پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

راهنمای خرید وسایل مورد نیز برای تنیس

تجهیزات ورزش تنیس

یکی از ورزش‌های پرتحرک و دو نفره تنیس است که امروزه به یکی از رشته‌های ورزشی مدرن تبدیل‌شده است و در جهان طرفداران بسیاری دارد. این ورزش قوانین، اصول و ابزارهای مخصوص به خود را دارد و به‌صورت دو نفره (تنیس تک‌نفره) یا بین دو تیم دونفره (دوبل) بازی می‌شود. در ورزش تنیس هدف آن است که فرد بازیکن توپ را به سمت مقابل پرتاب کند و این کار تا جایی ادامه پیدا خواهد کرد که یک نفر نتواند توپ را به حریف خود برگرداند و در این صورت توپ بر روی زمین افتد. اما در ادامه این مقاله قرار است در خصوص تجهیزات ورزش تنیس صحبت کنیم. فراهم کردن لوازم و تجهیزات ورزش تنیس یکی از ارکان مهم در بازی تنیس است که لازم است با آگاهی انتخاب شود. پس همراه ما باشید.

لوازم و تجهیزات ورزش تنیس

  • راکت تنیس

راکت بخش اصلی و جدایی‌ناپذیر تنیس است که از آلیاژهای گوناگونی مانند چوب یا فلز ساخته‌شده و هیچ‌گونه محدودیتی در اندازه یا مواد مورداستفاده در ساخت آن وجود ندارد. قسمت داخلی راکت‌های فلزی به شکل تور است و مانع از بیرون رفتن توپ می‌شود. همان‌طور که گفته شد، راکت یکی از مهم‌ترین تجهیزات ورزش تنیس است. پس در انتخاب برند تولیدکننده و کیفیت آن لازم است نهایت دقت به‌کاربرده شود.

  • لباس تنیس

لباس تنیس را نیز می‌توان جز دیگری از تجهیزات ورزش تنیس دانست که می‌بایست بر اساس این نوع ورزش انتخاب شود. درواقع لازم است برای ورزش تنیس از شلوارهای ورزشی گشاد و یا لباس مخصوص تنیس استفاده کرد؛ چراکه لباس مخصوص تنیس به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که آسایش و راحتی را برای فرد بازیکن در هنگام دویدن به جلو و عقب به دنبال دارد.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی مردانه

تجهیزات ورزش تنیس
توپ یکی از تجهیزات ورزش تنیس است که بسیار مهم می‌باشد.
  • توپ مخصوص تنیس

ورزش تنیس یکی از ورزش‌هایی است که توپ مخصوص به خود را دارد. توپ این نوع ورزش کروی شکل است و مایل به رنگ‌ زرد  با قطری بین 6/35 الی 6/75 سانتی‌متر می‌باشد. توپ یکی از وسایل مورد نیاز ورزش تنیس است که لازم است به ابعاد و وزن آن دقت کرد تا استاندار باشد. توپ مناسب و استاندار می‌تواند در بازی موثر باشد و آن بازی را به نفع بازیکن تمام کند.

  • تور تنیس

تور تنیس نیز از دیگر تجهیزات ورزش تنیس است که همانند تور والیبال به شکل مستطیلی است و برای جدا کردن دو طرف یک زمین تنیس به‌کاربرده می‌شود. این نوع تور به‌گونه‌ای بافته‌شده است که توپ کوچک تنیس از آن عبور نکند و رقابت شدیدتر شود.

  • کفش تنیس

همان‌طور که می‌دانید، کفش یکی از مهم‌ترین وسایل برای هر ورزش است که در ورزش تنیس هم از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب و تهیه کفش تنیس، در کیفیت بازی تأثیر زیادی دارد؛ چراکه ورزش تنیس تحرک زیادی را برای فرد بازیکن به دنبال دارد ازاین‌رو داشتن کفشی مناسب می‌تواند بازیکن را در طول بازی، استارت و استپ‌های شدیدی که دارد، یاری کند. توجه داشته باشید که کفش‌های معمولی نمی‌توانند جز تجهیزات ورزش تنیس شناخته شوند و لازم است حتما کفش مخصوص این ورزش تهیه شود. همچنین باید بدانید که کفش و راکت خوب ازجمله  وسایل مورد نیاز برای شروع ورزش تنیس هستند.

راهنمای خرید کفش ورزشی مردانه

  • تجهیزات جانبی

ورزش تنیس دارای وسایل جانبی مخصوص به خود می‌باشد که اگرچه وجود آن ضروری نیست اما می‌تواند بازیکن را در انجام فعالیت ورزشی تنیس یاری کند. برای مثال استفاده از عینک آفتابی می‌تواند به کاهش نور خورشید برای فرد بازیکن کمک کند. از دیگر تجهیزات ورزش تنیس می‌توان به باند کشباف برای موها، باندهای مچ دست، بطری آب، حوله و کیف تنیس و… اشاره کرد که راحتی هرچه بیشتر بازیکن را به دنبال دارند.

وسایل ضروری برای شروع تنیس

شاید برای شما این سوال وجود داشته باشد که وسایل ضروری برای شروع ورزش تنیس چیست؟ ازاین‌رو لازم است بدایند که در ورزش تنیس بدون اینکه به سطح مهارت افراد توجه شود، بازکنان باید از ابزار یکسان و مناسبی برای بازی تنیس برخوردار باشند.  البته ممکن است این تجهیزات ازلحاظ کیفیت و قیمت تفاوت داشته باشند؛ اما درهرصورت لازم است که وسایلی مانند راکت، توپ، کفش و لباس تنیس را که از لوازم ضروری ورزش تنیس است با خود به همراه داشته باشید.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه

تجهیزات ورزش تنیس
تجهیزات ورزش تنیس باید ویژگی های مخصوص به خود را داشته باشند که لازم سات در هنگام خرید به آن دقت شود.

نحوه انتخاب تجهیزات ورزش تنیس

راکت

همان‌طور که گفته شد یکی از مهم‌ترین تجهیزات ورزش تنیس راکت است و لازم است هنگام خرید آن کمی بیشتر وقت و دقت صرف شود. درواقع اگر قصد خرید راکت تنیس را دارید بهتر است قبل از آن در کیفیت و مدل آن اطلاعاتی را کسب کنید و سپس به بازار روید. جدا از سایت‌های متنوع یکی از بهترین منابع اطلاعاتی که می‌توانید راجب راکت‌ها آگاهی کسب کنید، برچسب‌ها و کارت‌های روی محصول است که اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه قسمت‌های مختلف راکت در اختیار شما قرار می‌دهد.

برندهای مشهور در زمینه تولید راکت برندهای ویلسون، پرنس و هدسل است که بیش از ۷۰ درصد راکت‌های تنیس را طراحی و تولید می‌کنند. اما به‌طورکلی بهتر است افراد مبتدی راکتی را انتخاب کنند که سبک و کمی محکم باشد. این ویژگی باعث تولید نیروی بیشتر توسط راکت می‌شود و بازیکن می‌تواند هرچه سریع‌تر این ورزش را فراگیرد. همچنین لازم است در هنگام انتخاب راکت به پارامترهایی مانند طول، وزن و اندازه سر راکت دقت کنید.

کفش‌ها و جوراب بازیکنان تنیس

همان‌طور که در متن بالا نیز گفته شد، کفش در تنیس نقش مهمی را ایفا می‌کنند. ازاین‌رو اگر قرار است در زمینی نرم و یا پوشیده از خاک رس بازی کنید، کفش‌هایی را انتخاب کنید که نرم و دارای انعطاف‌پذیری بالا هستند و برعکس اگر قرار است در باشگاه و یا زمینی سفت ورزش خود را پیش ببرید بهتر است از کفش‌هایی با زیره‌ی محکم استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که مهم‌ترین اصل برای یک کفش تنیس مناسب کنترل جانبی، دوام خارجی و داخلی آن است. چراکه تحرک یک بازیکن تنیس بسیار زیاد است ازاین‌رو فرد را ملزم به داشتن کفشی بادوام خواهد کرد.

راهنمای خرید کفش ورزشی زنانه

لباس تنیس

لباس نیز از دیگر تجهیزات ورزش تنیس است که در کیفیت‌های گوناگون و تنوع قیمت مشاهده خواهید کرد. اغلب برای مسابقات لباس تنیس توسط مرکز برگزارکننده مسابقه به فرد داده می‌شود، اما برای خرید شخصی خود لازم است لباسی باکیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید. سعی کنید از لباس‌های راحت اما نه آن‌قدر زیاد که دست‌وپا گیر شود، استفاده کنید. راحت بودن لباس به شما کمک خواهد کرد تا به سهولت فعالیت کنید و یا جابه‌جا شوید.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد، ورزش تنیس یکی از ورزش‌های مدرن و البته پرتحرک است که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این ورزش همانند سایر ورزش‌های دیگر نیازمند تجهیزاتی است که لازم است بازیکنان برای خود فراهم کنند. در این مقاله در خصوص تجهیزات ورزش تنیس نکاتی بیان شد. امیدواریم که استفاده از این نوشتار برای شما و انتخاب تجهیزات این ورزش مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه