پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

چک لیست تجهیزات دویدن در هوای سرد

دویدن در هوای سرد

ورزش دو و یا به عبارتی دویدن، یکی از بهترین‌ راه‌ها برای افزایش استقامت و سوزاندن کالری است که برای ارتقا سلامتی فرد بسیار مهم است. اما شاید شما این‌طور تصور کنید که دویدن در هوای سرد جالب نیست و تاثیر مثبتی بر روی سلامتی شما ندارد. اما لازم است بدانید بدن شما در شرایط زمستانی گاها بهتر عمل می‌کند. ازاین‌رو ورزش در هوای سرد گاهی اوقات ممکن است تاثیر بیشتری در سلامت شما داشته باشد. البته اگرچه ورزش در هوای سرد برای بدن نیز مفیدتر است اما باید به نوع پوشش در این فصل توجه داشت. به همین دلیل در این نوشتار قرار است در خصوص دویدن در هوای سرد و شرایط دویدن در هوای سرد نکاتی را بیان کنیم. پس همراه ما باشید.

اهمیت تغذیه در ورزش

پیش‌ازاین‌که در خصوص دویدن در هوای سرد صحبت کنیم، لازم است از نقش مهم تغذیه در ورزش نکاتی را برای شما بیان کنیم. درواقع تغذیه در سلامتی و زندگی انسان‌ها بسیار اهمیت دارد و به عبارتی بخش زیادی از سلامتی به تغذیه بستگی دارد. همچنین ورزش کردن زمانی می‌تواند سلامت بدن را ارتقا بخشد که با تغذیه‌ای مناسب همراه شود. امروزه به مسئله تغذیه بسیار توجه می‌شود؛ چراکه ازلحاظ هزینه پیشگیری نسبت به درمان مقرون به‌صرفه‌تر است و همچنین تقویت بدن از طریق تغذیه سلامت بدنی، انجام بهتر فعالیت‌های روزمره و رشد انسان را به دنبال دارد. همچنین تغذیه مناسب می‌تواند بر اجرای بهتر و بهینه، کمک به ریکاوری سریع‌تر، جلوگیری از آسیب‌ها و… تأثیرگذار است.

راهنمای خرید هودی مردانه ورزشی

برای دویدن در هوای سرد چه لباسی بپوشیم؟

همان‌طور که گفته شد، اگرچه ورزش در هوای سرد مزایای زیادی دارد و سلامتی بدن را ارتقا می‌دهد، اما لازم است فرد دونده شرایط و اصول دویدن در هوای سرد را رعایت کند. ازجمله شرایطی که برای ورزش کردن در هوای سرد باید رعایت شود، نوع پوشش و یا لباس است. افرادی که به ورزش دو و یا دویدن مشغول هستند لازم است برای ورزش در هوای سرد به‌جای یک لباس ضخیم، چند لایه لباس نازک‌تر بپوشند. درواقع این حالت باعث می‌شود فرد به‌محض احساس گرما بتواند لباس‌های خود را سبک کند و یا اگر احساس سرما کرد لباس دیگری را به لباس‌های خود اضافه کند.

همچنین بهتر است دوندگان از کلاه برای دویدن در فضای بیرون استفاده کنند. چراکه نفوذ هوای سرد در سر و یا گوش دونده ممکن است برای او اختلالاتی را به وجود آورد. ازاین‌رو استفاده از کلاه مانع از نفوذ هوای سرد در سر بیمار و مانع از بروز بیماری‌های مختلف در وی می‌شود.

راهنمای خرید هودی زنانه جدید

دویدن در هوای سرد
لباس برای دویدن در هوای سرد نه تنها از بدن شما مراقبت می‌کند بلکه فعالیت ورزشی را برای شما دلنشین می‌کند.

اصول انتخاب لباس برای دویدن در زمستان

همان‌طور که گفته شد، ورزش کردن در زمستان نیازمند رعایت اصول و قوانین است. اولین اصولی که برای دویدن در زمستان و هوای سرد باید به آن توجه کرد، انتخاب لباس برای دویدن است. درواقع در هوای سرد لازم است افراد توجه بیشتری به نوع پوشش خود داشته باشند تا مبادا در معرض هوای سرد دچار بیماری شوند. البته باید دقت داشته باشید که انتخاب لباس گرم صرفا بدین معنا نیست که شما پالتو پشمی و یا کاپشن سنگینی ر ا برای ورزش و دویدن در هوای سرد انتخاب کنید. بلکه شما می‌توانید با انتخاب لباس‌های متعدد و چند لایه بدن خود را گرم نگه‌دارید. در این صورت هرگاه احساس گرما کردید‌، می‌توانید یکی از لباس‌های خود را خارج کنید.

همچنین توجه داشته باشید که لباس‌های شما از جنس پنبه‌ای باشد تا عرق حاصل‌شده را به خود جذب کند. لباس‌های پلاستیکی نه‌تنها عرق بدن را جذب نمی‌کند بلکه باعث سرماخوردگی هرچه بیشتر شما خواهد شد.

راهنمای خرید کفش ورزشی مردانه

لوازم جانبی دویدن در هوای سرد

همان‌طور که گفته شد، دویدن در هوای سرد نیازمند فراهم کردن الزاماتی است که به‌وسیله آن بتوان عملیات دویدن را به‌طور موثرتری ادامه داد. ازاین‌رو در ادامه تعدادی لوازم جانبی دویدن را ذکر خواهیم کرد:

  • کلاه

یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی ویژه دویدن در هوای سرد کلاه است. کلاه از سروگوش‌های شما در برابر هوا سرد محافظت می‌کند و مانع از سرماخوردگی و یا بروز سینوزیت می‌شود. استفاده از کلاه به‌عنوان لوازم جانبی دویدن ضروری است و حتی می‌تواند باعث بالاتر رفتن عملکرد شما در دویدن شود.

  • لباس آستین بلند

اگر قرار است دویدن در هوای سرد را بخشی از برنامه روزانه خود کنید، لازم است از لباس آستین بلند استفاده کنید. این نوع لباس یکی از بهترین وسایل دویدن است. شما در زیر ژاکت خود می‌توانید از تیشرت‌های آستین بلند استفاده کنید. این نوع تیشرت‌ها هم سبک هستند و هم قابلیت تنفس پذیری را برای بدن شما به دنبال دارند و به‌نوعی لباس لایه‌لایه محسوب می‌شود.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی مردانه

دویدن در هوای سرد
دویدن در هوا سرد نیازمند ابزار و تجهیزات مخصوص به خود می‌باشد.
  • ژاکت

ژاکت به‌عنوان یکی از بهترین وسایل دویدن، برای روزهای سرد و برفی است. درواقع دویدن در بیرون در فصول سرد انسان را ملزم به پوشیدن لباس گرم می‌کند. ازاین‌رو ژاکت بهترین نوع لباس است که می‌توان از آن به‌عنوان لوازم جانبی ورزشی نیز یادکرد. سعی کنید ژاکتی را برای دویدن در هوای سرد انتخاب کنید که مانع از نفوذ باران و یا برف به لباس‌های زیرین شما شود. البته ژاکت‌هایی با خز زیاد برای دویدن در هوای سرد اصلا مناسب نیستند. ازاین‌رو سعی کنید، ژاکت سبکی را برای این فعالیت انتخاب کنید.

  • دستکش

شاید در نگاه اول فکر کنید استفاده از دستکش برای دویدن در هوای سرد چندان اهمیتی ندارد؛ اما لازم است بدانید که 30 درصد گرمای بدن از طریق دستان شما خارج می‌شود. ازاین‌رو سعی کنید برای دویدن در زمستان از دستکش استفاده کنید تا حرارت بدن شما حفظ شود.

  • کفش

یکی دیگر از لوازم جانبی اصلی برای دویدن در هوای سرد، کفش مناسب است که به شما کمک می‌کند به طرز موثرتری فعالیت خود را پیش ببرید و دچار کمردرد و یا پادرد نشوید. دویدن روی برف به دلیل سر بودن زمین کمی دشوار است و نیازمند کفش مناسب و مخصوص است. ازاین‌رو به کفش خود متناسب با فضایی که قرار است در آن بدوید؛ دقت کنید.

  • لگ ورزشی

لگ ورزشی قادر است به‌عنوان یک شلوار ورزشی مناسب به شما برای دویدن در هوای سرد کمک کند. ازاین‌رو می‌توان لگ را یکی دیگر از لوازم جانبی دویدن در هوای سرد دانست. استفاده از لگ به دلیل چسبان بودن پاهای شما را در مدت‌زمان بیشتری گرم نگه می‌دارد و از این طریق به‌سلامت پاهای شما در فصل سرد کمک می‌کند.

راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه

جمع‌بندی

در این مقاله در خصوص دویدن در هوای سرد و شرایط و قوانینی که لازم است برای آن رعایت شود نکاتی را بیان کردیم. جدا از این‌که تغذیه نقش مهمی در سلامت فرد دارد، استفاده از لوازم جانبی‌های گوناگون مانند کلاه، دستکش، ژاکت و… به فرد کمک می‌کند تا به طرز موثرتری فعالیت خود را در هوای سرد پیش ببرد و کمتر در معرض هوای سرد و بیماری‌هایی از قبیل سرماخوردگی و سینوزیت قرار گیرد. شما چه وسیله‌های دیگری را به‌عنوان لوازم جانبی برای دویدن در هوای سرد معرفی می‌کنید؟

اگر به خرید آنلاین لباس ورزشی علاقه‌مندید بازدید از فروشگاه آنلاین مل‌اندموژ را به شما توصیه می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه