پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

چگونه استایل گرانج داشته باشیم؟

استایل گرانج

دنیای مد یکی از محبوب‌ترین حوزه‌ها محسوب می‌شود که افراد زیادی در سراسر جهان کوچکترین تغییرات و اتفاقات جدید در آن را رصد می‌کنند و تلاش می‌کنند تا استایل خود را بر اساس جدیدترین ترندها طراحی کنند. استایل‌های متنوعی در دنیای مد وجود دارد که هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. هر یک از این استایل‌ها طرفداران و دنبال کنندگان خاص خود را دارد که استایل گرانج یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین استایل‌ها در دنیای مد به ویژه در میان جوانان و نوجوانان به حساب می‌آید که بخش مهمی از سبک زندگی آن‌ها تبدیل شده است. با محصولات مل اند موژ می توانید از این استایل متفاوت بهره ببرید.

استایل گرانج چیست؟

همانطور که گفته شد در دنیای مد استایل‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام طرفداران خاص خود را داشته و این افراد سبک زندگی و نوع پوشش خود را بر اساس این استایل‌ها انتخاب می‌کنند. در واقع این استایل‌ها به نوعی نشان دهنده علایق و روحیه افراد هستند. یکی از پر طرفدارترین استایل‌ها در میان جوانان و نوجوانان استایل گرانج است.

پیش از معرفی استایل گرانج به طور مختصر با پیدایش این سبک و استایل آشنا می‌شویم. بر اساس شواهد موجود این استایل در اوایل دهه 90 میلادی در شهرهای سیاتل و واشنگتن متولد شد. علت اصلی به وجود آمدن این استایل در آن زمان مشکلات مالی بود که باعث شد گروه‌های راک محبوب در آن زمان از این استایل استفاده کرده و باعث افزایش محبوبیت آن شوند.

استایل گرانج ترکیبی از عناصر پانک است که با لباس‌های ارزان مورد استفاده در طبقه کارگری آن زمان، مانند شلوار جین و لباس‌هایی با پارچه چهارخانه ترکیب شده است. این سبک که در ابتدا یک حرکت اعتراضی در جهت اعتراض به سیاست‌های افراط و تفریط سرمایه‌داری بود خیلی زود توجه طراحان مد را جلب کرده و به یکی از استایل‌های محبوب در این صنعت تبدیل شد.

معرفی استایل گرانج

یکی از سبک‌های پوشیدن لباس در دنیای مد است که مشخصه اصلی آن داشتن ظاهر نامرتب است. به این معنی که در استایل گرانج لباس‌هایی برای پوشیدن مورد توجه هستند که از لحاظ ظاهری باهم مطابقت ندارند. به عنوان مثال پوشیدن یک پیراهن آستین بلند در زیر یک زیرپوس رکابی می‌تواند نوعی استایل گرانج باشد.

در استایل گرانج لباس‌های با رنگ تیره بیشتر مورد توجه قرار دارند، زیرا رنگ اصلی گرانج، رنگ سیاه است. اما در نمونه مدرن و امروزی این سبک می‌توان از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری و سایر رنگ‌ها نیز استفاده کرد. به طور کلی گرانج یکی از سبک‌ها و استایل‌ها راحت است و افراد نیازی ندارند برای ست کردن در این استایل به زحمت بیافتند زیرا تجمل‌گرایی در این سبک جایی ندارد.

بیشتر بخوانید: رنگ سال 2022 چیست؟

استایل گرانج

استایل گرانج دخترونه

همانطور که در معرفی استایل گرانج گفته شد، مشخصه اصلی این استایل پوشیدن لباس‌هایی است که از نظر ظاهری با یکدیگر تطابق ندارند. دختران یکی از سرسخت‌ترین طرفداران این سبک از پوشیدن لباس هستند. در خصوص استایل گرانج ایرانی برای دختران به چند نکته مهم باید توجه کرد.

دختران می‌توانند برای داشتن استایل گرانج از شلوارهای جین زاپ دار همراه مانتو یا پیراهن‌های بلند و گشاد چهارخانه استفاده کنند. برای استایل گرانج با مانتو نیز می‌توان از پیراهن‌های مردانه گشاد چهارخانه به همراه شلوار جین استفاده کرد یا با خرید هودی زنانه و ست کردن آن با شلوار جین یا کتان استایلی متفاوت داشت.

آرایش نامرتب برای مو و همچنین آرایش تیره رنگ صورت یکی دیگر از مشخصه‌های استایل گرانج دخترونه است. همچنین دختران می‌توانند از زیورآلات نامتعارف که کمتر افرادی از آن‌ها استفاده می‌کنند، برای تکمیل کردن استایل خود بهره ببرند. استفاده از کفش‌های کانورس و آل استار و حتی کفش‌های چرم مشکی می‌تواند ظاهر جالبی به استایل دختران ببخشد.

استایل گرانج پسرونه

این سبک پوشش لباس یکی از سبک‌هایی است که در میان پسران نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد و آن‌ها این سبک را به عنوان سبک اصلی برای لباس پوشیدن خود انتخاب می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین حالت‌های این سبک در بین پسران، استایل گرانج با هودی است. هودی مردانه ورزشی گشاد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای داشتن استایل گرانج در بین پسران محسوب می‌شود.

پسران نیز برای داشتن استایل به سبک گرانج می‌توانند از لباس‌های مختلف و گشاد استفاده کنند. شلوارهای جین زاپ‌دار و پیراهن‌های چهارخانه بهترین انتخاب برای داشتن استایل گرانج پسرونه است. استفاده از کفش‌های آل استار، ونس و نیم‌بوت‌های سربازی می‌تواند بهترین انتخاب برای تکمیل این استایل در پسران باشد.

همچنین پسران می‌توانند از دستبندهای چرم نیز برای تکمیل استایل خود استفاده کنند. استفاده از زنجیر به عنوان زیورآلات و آویز لباس و همچنین استفاده از انگشترهای بزرگ نیز در استایل گرانج پسرونه بسیار مرسوم است.

استایل گرانج زمستانی

برای داشتن استایل گرانج در زمستان می‌توان از هودی‌ها استفاده کرد. این لباس‌ها هم گرمای لازم در روزهای سرد زمستان را تأمین می‌کنند و هم اینکه برای داشتن استایل گرانج بهترین گزینه ممکن هستند. پوشیدن شلوار جین به همراه هودی‌های گشاد و بلند بهترین گزینه برای داشتن استایل گرانج زمستانی است.
در فصل زمستان می‌توان از کاپشن‌های چرم تیره بر روی هودی نیز استفاده کرد که همراه با کفش‌های نیم‌بوت یا بوت سربازی تیره، ظاهر متفاوتی را برای افراد به وجود می‌آورد.

استایل گرانج دارک

این نوع از استایل گرانج از نظر نوع لباس، کفش، اکسسوری و آرایش با سایر انواع این سبک تفاوتی ندارد و از همان لباس‌ها برای این نوع نیز استفاده می‌شود. اما تفاوت عمده این نوع از استایل گرانج با سایر انواع آن این است که همه لباس‌ها از رنگ تیره و عمدتا مشکی برخوردار هستند به همین دلیل به استایل دارک مشهور شده است. افراد در این نوع از استایل گرانج حتی از آرایش صورت و اکسسوری‌ها مشکی و تیره استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ترند شلوار زنانه در سال 2022 چیست؟

استایل گرانج

استایل گرانج کره‌ای

این نوع از استایل گرانج در کره زیر مجموعه‌ای از سبک خیابانی و بسیار محبوب در کره به حساب می‌اید که اولین و مهم‌ترین اصل در این سبک و استایل استفاده از رنگ مشکی و همچنین زنجیر و کمربند است. شلوار جین زاپ‌دار و پاره شده یکی دیگر از لباس‌های مورد استفاده در این استایل است که اغلب در زیر آن از جوراب شلواری‌های شفاف، طرح‌دار یا توری استفاده می‌شود.

مردان کره‌ای در این سبک از شلوارهایی با کمربندهای دارای سگک‌های بزرگ استفاده می‌کنند. همچنین در استایل گرانج کره‌ای توجه زیادی به لباس‌های ورزشی می‌شود و معمولا از هودی‌ها و بادگیر‌های ورزشی در این سبک استفاده می‌شود که ظاهری غیر رسمی و راحت به افراد می‌بخشد.

استایل گرانج در ایران

با توجه به محبوبیت زیاد استایل گرانج، پسران و دختران ایرانی نیز از این استایل برای پوشیدن لباس استفاده می‌کنند. پسران محدودیت زیادی برای پوشیدن لباس‌های متناسب با این استایل ندارند و می‌توانند از شلوارهای زاپ‌دار، هودی‌های گشاد و پیراهن‌های چهارخانه استفاده کنند.

اما با توجه به مسئله حجاب و محدودیت‌هایی که برای دختران وجود دارد، دختران می‌توانند مانتو و حتی شال و روسری خود را متناسب با استایل گرانج انتخاب کنند. به عنوان مثال دختران می‌توانند از مانتوهای چهارخانه به همراه شلوار زاپ‌دار و کفش‌های ونس یا کانورس استفاده کنند. حتی استایل گرانج با دامن که دارای طرح چهارخانه است نیز از مدل‌های پرطرفدار استایل گرانج در ایران است.

بیشتر بخوانید: ست لباس ورزشی با رنگ سال ۲۰۲۲

جمع‌بندی

دنیای مد یکی از حوزه‌های بسیار محبوب و مورد علاقه است که قشر وسیعی از جامعه مانند جوانان و نوجوانان، تغییرات آن را به صورت لحظه‌ای دنبال می‌کنند تا سبک و استایل لباس پوشیدن خود را بر اساس آخرین ترندهای روز در دنیا انتخاب کنند. استایل‌های مختلفی در دنیای مد برای لباس پوشیدن وجود دارد که هر کدام از طرفداران خاص خود برخوردار هستند. استایل گرانج یکی از محبوب‌ترین استایل‌ها در دنیای مد است که برای ظاهر غیر رسمی و راحت مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا افراد با پیروی از اصول این استایل نیازی به ست کردن یا هماهنگ کردن لباس‌های خود با یکدیگر ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه