در مسیر درست خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه