پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

قبل از خرید نیم تنه با انواعش آشنا شوید

انواع نیم تنه

آیا شما جزو خانم‌هایی هستید که در هنگام ورزش به استفاده از انواع نیم‌ تنه ورزشی اهمیت می‌دهید؟ آیا از تأثیر نیم تنه‌ها بر روی عملکرد ورزشی خود آگاه هستید؟ اهمیت استفاده از انواع نیم تنه ورزشی برای خانم‌ها در زمان ورزش کردن بسیار موردتوجه قرار دارد. استفاده از نیم تنه‌ها در هنگام ورزش کردن می‌تواند انگیزه و اشتیاق فرد را برای رسیدن به اندام ایده‌آل بالا ببرد. همچنین انتخاب نیم تنه یا سوتین ورزشی مناسب می‌تواند تأثیر مثبتی بر عملکرد فرد در هنگام ورزش داشته باشد. در ادامه‌ی این مقاله همراه مل اند موژ باشید.

انواع نیم تنه بر اساس کاربرد

پیش از آنکه با انواع نیم تنه‌ها و کاربردهای آن‌ها آشنا شویم خالی از لطف نیست کمی با این لباس‌های ورزشی و اهمیت استفاده از آن‌ها در هنگام ورزش کردن آشنا شویم. شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که آیا منظور از نیم‌ تنه ورزشی همان سوتین است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر زیرا این دو نوع لباس کاربرهای متفاوتی دارند. سوتین‌ها به‌عنوان لباس‌زیر استفاده می‌شوند که یک امر عادی و طبیعی است. تمام افراد در طول روز به‌منظور انجام دادن کارهای روزمره خود از لباس‌زیر برای مدت‌زمان طولانی استفاده می‌کنند.

اما انواع نیم تنه ورزشی لباسی است که از قسمت سرشانه تا زیر سینه افراد را می‌پوشاند. به این دلیل به این نوع لباس‌ها نیم تنه گفته می‌شود که می‌تواند نیمی از قسمت بالاتنه افراد را پوشش دهد اما کاربرد سوتین‌ها این است که از سینه‌ها نگهداری کنند. درواقع سوتین‌ها یک نوع لباس‌زیر هستند و شکل و شمایلی شبیه به لباس‌های ورزشی ندارند.

بیشتر بخوانیدچطور برای ورزشی بهتر لباس انتخاب کنیم؟

انواع نیم تنه
نیم تنه ورزشی با سوتین تفاوت دارد

تفاوت نیم تنه و سوتین معمولی

ازنظر طراحی و شکل ظاهری نیم تنه ورزشی با سوتین تفاوت‌های زیادی دارد. حتی اگر نوع پارچه و موادی که برای تهیه هر یک از این دو لباس استفاده‌شده است را بررسی کنید به‌راحتی تفاوت‌های این دو را حس خواهید کرد. پس اگر شما به ورزش کردن می‌پردازید و ورزش‌هایی مثل دویدن و یوگا را انجام می‌دهید بهتر است که انواع‌ نیم تنه ورزشی در هنگام ورزش کردن استفاده کنید.

اما ممکن است این سوال در ذهن شما شکل‌گرفته باشد که دلیل این‌همه تأکید بر استفاده از انواع نیم تنه ورزشی چیست؟ پوشیدن این لباس‌ها در هنگام ورزش کردن برای خانم‌ها چه اهمیتی دارد؟ بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای از نیم تنه‌های ورزشی در استایل ورزشی خود استفاده می‌کنند. سینه‌ها از اعضای مهم در بدن خانم‌ها هستند که دارای بافت بسیار نرمی هستند. زمانی که خانم‌ها مشغول به انجام فعالیت‌های ورزشی هستند باید از این عضو و بافت بدن خود به‌خوبی حمایت و حفاظت کنند تا از وارد آمدن آسیب‌های احتمالی به این اندام پیشگیری شود.

بیشتر بخوانیدلباس و شلوار مناسب دویدن برای خانم ها

استفاده از نیمه تنه ورزشی حین تمرین

ورزشکاران حرفه‌ای که از انواع نیم تنه ورزشی در هنگام ورزش کردن استفاده می‌کنند برای داشتن ظاهر و استایل جذاب این کار را نمی‌کنند بلکه برای حفاظت و حمایت کافی از بافت سینه‌های خود در زمان انجام تمرینات ورزشی از این لباس‌ها استفاده می‌کنند. خانم‌ها باید با توجه به نوع تمرینات و فعالیت‌های ورزشی که دارند باید از انواع نیم‌ تنه‌های ورزشی استفاده کنند. درواقع همان‌طور که انتخاب یک کفش مناسب برای ورزش کردن از اهمیت زیادی برخوردار است استفاده از انواع نیم تنه‌ها برای خانم‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دسته‌بندی نیم‌ تنه‌ها بر اساس میزان حمایت

اگر بعد از پی بردن به اهمیت استفاده از انواع نیم‌ تنه در هنگام ورزش، به خرید آن ترغیب شده‌اید نوبت به آن رسیده است که با انواع نیم تنه‌های زنانه و کاربرد آن‌ها آشنا شوید. نیم تنه‌های ورزشی فقط با هدف پوشانندگی طراحی نشده‌اند و از جنبه حفظ فرم و استایل بدن از اهمیت زیادی برخوردار هستند. اما در هنگام خرید نیم تنه ورزشی باید به این نکته توجه کنید که از یک نیم تنه نمی‌توان برای انجام تمام ورزش‌ها استفاده کرد.

انواع نیم تنه ازنظر نوع حمایتی که انجام می‌دهند به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • نیم‌ تنه با حمایت کم: به این معنی است که این نوع نیم تنه حفاظت بالایی از سینه‌های شما ارائه نمی‌کند. این نوع از نیم‌ تنه‌ها انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و به‌راحتی در بدن کش می‌آیند تا مانعی برای انجام حرکات ورزشی نباشند. استفاده از این نوع نیم‌ تنه‌ها برای ورزش‌هایی مانند یوگا بسیار مناسب خواهد بود. زیرا در انجام این ورزش شما نیاز دارید که انعطاف‌پذیری زیادی داشته‌ باشید تا حرکات را به‌خوبی انجام دهید.
  • نیم تنه با حمایت متوسط: یکی از انواع نیم تنه زنانه است که برای ورزش‌هایی که تحرک متوسطی دارند ایده‌آل هستند. ورزش‌های مانند ایروبیک، دوچرخه‌سواری، دویدن آهسته و غیره ورزش‌هایی هستند که این نوع نیم‌ تنه‌ها برای آن‌ها مناسب هستند و از بافت سینه خانم‌ها در برابر تحرک زیاد محافظت می‌کنند.
  • نیم تنه با حمایت زیاد: این نوع از نیم تنه‌ها حمایت حداکثری از باف سینه‌ها انجام می‌دهند و از آن‌ها در برابر تمرینات پرفشار محافظت می‌کنند. این نیم تنه‌ها برای انجام ورزش‌هایی مانند دو و میدانی، کراس فیت، طناب زدن و ورزش‌هایی که تحرک و جنب‌وجوش بالایی دارند مناسب هستند و به‌خوبی از بافت سینه‌ها حمایت می‌کنند.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه

انواع نیم تنه
مدل‌های مختلف نیم‌ تنه ورزشی

انواع نیم تنه و سوتین ورزشی

نیم تنه‌ها و سوتین‌های ورزشی به سه دسته فشرده، کپسول دار و کپسول دار فشرده دسته‌بندی می‌شوند که هرکدام ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربه‌فردی دارند.

  • سوتین ورزشی فشرده: همان‌طور که از نام این نوع از نیم تنه‌ها مشخص است سفت و فشرده هستند و سینه‌های خانم‌ها را از طریق فشردن به بدن در جای خود ثابت نگه می‌دارند. این نوع از انواع نیم تنه برخلاف نامشان کاملا راحت هستند زیرا معمولا بدون سیم طراحی می‌شوند. این نوع از سوتین‌های ورزشی برای افرادی که سایز سینه‌های معادل D یا بزرگ‌تر دارند مناسب نیست.
  • سوتین ورزشی کپسول دار: این نوع از سوتین‌های ورزشی به شکلی طراحی‌شده‌اند که برای هر سینه دارای یک کاپ هستند. هر کاپ به یک سیم زیری مجهز شده است که سینه‌ها از هم جدا کرده و در جای خود نگه‌داشته و از آن‌ها محافظت می‌کند. اگر به ورزشی می‌پردازید که تمرینات آن ضربه‌های زیادی دارند استفاده از این نوع سوتین‌های ورزشی مناسب است. این مدل می‌تواند جهش را از بین برده و فشار را کاهش دهد. این نوع از نیم تنه‌ها می‌توانند در تمرینات طولانی‌مدت از سینه‌ها محافظت کنند.
  • سوتین ورزشی کپسول دار فشرده: این نوع از سوتین‌های ورزشی ترکیبی از مدل‌های فشرده و کپسول دار هستند که می‌توانند سینه‌های شما را به بدن فشرده کرده و آن‌ها در فضای فشرده داخل کاپ‌ها ثابت نگه‌دارند. استفاده از این نوع نیم تنه‌های ورزشی برای ورزشکارانی با هراندازه و سایز سینه مناسب است و کاربرد و عملکرد خوبی دارند. در این نوع از سوتین‌های ورزشی از سیم‌های زیرین استفاده‌شده است که پشتیبانی خوبی ارائه می‌دهند.

راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه ارزان

جمع‌بندی

ورزش کردن یکی از فعالیت‌های موردعلاقه بسیاری از خانم‌ها است. انتخاب لباس مناسب برای هر ورزشی یکی از ملزومات اصلی به شمار می‌آید. یکی از بهترین لباس‌های ورزشی که خانم‌ها می‌توانند برای ورزش کردن انتخاب کنند انواع نیم تنه ورزشی است. این نیم‌ تنه‌ها می‌توانند ضمن حفظ ظاهر و استایل خانم‌ها در هنگام ورزش، از سینه‌های آنان که دارای بافت نرم و آسیب‌پذیری است، در هنگام انجام تمرینات ورزشی محافظت کنند. این ویژگی باعث می‌شود که عملکرد خانم‌ها در هنگام ورزش به طرز محسوسی بهبود پیدا کند.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه