پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

کدام جنس لباس کدام نوع ورزش؟

جنس لباس ورزشی

آیا تابه‌حال به لباس‌های ورزشی دقت کرده‌اید؟ یک لباس ورزشی علاوه بر رنگ و ظاهر آراسته‌ی خود نیازمند ویژگی‌های بسیار دیگری است که برای ورزشکاران از اهمیت بالایی برخوردار است. به عبارتی این نوع لباس باید با لباس‌های معمولی تفاوت داشته باشد؛ چراکه قرار است در آن فعالیت‌هایی صورت گیرد که در لباس معمولی آن فعالیت‌ها وجود ندارد. یک لباس ورزشی مناسب برای ساعت‌ها تمرین و عرق کردن در شرایط سخت تهیه‌شده است ازاین‌رو ویژگی‌هایی مثل جنس لباس ورزشی، خاصیت کشسانی مناسب، توانایی جذب عرق، مقاومت در برابر تنش و پاره شدن، خشک و خنک ماندن و… را به دنبال دارد. ازاین‌رو در این مقاله قرار است در خصوص جنس لباس ورزشی و این‌که چه لباسی برای ورزش مناسب است نکاتی را بیان کنیم. پس همراه ما باشید.

چه لباسی برای ورزش مناسب است؟

آیا تاکنون برای خرید لباس ورزشی اقدام کرده‌اید؟ قطعا در هنگام خرید لباس برای ورزش این سوال برای شما پیش‌آمده است که چه لباسی برای ورزش مناسب است؟ بهتر است بدانید که برای خرید یک لباس ورزشی مناسب لازم است به نکات زیادی مانند فیزیک فردی، نوع ورزش، پارچه لباس ورزشی و… دقت کنید تا بتوانید خرید خوبی را تجربه کنید.

لباس‌های ورزشی نمونه‌ای از لباس است که ازنظر جنس، نوع پارچه، رنگ و… دارای تنوع زیادی است. این تنوع در جنس و نوع پارچه نیز باعث شده است تا لباس‌های ورزشی در کیفیت‌های متنوعی وارد بازار شوند و قیمت‌های مختلفی را نیز به خود اختصاص دهند.

در هنگام خرید لباس ورزشی مناسب نکات زیادی  برای توجه کردن وجود دارد. برای مثال لباس ورزشی مناسب لباسی است که راحت بودن، کیفیت بالا و سایز مناسب را با خود به همراه دارد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا فرد ورزشکار به‌راحتی فعالیت‌های ورزشی خود را پیش ببرد و بازدهی بالایی را از ورزش خود به دست آورد. همچنین ازآنجایی‌که فعالیت‌های ورزشی سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد و عرق کردن فرد را به دنبال دارد لازم است جنس لباس ورزشی به‌گونه‌ای انتخاب شود که با جذب عرق به پوست اجازه تنفس بدهد و پیشگیری از عرق‌سوز شدن و یا ابتلا  شدن به بیماری‌های قارچی و پوستی را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید۵ نکته برای خرید کفش باشگاه مخصوص تازه کارها

جنس لباس ورزشی
جنس لباس ورزشی نه تنها کیفیت را تضمین می‌کند بلکه در سلامت شما نقش دارد.

انواع جنس لباس ورزشی

در این بخش به انواع جنس لباس ورزشی و پارچه‌هایی که در دوخت لباس ورزشی مورداستفاده قرار می‌گیرند می‌پردازیم.

  • اسپندکس

همان‌طور که گفته شد، پوشاک ورزشی بر اساس نوع ورزش در جنس‌های متنوعی تولیدشده‌اند. اما آیا میدانید اسپندکس چیست؟ اسپندکس نمونه‌ از جنس پارچه است که از آن برای دوخت لباس ورزشی استفاده می‌شود. جوهره‌ی اصلی پارچه‌ی لباس‌های ورزشی، اسپندکس است. چراکه توانایی بازیابی بالایی دارد و کشش فوق‌العاده‌ای که با خود به همراه دارد ورزشکار را در انجام تمرینات ورزشی یاری می‌کند. اسپندکس تقریباً بخشی از هر لباس ورزشی چسبان است که وجود آن برای کشش و راحتی بدن ضروری است.

  • پنبه

قطعا جنس پنبه را در لباس‌هایی غیر از لباس‌های ورزشی دیده‌اید. همچنین همه ما پنبه را می‌شناسیم و از مزایای آن خبر داریم. استفاده از پارچه پنبه‌ای برای لباس ورزشی چند سالی است که شدت بیشتری گرفته است. ازآنجایی‌که ورزش نیازمند لباس‎‌های سبک است تا ورزشکار به‌راحتی بتواند فعالیت خود را پیش ببرد جنس پنبه اهمیت بیشتری در بین ورزشکاران دارد. البته ناگفته نماند که پنبه با تمام خوبی‌هایی که به همراه دارد لازم است با سایر مواد دیگر ترکیب شود تا بتواند عملکرد فرد را بالا ببرد. بهتر است جنس لباس ورزشی پنبه‌ای بیشتر برای مردان مورداستفاده قرار گیرد. چراکه فعالیت‌های ورزشی مردان سنگین‌تر است و این نوع لباس‌ قادر است حین فعالیت بدنی شدید بخش زیادی از عرق بدن را به خود جذب ‌کند.

  • سایر جنس ها

بامبو جنس لباس ورزشی دیگری است که از پنبه گران‌تر است و قابلیت‌های بیشتری مثل قابل‌تنفس بودن، سبک‌تر بودن از پنبه، انعطاف‌پذیری فوق‌العاده و به‌طور طبیعی ضد باکتری بودن را نیز دارد. این نوع پارچه برای لباس ورزشی به دلیل ضد باکتری بودن به کاهش بوی نامطبوع کمک می‌کند و به دلیل همین ویژگی‌ها از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

همچنین الیافی مانند پلی‌استر، پلی‌پروپیلن، گرافیت و پارچه‌های ترکیبی از دیگر پارچه‌هایی هستند که می‌توانند جنس لباس ورزشی را تشکیل دهند. این نمونه پارچه‌ها از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار هستند و هنگام حرکات کششی پاره نمی‌شوند. همچنین شست‌وشو بر الیاف این نوع پارچه‌ها تاثیری نمی‌گذارد و شکل آن‌ها ثابت می‌ماند.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی مردانه

شیوه انتخاب پوشاک ورزشی

انتخاب پوشاک ورزشی شیوه مخصوص به خود را دارد و لازم است ورزشکاران علاوه بر جنس لباس ورزشی به نکات دیگری همانند لباس ورزشی متناسب با فصل، کیفیت لباس، رنگ و طرح آن دقت کنند.

  • جنس لباس ورزشی
    جنس لباس ورزشی تنوعات گوناگونی دارد.

    لباس ورزشی متناسب با فصل

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام انتخاب لباس ورزشی به آن دقت کنید، لباس ورزشی متناسب با فصل است. درواقع جنس لباس ورزشی که انتخاب می‌کنید باید برای همان فصل مناسب باشد و بهتر است برای هر فصل لباس مناسب و جداگانه آن را خریداری کنید. این تفکیک باعث می‌شود در هر فصل کمتر در معرض بیماری قرار گیرید و با راحتی بیشتری فعالیت خود را پیش ببرید.

  • کیفیت لباس

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب لباس ورزشی توجه به کیفیت آن است. درواقع سعی کنید لباس ورزشی‌ای را انتخاب کنید که از کیفیت مناسبی برخوردار باشد؛ زیرا لباس‌های بی‌کیفیت بر اثر شستشو تغییر رنگ و سایز می‌دهند اما لباس‌های باکیفیت که از مواد مناسب تهیه‌شده‌اند قادر هستند عرق را به خود جذب کنند و شما با استفاده از آن‌ها احساس راحتی بیشتری کنید.  انتخاب پارچه مناسب لباس ورزشی به شما کیفیت خوب را هدیه می‌دهد. پس به جنس لباس ورزشی خود دقت داشته باشید.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه

جمع‌بندی

همان‌طور که مشاهده کردی، امروزه جنس‌های متنوعی برای تولید لباس ورزشی به کار گرفته شده‌اند که هر یک مزایا و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. اما هیچ‌کدام از این پارچه‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند برای یک جنس لباس ورزشی بی‌نقص و یا کافی باشند. برای مثال پنبه کارایی مناسبی هنگام عرق کردن ندارد، بامبو بسیار گران است، اسپندکس برای بلندمدت قابل‌استفاده نیست و نایلون هم جذب رطوبت کافی را ندارد و… . ازاین‌رو سعی کنید بر اساس ویژگی‌های فردی خود و نوع ورزشی که انتخاب کرده‌اید جنس لباس ورزشی خود را انتخاب کنید. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا جنس‌های متنوع لباس ورزشی را بشناسید و از ویژگی‌های هر یک آگاه شوید. امیدواریم استفاده از این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به سایت مل‌اند‌موژ مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه