پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

با انواع شلوار زنانه آشنا شوید

انواع شلوار زنانه
باورتان می‌شود زمانی وجود داشت که پوشیدن شلوار برای خانم‌ها یک تابو محسوب می‌شد و حتی پوشیدن آن ممکن بود منجر به مجازات شود؟ خوشبختانه از آن زمان عبور کرده‌ایم و حالا خانم‌ها می‌توانند با توجه به ترجیح خود از میان صدها شلوار مد روز زنانه، بهترین انتخاب را داشته باشند و هر استایلی را که دوست دارند بسازند. در این مطلب انواع شلوار زنانه را با هم بررسی می‌کنیم.

معرفی انواع شلوارهای زنانه

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید اولین کسی که شلوار زنانه را رسما وارد دنیای مد و فشن کرد کسی نبود جز کوکوشنل. هر چند آن موقع مدل‌های شلوار فقط محدود بود به مدل‌های پارچه‌ای و راسته بود، حالا دیگر انواع شلوار زنانه در جنس‌‌ها و برش‌های مختلف تولید می‌شوند.

انواع شلوارمجلسی

همان‌طور که گفتیم پرسابقه‌ترین مدل شلوار، شلوارهای پارچه‌ای هستند که البته هیچ‌گاه هم جایگاه خود را از دست نمی‌دهند. این مدل‌ها محبوب‌ترین مدل‌های شلوار پارچه‌ای هستند:

شلوار راسته

اولین و ساده‌ترین موردی که به نظر می‌رسد، مدل شلوار پارچه ای زنانه راسته است. این مدل شلوار ساده‌ترین برش را دارد و از بالا تا پایین آن یک عرض ثابت را حفظ می‌کند. بیشترین انتخاب برای پوشیدن شلوار راسته شامل موقعیت‌های رسمی و اداری می‌شود، همانطور که تقریبا تمامی یونیفرم‌های اداری از شلوار راسته تشکیل شده‌اند. البته شلوار راسته با پارچه‌‌های شیک و گران‌قیمت در کنار یک کت خوش برش، می‌توانند استایلی خاص و شیک را نیز تداعی کنند.

شلوار دمپا

شلوار دمپا یا دمپا گشاد، از دیگر مدل‌های انواع شلوار زنانه محبوبی است که هیچ‌وقت زیبایی خود را از دست نمی‌دهد و با آن می‌توانید هر استایلی را که بخواهید بسازید. همان‌طور که از نام آن نیز پیداست، برش این شلوار در قسمت بالای زانو کاملا فیت است و هر چه به مج پا نزدیک می‌شود گشاد‌تر می‌شود. شلوار دمپا علی‌الخصوص برای کسانی که می‌خواهند قد بلند و کشیده‌تر به نظر برسند انتخابی ایده‌آل خواهد بود. همچنین این شلوار می‌تواند از هر جنسی از پارچه گرفته تا جین و حتی پارچه دورس و … داشته باشد.

شلوار پیلی دار

شلوار پیلی‌دار می‌تواند یک استایل جذاب رسمی را برای شما بسازد. این مدل شلوار که به آن شلوار pegged گفته می‌شود، در دهه 50 و 80 میلادی از انواع شلوار زنانه بسیار پرطرفدار بود. جنس این مدل شلوار پارچه‌ای است و تازگی از جنس کتان هم برای آن استفاده می‌شود. شلوار پیلی فاق بلند دارد و در این قسمت ساسون یا پیلی دارد که آن را جمع می‌کند. همچنین در قسمت ران‌ها آزاد و در قسمت مچ کمی فیت‌تر است. این مدل شلوار با بلوزهای جذب یا شومیز‌های داخل شلوار انتخابی عالی و شیک خواهد بود.

شلوار دامنی

مدل این شلوار از اسم آن پیداست. اگر برای‌تان سوال است اسم شلوار گشاد چیه، به شلوارهای از بالا گشادی که عرض بسیار زیادی دارند شلوار دامنی گفته می‌شود، مانند دامنی که که در قسمت میانی شکاف داشته باشد. برای پارچه شلوار دامنی معمولا از پارچه‌های لخت و نرم استفاده می‌شود که پایین افتاده و آن را حجیم نشان دهند. بهترین زمان استفاده از شلوار دامنی فصول گرم سال است که هم تیپی شیک را می‌سازد و هم بسیار خنک و راحت خواهد بود.

انواع شلوار جین

شلوار جین به دلیل جنس راحت، نوع مدل‌های بالا و البته دوام عالی یک انتخاب دوست داشتنی از میان انواع شلوار زنانه برای همه‌ی افراد است.

شلوار جین اسکینی

به این شلوار جین اسم‌های مختلفی تعلق می‌گیرد، مثلا شاید عبارت جین لوله تفنگی یا جین اسلیم فیت را هم زیاد شنیده باشید. شلوار جین اسکینی هرچند که که راحت‌ترین شلواری نیست که می‌توانید انتخاب کنید، اما در عین حال با هر تیپی جور درمی‌آید و همیشه هم روی مد می‌ماند. بنابراین انتخابی بی‌ضرر برای کمد لباس‌های شما به حساب می‌آید.

شلوار بگ

شلوار بگ به مدل‌هایی گفته می‌شود که از بالا تا به پایین کاملا گشاد و قواره‌دار است. البته میزان این گشاد بودن بستگی به مدل شلوار دارد و می‌تواند درجات مختلفی داشته باشد، اما قطعا از یک شلوار راسته عرض بیشتری خواهد داشت. شلوار بگی از انواع شلوار زنانه است که می‌توانید با آن استایلی کاملا اسپرت و راحت بسازید، هرچند که اگر کمی خلاق باشید، با یک بلوز فیت و کوتاه و کفش پاشنه بلند برای مهمانی‌ها هم انتخابی جذاب خواهد بود.

شلوار مام استایل

جین مام استایل از مدل‌های دیگری است که در دهه‌های گذشته زمانی طلایی داشته و حالا بعد از وقفه‌ای چند ساله به میدان‌ها بازگشته تا میدان را به دست بگیرد. شلوار جین مام استایل فاقی بلند و برشی نسبتا آزاد دارد. به علاوه قد آن معمولا کمی کوتاه است و بالای قوزک قرار می‌گیرد. خیلی اوقات هم افراد هنگام پوشیدن انواع شلوار مام، پایین آن را تای کوچکی می‌زنند. اگر فکر می‌کنید برش مام استایل برای شما زیادی آزاد است، می‌توانید به سراغ شلوار مام فیت بروید. این مدل در واقع همان مام استایل است که برشی کمی‌ فیت‌تر دارد و سلایق بیشتری را راضی می‌کند.
شلوار جین
شلوار جین هیچوقت از مد نمی‌افتد و همیشه انتخابی عالی است.

انواع شلوار اسپرت شیک

زمانی بود که شلوار‌های اسپرت و اصطلاحا ورزشی به داخل باشگاه و خانه محدود می‌شدند، اما حالا اکثریت مردم راحتی خود در این شلوارها را آنقدر دوست دارند که آن‌ها را وارد صنعت مد و فشن هم کرده‌اند.

لگینگ

شلوار لگ از محبوب‌ترین انتخاب‌های سال‌های اخیر است که می‌تواند زیبایی و راحتی را در کنار هم به شما هدیه دهد. البته همه‌ی لگ‌ها شبیه به هم نیستند. برخی از مدل‌های لگ نازک و کشی هستند و تقریبا فقط به درد باشگاه می‌خورند، مگر این که یک بالاپوش بلند را با آن ست کنید که تا زیر باسن طول داشته باشد. در مقابل مدل‌های بسیار شیکی هم وجود دارد که اصلا کاربرد ورزشی ندارند و به درد بیرون و مهمانی می‌خورند. مثال بارز این نوع، لگ‌های براق یا اصطلاحا شاینی و صدالبته لگ‌های چرمی هستند که مخصوصا در فصل زمستان و با یک بوت زیبایی دوچندانی پیدا می‌کنند.

شلوار جاگر

شلوار جاگر و شلوار اسلش زنانه از مدل‌های دیگری هستند که راه خود را از باشگاه و ورزش به خیابان‌ها و مد روز باز کرده‌اند. با شلوار جاگر در عین گرم و نرم و راحت بودن، می‌توانید شیک و مطابق مد روز هم باشید و از استایل خود لذت ببرید. همانطور که انتظار هم می‌رود شلوار جاگر انتخابی مناسب برای یک استایل اسپرت و خاص است. مثلا می‌توانید آن را با یک هودی و پافر بپوشید و یک جفت کتانی را نیز با آن‌ها ست کنید تا جذاب به نظر برسید.

شلوار جیب‌‌دار

یک انتخاب اسپرت و مناسب جوانان. شلوارهای جیب‌دار ممکن است تنها در قسمت بالایی یا در یکی از طرفین جیبی تزیینی داشته باشند، هر چند برخی بسیار شلوغ‌تر هستند و اصطلاحا شش جیب نامیده می‌شود. این شلوارها را می‌توانید با یک تیشرت لانگ یا پیراهن کتان گشاد تکمیل کنید.
انواع شلوار اسپرت
با پوشیدن شلوار اسپرت و جاگر زیبایی و راحتی را در کنار هم داشته باشید.

انواع شلوار راحتی

انواع شلوار زنانه راحتی هم این روزها تنوع بسیاری دارد. اما فراموش نکنید که نکته مهم همان است که از نامش برمی‌آید: یعنی راحتی. از آن جایی که شلوار راحتی چیزیست که در بیشتری ساعات روز به تن دارید، جنس آن نیز اهمیت زیادی پیدا می‌کند و باید به آن توجه زیادی داشته باشید تا از پارچه‌های نرم و نخی دوخته شده باشد. شلوار راحتی انواع مختلفی مانند شلوار گت دار یا پایین کش دارد، شلوار جذب، شلوار گشاد و دمپا و البته شلوار برمودا یا شلوار کوتاه دارد که بنا بر سلیقه خود می‌توانید از میان انواع شلوار زنانه راحتی یک مدل را انتخاب کنید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب تعدادی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های شلوار زنانه را معرفی کردیم. به جز این‌ها مدل‌های بسیار متنوع‌تری هم وجود دارد و با هر سلیقه و کاربردی، بالاخره مدلی از میان انواع شلوار زنانه وجود دارد که برای شما مناسب باشد. برای انتخاب شلوار مناسب، اول از همه تایپ بدن خود را در نظر بگیرید. بعد از آن هم به موقعیت پوشیدن آن و صدالبته راحتی خود فکر کنید تا در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه