پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

چطور برای ورزشی بهتر لباس انتخاب کنیم؟

لباس باشگاه بدنسازی
گاهی اوقات داشتن لباس تمرینی مناسب برای تمرینات ورزشی، می‌تواند به اندازه داشتن تجهیزات دیگر مهم باشد. در حالی که ممکن است عجیب به نظر برسد و اصلا آنقدر روی لباس‌ها حساب باز نکنید، این که در باشگاه بدنسازی چه بپوشیم در واقع می‌تواند تأثیر زیادی بر استقامت و انگیزه شما داشته باشد. اگر یک تازه وارد به دنیای باشگاه و ورزشی هستید یا نیاز به یک ست ورزشی جدید دارید، نکات زیر را در مورد بهترین شیوه ها برای انتخاب لباس باشگاه بدنسازی خود در نظر بگیرید.

برای باشگاه بدنسازی چه لباسی بپوشیم؟

خود ورزش کردن به اندازه کافی سخت است، اما اگر مجبور باشید هر از گاهی لباس‌های خود را هم تنظیم کنید، سخت‌تر هم می‌شود. این‌جاست که این سوال پیش می‌آيد: «برای باشگاه چی بپوشیم؟». حتی برای ورزش‌های ساده مانند یوگا هم لباس های شما باید راحت، مناسب و کشی باشند تا به شما اجازه دهند بدون هیچ گونه ناراحتی ورزش خود را تمام کنید. همه‌ی ورزش‌ها از مدل‌های کم شدت گرفته مانند یوگا تا ورزش‌های با حرکت بیشتر مانند فیتنس و بدنسازی به لباس‌های مخصوص خود من‌جمله لباس باشگاه بدنسازی نیاز دارند تا تمرکز شما را از بین نبرند و در انجام حرکات به شما کمک کنند.
راهنمای خرید تیشرت ورزشی مردانه

انواع لباس مناسب باشگاه بدنسازی کدام ها هستند؟

در انتخاب لباس باشگاه بدنسازی، نوع فعالیت ورزشی در کنار شناخت انواع لباس‌های ورزشی اهمیت دارد. در ادامه به معرفی انواع لباس مناسب باشگاه می‌پردازیم.

لگ ورزشی

لگ ورزشی یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین انتخاب‌ها برای آقایان و خانم‌ها است. البته که پوشیدن یک شلوار راحت هم می‌تواند یک انتخاب باشد، اما کافی است حرکات ورزشی کمی چالش برانگیز باشند تا همان شلوار گشاد و راحت مدام در دست و پا باشد و شما را اذیت کند.
لگ ورزشی اگر از جنس مرغوبی ساخته شده باشد بهترین لباس برای باشگاه بدنسازی است. در درجه اول کاملا فیت بدن است، کاملا منعطف و کشی است و جلوی انجام هیچ حرکتی را نمی‌گیرد، بنابراین دامنه حرکتی شما را محدود نخواهد کرد. از طرف دیگر پارچه‌های لگ ورزشی قابلیت تنفس دارند، به خوبی هوا را عبور می‌دهند و در صورت تعرق آن را سریعا جذب و تبخیر می‌کنند تا حس بدی هنگام تمرین نداشته باشید. این لگ‌ها در انواع کوتاه، نیم ساق و بلند وجود دارند تا متناسب با سلیقه و نوع ورزش خود بتوانید یک گزینه را انتخاب کنید.
راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه

سوتین ورزشی

پوشیدن سوتین ساده حین ورزش اصلا عجیب نیست، اما سوتینهای معمولی علی‌الخصوص برای ورزش‌هایی که دارای پریدن، دویدن و حرکات شدید باشند چندان انتخاب خوبی نخواهد بود. بهترین چیز در مورد سوتین ورزشی این است که همه چیز را در جای خود نگه می‌دارد و حرکت در ناحیه سینه را بدون له کردن قفسه سینه کاهش می‌دهد. در غیر این صورت نه تنها معذب می‌شوید، بلکه ممکن است با درد یا افتادگی سینه بعد از زمان طولانی نیز مواجه شوید. خوبی سوتین‌های ورزشی این است که اغلب حالت نیم‌تنه دارند، بنابراین می‌توانید آن‌ را به تنهایی نیز در باشگاه بپوشید.

تیشرت ورزشی

اگر نمی‌توانید فقط با یک سوتین ورزشی در باشگاه حاضر شوید و معذب می‌شوید مشکلی نیست، می‌توانید روی آن یک تی‌شرت ورزشی بپوشید. تی‌شرت‌های بدنسازی با تی‌شرت‌های گشاد معمولی شما متفاوت هستند، این تی‌شرت‌های بدنسازی از پارچه متفاوتی ساخته شده‌اند و خیلی از آن‌ها به راحتی تی‌شرت‌های معمولی بو نمی‌گیرند و در اثر تعریق به بدن نمی‌چسبند، بنابراین حس بسیار بهتری حین ورزش خواهید داشت.
راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه
لباس مناسب باشگاه
انواع لگ و تیشرت ورزشی برای باشگاه مناسب هستند.

بهترین لباس باشگاه بدنسازی زنانه و مردانه

آقایان می‌توانند برای تمرین شلوارک همراه با تی‌شرت بپوشند و خانم‌ها می‌توانند برای تمرین راحت از شلوارک و لگ با سوتین ورزشی و تی‌شرت استفاده کنند. افرادی هم که شلوارک را دوست ندارند، می‌توانند برای تمرین در باشگاه، لگ و شلوارهای ورزشی بپوشند. برای فصل زمستان هم می‌توانید از تی‌شرت‌های آستین‌دار یا سوییشرت ورزشی برای تمرین استفاده کنید که به گرم نگه داشتن بدن کمک می‌کنند.
لباس مناسب باشگاه برای افراد چاق هم مانند بقیه افراد است. اگر حس خوبی ندارید می‌توانید از لباس‌های ورزشی کمی گشاد‌تر و تی‌شرت‌های ورزشی بلندتر استفاده کنید، اما فراموش نکنید از بدن خود خجالت نکشید و هرچه که دوست دارید بپوشید و از ورزش خود لذت ببرید.
 در نهایت این که در باشگاه چه لباسی بپوشیم به نوع ورزش بستگی دارد، اما در نهایت مهم است که بهترین لباس ورزشی برای باشگاه آن است که دامنه حرکتی کاملی داشته باشد و همه چیز را در جای خود نگه دارد.
راهنمای خرید شلوارک ورزشی مردانه

برای خرید لباس باشگاه بدنسازی چه مواردی را در نظر بگیریم؟

زمانی می‌توانیم بهترین انتخاب برای لباس باشگاه بدنسازی داشته‌باشیم که به نکات مهم خرید لباس ورزشی توجه داشته‌ باشیم.

پارچه را در نظر بگیرید

انتخاب پارچه مناسب یک عامل بسیار مهم است و از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام خرید لباس باشگاهی باید در نظر بگیرید. به جای اینکه فقط روی زیبا بودن لباس تمرکز کنید، باید به این نگاه کنید که از چه چیزی ساخته شده است. بهتر از لباس‌های نخی اجتناب کنید (مگر اینکه تمرین‌های با شدت کم انجام دهید)، زیرا نخ مانند یک اسفنج تمام عرق را خیس می‌کند و باعث ناراحتی شما می‌شود.
پارچه‌های کیفیت پایین و قیمت ارزان‌تر ممکن است بدن شما را بیش از حد گرم کنند، زیرا برای تحمل تعریق شدید طراحی نشده‌اند، تمام رطوبت را نگه می‌دارند و در نتیجه احساس ناخوشایندی خواهید داشت.  بنابراین بهتر است سرغ پارچه‌ّای ضد رطوبتی بروید که رطوبت را از پوست شما دور می‌کنند تا تبخیر شود. این به پایین نگه داشتن دمای بدن شما در حین تمرین در محیط‌های گرم کمک می‌کند و کمتر حس خستگی خواهید داشت.

فرم و تناسب

وقتی لباس‌های ورزشی خود را می‌پوشید چه حسی دارید؟ اگر آن‌ها خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشند، هرگز آن‌ها را نمی‌پوشید یا برای ورزش کردن بی‌انگیزه خواهید بود. بسیاری از افراد تمایل دارند هنگام ورزش از رنگ‌های تیره استفاده کنند، اما رنگ‌های روشن‌تر می‌توانند روحیه و انرژی بیشتری به شما بدهند و یک جورهایی برای‌تان انگیزه می‌شوند.

انعطاف و راحتی را در نظر بگیرید

اگر نمی‌توانید آزادانه با لباس‌های ورزشی خود حرکت کنید، قطعا مشکلی وجود دارد. مهم‌ترین ویژگی لباس‌های ورزشی انعطاف پذیری و راحتی آن‌هاست. برای تمرینات پا یا کاردیو، یک لگ کوتاه یا شلوارک عالی است. به طور مشابه، برای تمرینات یوگا یک لگ بلند می‌تواند ایده‌آل باشد زیرا حین حرکات کششی به بالا کشیده نمی‌شود.
لباس خوب برای باشگاه
لباسی که برای ورزش انتخاب می‌کنید تاثیر بالایی در عملکرد شما دارد.

قیمت لباس باشگاه بدنسازی مهم است؟

قاعدتا هیچکس دوست ندارد علاوه بر هزینه گزاف باشگاه، یک پول آنچنانی هم برای خرید یکدست لباس مخصوص باشگاه صرف کند. با این حال، داشتن 2-3 ست با کیفیت واقعا خوب، سرمایه گذاری بهتری نسبت به داشتن 5-6 لباس ‌بی‌کیفیت در دراز مدت است. خرید لباس بدنسازی ارزان هرچند که در ابتدا وسوسه‌ کننده به نظر می‌رسد، اما این لباس‌ها معمولا جنس خوبی ندارند، خیلی سریع شکل خود را از دست می‌دهند و در نهایت مجبورید آن را خیلی زود تعویض کنید.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید برنامه ورزشی شما به خوبی پیش برود، پیدا کردن لباس باشگاه مناسب ضروری است. تمرین‌های مختلف لباس‌های متفاوتی را می‌طلبد، بنابراین قبل از اینکه لباس‌هایتان را انتخاب کنید، به نوع تمرین‌هایی که انجام می‌دهید فکر کنید. آنچه شما واقعاً نیاز دارید لباس‌های ورزشی است که عالی و شیک به نظر برسند و در عین حال وقتی ورزش را شروع می‌کنید، حضور آن‌ها را کاملا فراموش کنید.
جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به سایت مل اند موژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه