پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

چگونه کفش های ورزشی را تمیز کنیم؟

شستن کفش اسپرت

تمیز کردن و شستن کفش ورزشی با اینکه زمان زیادی از شما نمی‌گیرد باعث طولانی‌تر شدن عمر کفش‌ها می‌شود. شستن کفش اسپرت     هم از طریق شستشوی دستی و هم از طریق شستشو در ماشین لباسشویی امکان پذیر است. هر روشی را که انتخاب کنید، در نهایت کفش‌های تمیزی خواهید داشت که ظاهر و بوی بسیار بهتری دارند!

کفش‌ها را چگونه بشوییم؟

شستشوی دستی و شستشوی ماشینی دو روش شستن کفش ورزشی است. برای شستن کفش ورزشی در لباسشویی برچسب راهنمای شستشوی کفش را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کفش‌هایتان در ماشین لباسشویی ایمن است. اکثر کفش‌های کتانی را می‌توان در ماشین لباسشویی تمیز کرد، اما بهتر است قبل از شستشو این مورد را چک کنید. اگر روی برچسب کفش «فقط شستن با دست» نوشته شده است، باید کفش‌ها را با دست تمیز کنید. دقت داشته باشید هنگام شستشو در مصرف مواد شوینده زیاده‌روی نکنید زیرا استفاده بیش‌ازحد می‌تواند باعث ایجاد بقایای صابون روی کفش‌های شما  شود و آن‌ها را سفت و احتمالاً لکه‌دار کند.

خرید کفش ورزشی زنانه

چگونگی شستن کفش ورزشی

زمانی که با کفش‌های کثیف مواجه می‌شویم، اول از هرچیزی به این فکر می‌کنیم که چطور باید آن‌ها را تمیز کنیم. در این بخش چند روش موثر برای شستن کفش‌‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • شستن کفش اسپرت با دست

یک قاشق چای‌خوری از مواد شوینده لباسشویی و یک سی‌سی آب را باهم مخلوط کنید. آب و مواد شوینده لباسشویی را باهم بزنید تا مخلوط یکدست شود. یک مسواک را در مخلوط خیس کنید و کل کفش را بشویید. می‌توانید از مسواک، یا حتی از برس اسکراب کوچک استفاده کنید. برس را در مخلوط شوینده فرو کنید و سپس کل بدنه کفش را بشویید. بدنه کفش، زبانه، کفی و حتی داخل کفش را تمیز کنید. از یک حرکت دایره‌ای برای از بین بردن کثیفی‌های موجود استفاده کنید. پس از شستشو کفش را با یک اسفنج تمیز و مرطوب پاک کنید تا باقی‌مانده صابون و کثیفی از روی کفش پاک شود.

  • شستن کفش اسپرت در لباسشویی

پاک کردن هرچه بیشتر کثیفی قبل از شستن کفش در ماشین لباسشویی به تمیزتر شدن کفش کمک می‌کند. بنابراین از یک برس اسکراب برای پاک کردن کثیفی‌ها استفاده کنید. کفش‌ها را در یک کیسه توری قرار دهید و همراه با حوله بشویید. شستن کفش اسپرت در لباسشویی      همراه با حوله از کوبیدن کفش در ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند که به‌طور بالقوه می‌تواند به کفش شما یا خود ماشین آسیب برساند. یک چرخه ملایم با آب خنک را برای شستشو انتخاب کنید و همان مقدار مواد شوینده‌ای که به‌طورمعمول مصرف می‌کنید استفاده کنید.

شستن کفش اسپرت
با یادگیری شستن کفش اسپرت یتوانید کفش های تمیزتری داشته باشید.

داخل کفش‌ها را چگونه بشوییم؟

فراموش نکنید که داخل کفش‌ها نیز گاهی اوقات باید تمیز شود. برای تمیز کردن داخل کفش‌های کتانی استفاده از آب گرم و مواد شوینده ملایم را توصیه می‌کنیم. یک برس را در این محلول خیس کنید و قسمت‌های داخلی کفش را تمیز کنید. سپس با یک دستمال مرطوب به‌آرامی کفش را از محلول پاک کنید و اجازه دهید کفش در هوا خشک شود.

خرید کفش ورزشی مردانه

نحوه خشک‌کردن کفش‌های ورزشی

اجازه دهید کفش در هوا خشک شود. می‌توانید آن‌ها را در مقابل رطوبت‌گیر، پنکه یا پنجره باز قرار دهید، اما از قرار دادن آن‌ها داخل خشک‌کن یا در مقابل هر نوع منبع حرارتی خودداری کنید. گرمای زیاد می‌تواند الیاف پلاستیکی یا مصنوعی را خراب کند. اگر کفش‌ها دارای کفی هستند، آن‌ها را بیرون بیاورید و بگذارید جداگانه خشک شوند تا روند کار تسریع شود. زمانی که همه‌چیز کاملاً خشک شد، کفی کفش‌ها را جاگذاری کنید.

شستن کفش اسپرت
کفش‌های اسپرت سفید بااینکه ظاهر بسیار زیبایی دارند، اما به‌راحتی کثیف می‌شوند از این رو نیاز به تمیز کردن دارند.

طرز شستن کفش اسپرت سفید

برای تمیز کردن این کفش‌ها، از یک مسواک و یک خمیر تمیزکننده از قسمت‌های مساوی جوش‌شیرین و آب گرم استفاده کنید. مسواک را به مخلوط آغشته کنید و کفش را تمیز کنید. بعد از، از بین بردن لکه‌ها اجازه دهید کفش با مخلوط خشک شود و سپس تکه‌های جوش‌شیرین سفت شده را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

از ماشین لباس‌شویی هم می‌توانید برای شستشو استفاده کنید. درحالی‌که برای حفظ یکپارچگی کفش همیشه بهتر است کفش‌های کتانی را با دست بشویید، اما چون عمدتاً پارچه‌های کتان از بسیاری از پارچه‌های دیگر محکم‌تر است، می‌تواند در برابر شستن ملایم ماشین لباسشویی مقاومت کند. برای این منظور ابتدا مطمئن شوید که دستگاه را در برنامه شستشوی ملایم قرار داده‌اید و فقط از آب سرد و مقدار کمی مواد شوینده ملایم استفاده کنید. پس از اتمام چرخه، اجازه دهید کفش در هوا خشک شود.

بیشتر بخوانیدبهترین لباس های مردانه برای باشگاه

نحوه شستن کفش اسپرت چرم

شستن و تمیز کردن کفش اسپرت چرم با ماشین لباسشویی ایده خوبی نیست، زیرا آب می‌تواند به قسمت‌های چرم کفش آسیب برساند. بنابراین باید روش شستشوی دستی را انتخاب کنید. برای شستن کفش سفید ورزشی با رویه چرم، یک پارچه را در آب گرم و مواد شوینده ملایم خیس کنید و نواحی کثیف را پاک کنید. سپس به‌آرامی ناحیه موردنظر را با یک برس به مدت یک یا دو دقیقه بشویید. سپس کفش را با یک دستمال مرطوب نرم پاک کنید تا مواد شوینده باقی‌مانده پاک شود و اجازه دهید کفش در هوا خشک شود. در این روش لکه‌ها به‌راحتی پاک می‌شوند.

لکه روغن روی کفش اسپرت

شستن کفش ورزشی با لکة روغن از سخت‌ترین انواع شستشو است. برای از بین بردن لکه روغن مخلوطی از آب گرم، صابون و کمی جوش‌شیرین تهیه کنید. هنگامی‌که مواد به‌خوبی باهم ترکیب شدند، یک برس موی نرم را مرطوب کرده و لکه را با حرکات دورانی برس از بین ببرید. سپس بگذارید تا در برابر آفتاب خشک شوند. اگر همچنان اثری از لکه باقی‌مانده بود مراحل را دوباره تکرار کنید. لکه رنگ‌روغن روی کفش را نیز می‌توانید به همین روش از بین ببرید.

بیشتر بخوانیدراهنمای ست کردن شلوار جاگر برای خانم ها و آقایان

لکه خودکار روی کفش سفید اسپرت

نحوه شستن کفش ورزشی که به رنگ سفید است بسیار مهم است زیرا این رنگ کفش اگر کثیف باشند بد به نظر می‌رسند و ظاهری خوبی نخواهند داشت. بنابراین در اینجا نحوه تمیز کردن این نوع کفش‌ها را مرور می‌کنیم. برای پاک کردن لکه خودکار، محلول مساوی از آب، سرکه سفید مقطر و چند قطره شامپو را با برسی نرم روی لکه بکشید. سپس اجازه دهید کفش به‌طور کامل در هوا خشک شود.

سخن پایانی

روش‌های مختلفی برای شستن کفش ورزشی وجود دارد. اولین گام این است که با استفاده از یک برس نرم، هرگونه کثیفی را از روی کفش پاک کنید. بسته به نوع کفش، می‌توانید کفش‌های خود را با ماشین لباسشویی یا دستی بشویید. در این مقاله دستورالعمل‌های خاصی برای نحوه انجام هر روش آورده شده است. بیشتر روش‌ها شامل ایجاد محلول تمیزکننده‌ای است که از وسایل خانگی که به‌احتمال‌زیاد در دسترس همه قرار دارد، ساخته شده است. بعدازاینکه شستشو را انجام دادید، اجازه دهید کفش‌هایتان در هوا خشک شوند. ا

گر به خرید آنلاین لباس ورزشی علاقه‌مند هستید با Mel&MoJ همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه