پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

بهترین ورزش‌ها برای کالری سوزی

ورزش کالری سوزی

همه ما دوست داریم وزن متعادل و متناسبی داشته باشیم؛ اما پرسش اصلی این است که چگونه؟! برای مقاصد مختلف، در زمان‌ها و مکان‌های مختلف، راه‌های زیادی برای کالری سوزی و کاهش وزن وجود دارد. اگر می‌خواهید در نتیجه تلاش خود بیشترین کالری را بسوزانید، باید دویدن را شروع کنید. دویدن بهترین ورزش برای چربی سوزی است. جدا از این در خانه هم می‌توانید فعالیت‌های سبک برای کالری سوزی داشته باشید.

کالری سوزی و لاغری

داشتن احساس خوب، رسیدن به اندام و ظاهر موزون و متناسب، تنها مزیت کاری سوزی و لاغری نیست. وزن سالم از بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت نوع 2 جلوگیری می‌کند. کاهش وزن سالم به معنای تغییر دائمی سبک زندگی است. همچنین داشتن برنامه مدون غذایی و تمرینی به ثبات و سلامت جسم و روح فرد کمک می‌کند. ورزش و فعالیت‌های ورزشی یکی از راه‌های استاندارد برای رسیدن به وزن ایدئال است. بیشترین میزان کالری سوزانده شده به ازای یک ساعت ورزش مربوط به دویدن است. اما اگر دویدن برای شما مناسب نیست، می‌توانید سایر تمرینات کالری سوز مانند تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT)، طناب زدن و شنا را امتحان کنید. حتی می‌توانید فعالیت‌های ساده‌تری هم داشته باشید به‌طور کلی شما می‌توانید ترکیبات مختلفی از این تمرینات را با توجه به اولویت و تناسب اندام خود انجام دهید تا با سوزاندن میزان مشخصی از کالری به وزن مناسب نزدیک شوید.

راهنمای خرید کفش ورزشی مردانه

میزان کالری سوزی انواع ورزش‌ها

فعالیت‌های ورزشی میزان کالری سوزی متفاوتی دارند. جدا از این تعداد کالری‌هایی هم که می‌سوزانید به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله: مدت زمان تمرین، سرعت تمرین، شدت تمرین و قد و وزن فرد. به‌طور کلی، هر چه وزن شما بیشتر باشد، کالری بیشتری در حین ورزش می‌سوزانید. 12 ورزش و فعالیت ورزشی که بیشترین میزان کالری سوزی را دارند در جدول زیر آورده شده است. این ورزش‌ها بیشترین کالری را به ازای یک ساعت فعالیت می‌سوزانند.

ورزش کالری سوزی
ورزش کالری سوزی قادر است شما را خوش اندام تر از هر وقت دیگری نشان دهد.

جدول مصرف کالری در ورزش‌های مختلف

اگر می‌خواهید بدانید دویدن چقدر کالری می‌سوزاند؟! یا با چه ورزش‌هایی می‌توان میزان زیادی کالری سوزاند، می‌توانید به جدول زیر نگاهی بیندازید. توجه داشته باشید که مقادیر کالری موجود در لیست زیرتخمینی هستند. وزن‌های موجود در لیست کسری هستند زیرا از پوند به کیلوگرم تبدیل شده‌اند.

 

نوع ورزش/ وزن فرد 56.7 kg 70.3 kg 83.9 kg
دویدن 652 808 965
واترپلو 566 703 839
دوچرخه سواری 480 596 710
بارفیکس 480 596 710
نرمش حلقه 480 596 710
طناب زدن 453 562 671
دوچرخه ثابت 420 520 622
دستگاه پارو زنی 420 520 622
آیروبیک 396 492 587
شنا 396 492 587
دو آهسته 396 492 587
دو صحرا 340 421 503

راهنمای خرید کفش ورزشی زنانه

بهترین ورزش‌ها برای سوزاندن کالری در خانه:

گاهی اوقات زمانی برای اختصاص دادن یک برنامه تمرینی کامل وجود ندارد، یا در آن روز اولویت‌های دیگری داریم. البته این بدان معنا نیست که ما نمی‌توانیم چند صد کالری اضافی بسوزانیم. سوزاندن 100 کالری به‌سرعت و با فعالیت‌های سرگرم کننده روزانه امکان‌پذیر است. برخی از این فعالیت‌ها فقط چند دقیقه طول می‌کشد، در حالی که برخی دیگر کمی بیشتر طول می‌کشد. علاوه بر این، نیازی نیست لباس ورزشی خود را بپوشید و بعد از ورزش هم دوش بگیرید. گنجاندن این فعالیت‌ها در برنامه روزانه هم کار آسانی است. ده فعالیتی که به زمان و فضای اندکی نیاز دارد و در خانه هم می‌توانید انجام دهید در ادامه آورده شده است. می‌توانید اینها را به‌عنوان میان وعده در برنامه تغذیه فیت ول در نظر بگیرید، یا آنها را به تمرینات روزانه خود اضافه کنید و در نتیجه سریع‌تر به هدف خود برسید.

  1. از پله‌ها بالا بروید
  2. کشش بدنی و استراحت را انجام دهید
  3. پینگ پنگ بازی کنید
  4. پشت میز کار کنید
  5. سر پا بایستید
  6. طناب بزنید
  7. برقصید
  8. وسطی بازی کنید
  9. اسکیت رولر بروید
  10. نرم دویدن را شروع کنید.

برای سوزاندن ۱۰۰۰ کالری در روز کافی است چند مورد از موارد فوق را به صورت مداوم انجام دهید.

راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه

ورزش کالری سوزی
ورزش کالری سوزی باعث می‌شود بدن شما نه تنها فرم زیبایی پیدا کند بلکه از مشکلات چاقی نیز رهایی یابد.

چگونه در زمان اندک کالری بیشتری بسوزانیم؟

اگر زمان زیادی ندارید، باز هم می‌توانید ورزش‌هایی را انجام دهید که کالری زیادی می‌سوزانند. برای این کار، باید روی تمرینات با شدت بالا تمرکز کنید که ضربان قلب شما را خیلی سریع بالا می‌برد. 9 تمرینی که به زمان و فضای اندکی نیاز دارد به همراه میزان کالری سوزی انواع ورزش‌ها در زیر آورده شده است. می‌توانید تمرینات زیر را به‌صورت مدون انجام دهید تا کالری زیادی را در مدت زمان کم بسوزانید.

1. تمرین تناوبی با شدت بالا (HIIT):

تمرین تناوبی با شدت بالا محبوب‌ترین راه برای سوزاندن سریع کالری زیاد است. HIIT شامل تمریناتی است که با استراحت‌های کوتاه و با استفاده از بیش از 70 درصد ظرفیت هوازی خود آن را انجام می‌دهید؛ مثلاً در یکی از انواع HIIT، بین تمریناتی که هر کدام 30 ثانیه طول می‌کشد، 1 دقیقه استراحت می‌کنید. با انجام تمرینات با شدت بالا، می‌توانید کالری زیادی را در 30 دقیقه یا کمتر بسوزانید.

2. دویدن با زانوهای بالا

کالری سوزانده شده در 30 دقیقه: 240 – 355.5

بالا کشیدن زانو و دویدن یک تمرین قلبی بسیار مؤثر است. این تمرین ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد و در عین حال بدن شما را تقویت می‌کند.

3. دویدن به شکل پا روی باسن

کالری سوزانده شده در 30 دقیقه: 240 – 355.5

دویدن با گام‌های بزرگ و به اصلاح به شکل ضربه پا روی باسن نوع دیگری از این فعالیت‌های ورزشی کالری‌سوز است.

4. دوچرخه تمرینی

کالری سوزانده شده در 30 دقیقه: 210 – 311

اگر دوچرخه ثابت دارید، می‌توانید این فواصل را با شدت بالا انجام دهید. پس از آنکه با گرم کردن پنج ‌دقیقه‌ای شروع کردید، می‌توانید جلسات ریکاوری 2 دقیقه‌ای را در بین تمرین 1 دقیقه‌ای سرعت انجام دهید. اگر سرعت را از 0 تا 10 امتیاز دهیم، فواصل دوی سرعت شما باید بین 7 تا 9 و جلسات ریکاوری باید بین 5 تا 6 باشد.

5. دوی سرعت

کالری سوزانده شده در 30 دقیقه: 240 – 355.5

دویدن بهترین ورزش برای کالری سوزی است؛ اما اگر زمان کافی برای دویدن در مسافت‌های طولانی ندارید، می‌توانید تمرینات خود را به دوی سرعت با شدت بالا تبدیل کنید. به یاد داشته باشید که حتماً قبل از دوی سرعت بدن خود را به طور کامل گرم کنید و کشش دهید.

6.  ایروبیک

کالری سوزانده شده در دقیقه: 6.6 – 9.8

می‌توانید رقص‌های محبوب زومبا و بوکوا را نیز امتحان کنید.

7. جک‌های جامپینگ

کالری سوزانده شده در دقیقه: 8 تا 11.8

8. طناب زنی

کالری سوزانده شده در دقیقه: 7.6 – 9.8

در تعدادهای مشخص و با فواصل مشخص می‌توانید طناب بزنید.

9. تمرین با وزنه در مقابل کاردیو

کاردیو یکی از راه‌های مؤثر در سوزاندن کالری است؛ اما تمرینات وزنه یا قدرتی نیز مهم است. در مقایسه با تمرینات با وزنه، شما کالری بیشتری با انجام تمرینات کاردیو می‌سوزانید؛ اما با تمرین با وزنه، توده عضلانی خود را افزایش می‌دهید. افزایش توده عضلانی همچنین باعث سوزاندن کالری بیشتری در مقایسه با چربی می‌شود.

راهنمای خرید شلوارک ورزشی مردانه

سخن پایانی:

ورزش و فعالیت‌های ورزشی یکی از راه‌های استاندارد برای رسیدن به وزن ایدئال است. در کنار آن داشتن برنامه مدون غذایی و تمرینی به ثبات و سلامت جسم و روح فرد کمک می‌کند. داشتن احساس خوب، رسیدن به اندام و ظاهر موزون و متناسب و مهم‌تر از همه داشتن جسمی سالم و عاری از مضرات چاقی از مزایای کالری سوزی است. پس متناسب با شرایط کاری، زمان و فضایی که در اختیار داریم می‌توان فعالیت ورزشی متناسبی برای رسیدن به نقطه دلخواه وزنی انجام داد.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به سایت مل اند موژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه