پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

اسکارف چیست؟

اسکارف چیست

امروزه تنوع پوششی زنان و مردان بسیار گسترده شده است و با اضافه شدن اکسسوری‌ها هر یک استایل متفاوتی را برای فرد رقم می‌زند. اسکارف‌ها نمونه‌ای از پوشش جدید برای بانوان و آقایان است که از آن استفاده‌های گوناگونی می‌شود. اما آیا میدانید اسکارف چیست؟ و یا در کجاها از آن استفاده می‌شود؟ ما قرار است در ادامه این نوشتار در مورد این موضوع صحبت کنیم. پس برای پیدا کردن جواب پرسش‌های خود همراه ما باشید.

اسکارف چیست؟

همان‌طور که گفته شد، امروزه پوشاک متداولی وارد بازار شده‌اند که علاوه بر کارایی مخصوص به خود زیبایی ظاهری فرد را نیز دچار تغییر خواهند کرد. اما به نظر شما اسکارف چیست؟ و چه کارایی‌هایی دارد؟ اسکارف یکی از انواع پوشاک متداول در میان طبیعت‌گردها، کوهنوردان و ورزشکاران است که به آن اصطلاحا دستمال سر نیز گفته می‌شود. البته امروزه جدا از حوزه‌های ورزشی و استفاده از اسکارف ورزشی، به کار بردن این نمونه اسکارف‌ها در زندگی روزمره عادی شده است و کاربردهای مخصوص به خود را دارد.

کامل‌ترین تعریفی که می‌توان برای اسکارف چیست ارائه کرد آن است که اسکارف پوششی به‌صورت عریض و بلند است که از آن برای پوشاندن پیشانی، بینی، گردن و سر استفاده می‌شود. این پوشش در طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های مختلف عرضه می‌شود و در ظاهر فرد تاثیر بسزایی دارد. نکته مهمی که وجود دارد آن است که گاهی کاربران در پاسخ به سوال اسکارف چیست دچار انحراف می‌شوند و آن را با لچک اشتباه می‌‌گیرند. اما باید بدانید که اسکارف کاربری متفاوت‌تری را نسبت به دستمال سر دارد و از طرفی ظاهر آن نیز متفاوت است. لچک حالت روسری سه گوش دارد ولی اسکارف بلند و عریض است.

اگر بخواهیم تعریف کامل‌تری برای اسکارف چیست و یا مینی اسکارف چیست ارائه دهیم می‌توانیم آن را در دسته اکسسوری‌های زنانه و مردانه جای دهیم، اما با توجه به کاربری‌هایی که اسکارف برای کاربران خود به دنبال دارد می‌توان گفت اسکارف بیشتر از اینکه اکسسوری باشد یک پوشش محافظتی به شمار می‌آید.

اسکارف نیز از جنس‌های متنوعی مانند پشم، ابریشم، تور و… طراحی‌شده و برای محافظت از گردن، شانه‌ها و سر بسیار مناسب است.به عبارتی این دستمال سر و گردن  قادر است از فرد در فعالیت‌های ورزشی، کوهنوردی، هوای سرد و… محافظت کند.

در کنار اسکارف چیست؟ شاید برای شما این سوال وجود داشته باشد که کلاه اسکارف چیست؟ و چه تفاوتی با اسکارف دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت، کلاه اسکارف تفاوتی با اسکارف ندارد بلکه یکی از کارایی‌های این محصول را نمایش می‌دهد. درواقع فرد می‌تواند اسکارف را به شکل کلاه بپوشد و از سر خود در برابر سرما محافظت کند.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه

اسکارف چیست
انواع مدل بستن اسکارف برای ورزش دوچرخه سواری

کاربردهای اسکارف؟

حالا که دانستید اسکارف چیست؟ بهتر است با کارایی آن نیز آشنا شوید. همان‌طور که گفته شد، این پوشاک درواقع تنها زینتی نیست؛ بلکه یک ابزار کاربردی به شمار می‌رود که در طرح‌ها و رنگ‌ها مختلف و از بافت پارچه متنوع و متناسب با فصل و نوع فعالیت تولیدشده است. اما کارایی اسکارف به‌گونه‌ای است که از آن به‌عنوان ماسک، عرق‌گیر، کلاه، دستمال‌گردن، پیشانی‌بند و… استفاده می‌شود.

همچنین افراد علاقه‌مند به کوهنوردی از اسکارف کوهنوردی به‌منظور جلوگیری از ورود گردوغبار و هوای سرد استفاده می‌کنند. البته امروزه این محصول برای دوچرخه‌سواران نیز اهمیت پیداکرده و آن‌ها نیز از اسکارف دوچرخه سواری استفاده می‌کنند. نکته خوبی که در خصوص اسکارف وجود دارد آن است که محدودیت جنسیت ندارد و تمامی افراد چه خانم و چه آقا می‌توانند از آن استفاده کنند. اسکارف دخترانه و پسرانه با تنوع رنگی و طرحی بالا تولیدشده و در ترکیب با نوع لباس‌ آن‌ها می‌توانند همانند یک اکسسوری زیبا عمل کند.

اسکارف برای استایل شهری

همان‌طور که در عنوان اسکارف چیست؟ گفته شد، اسکارف صرفا جنبه ورزشی و کوهنوردی ندارد و امروزه افراد زیادی از آن به‌عنوان یک اکسسوری مکمل پوشاک خود استفاده می‌کنند. ازاین‌رو ممکن است در استایل‌های شهری اسکارف را به شکل کلاه، دستمال سر، ماسک و یا… مشاهده کنید. استفاده از اسکارف در استایل شهری نه‌تنها می‌تواند برای سرما و گردوغبار مفید باشد، بلکه می‌تواند زیبایی ظاهری شما را دوچندان کند. درواقع با استفاده از این پوشاک در نوع ضخیم می‌توان از پیشانی، سر و گلو در برابر ورود و نفوذ هوای سرد جلوگیری کرد و با استفاده از نمونه‌های نازک‌تر می‌توان از ورود گردوغبار به درون ریه‌ها جلوگیری کرد. ازاین‌رو صرفا اسکارف جنبه زینتی ندارد و فراتر از آن است.

چند مدل بستن اسکارف

همان‌طور که گفته شد، اسکارف کارایی‌های زیادی دارد و از آن به‌عنوان ماسک، کلاه، روسری و… استفاده می‌شود. همچنین تنوع بستن اسکارف بسیار زیاد است. ازاین‌رو می‌توانید نمونه‌هایی از بستن اسکارف را در تصاویر زیر مشاهده کنید.

راهنمای خرید هودی زنانه جدید

اسکارف چیست
استفاده از اسکارف شهری نیز استایلی متفاوت به شما خواهد بخشید.

کدام اسکارف را بخریم؟

حالا که متوجه شدیم اسکارف چیست و چه کارایی‌هایی دارد، وقت آن است که بدانیم چه نوع اسکارفی را انتخاب کنیم. ازاین‌رو در ادامه راهنمای خرید اسکارف را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • برای خرید اسکارف بهتر است اسکارفی را انتخاب کنید که کشسانی مطلوبی دارد؛ چراکه بعضی از دستمال سرها ممکن است از پارچه تهیه‌شده باشند و به‌اندازه کافی خاصیت کشسانی نداشته باشد. ازاین‌رو استفاده از آن‌ها به‌عنوان کلاه یا پیشانی‌بند یا پوششی برای سر و گردن سخت است.
  • همچنین به کاربرد دستمال سر برای خود دقت کنید. اگر قرار است از اسکارف خود در فصول سرد استفاده کنید، سعی کنید اسکارفی را انتخاب کنید که ضخامت بیشتری دارد یا یک‌لایه کرک نازک در قسمت داخلی خود دارند.
  • علاوه بر این توجه کنید که اسکارف انتخابی شما لبه‌دوزی شده باشد؛ در غیر این صورت اسکارف شما دچار پارگی، نخ‌کش شدن و لوله شدن دستمال در قسمت انتهایی آن می‌شود.
  • رنگ و طرح یکی دیگر از نکاتی است که لازم است در هنگام خرید اسکارف به آن دقت کنید. سعی کنید طرح‌هایی را انتخاب کنید که با استایل شما هماهنگ باشد. در غیر این صورت امکان ست کردن آن برای شما سخت خواهد شد.
  • اگراسکارف را برای ورزش‌های روزمره، باشگاه‌های ورزشی، کوهنوردی و… نیاز دارید، لازم نیست از اسکارف‌های گران‌قیمت استفاده کنید و می‌توانید اسکارف‌های معمول بازار را با ضخامت‌های مختلف تهیه کنید.
  • توجه داشته باشید که اگر قصد شما خرید اینترنتی است، حتما به بسته‌بندی و نحوه ارسال کالا توجه کنید. توجه به این مورد سلامت و کیفیت کالای شما را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانیدچگونه استایل مینیمال داشته باشیم؟

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد دنیای پوشاک دنیایی گسترده است که هرروزه پوشاک متداولی به آن اضافه خواهد شد. ازاین‌رو ما در این مقاله یکی از پوشاک متداول و پرطرفدار را بررسی کردیم. درواقع سعی کردیم با این نوشتار برای شما به بهترین نحوه پاسخ دهیم که اسکارف چیست و چه کارایی دارد. امیدواریم با استفاده از این مقاله نه‌تنها پاسخ سوال اسکارف چیست را بیابید، بلکه برای انتخاب و خرید آن اطلاعات کافی داشته باشید.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه