پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

راهنمای خرید ست ورزشی

ست ورزشی

آیا شما جزو افرادی هستید که برای ورزش کردن به دنبال خرید ست ورزشی هستید؟ اگر بخواهیم که ظاهری جذاب داشته باشیم یکی از اصلی‌ترین فاکتورها داشتن تناسب‌اندام است. روش‌های زیادی برای رسیدن به تناسب‌اندام وجود دارد که افراد برای دستیابی به تناسب‌اندام روش‌های متفاوتی را امتحان می‌کنند. بهترین و مؤثرترین راه برای رسیدن به این هدف را می‌توان ورزش کردن دانست که می‌تواند سلامت روح و جسم را به دنبال داشته باشد. هر کاری ملزوماتی دارد که از مهم‌ترین ملزومات ورزش کردن، استفاده از لباس یا ست ورزشی مناسب است.

گرمکن و ست ورزشی

در عصر حاضر که به دلیل پیشرفت‌های فناوری و سبک زندگی که در دنیا رواج پیداکرده است، میزان تحرک بدنی افراد در طول روز بسیار کاهش‌یافته است. این کاهش تحرک بدنی منجر شده است که انسان روزبه‌روز با مشکلات اضافه‌وزن و چاقی روبرو باشد. بسیاری از افراد برای جبران این کم‌تحرکی در طول روز، به ورزش کردن می‌پردازند تا ضمن دستیابی به تناسب‌اندام، سلامت جسمی و روحی بدن خود را نیز تضمین کنند. همین امر باعث شده است که بدنسازی و ورزش‌های باشگاهی در سالیان اخیر بیشتر موردتوجه و استقبال افراد قرار بگیرد.

انجام صحیح هر ورزشی نیاز به یک سری تجهیزات و ملزومات دارد که باید در انتخاب آن‌ها دقت لازم به خرج داده شود. یکی از ملزوماتی که در همه ورزش‌ها مشترک است و برای هریک خاص و ویژه‌ است، لباس یا ست ورزشی است. در زمان انجام دادن هر ورزشی درنتیجه افزایش سوخت‌وساز بدن، دما در بدن افزایش پیدا می‌کند. در این حالت، بدن برای تنظیم دمای خود شروع به تعریق از سطح پوست می‌کند تا بتواند دما را کاهش دهد. انتخاب لباس یا ست ورزشی مناسب برای هر ورزش از این نظر اهمیت دارد که لباس بتواند شرایطی را فراهم کند که متعادل‌سازی دمای بدن به بهترین نحو ممکن انجام شود.

لباس و ست ورزشی در زمان انجام فعالیت‌های بدنی، نقش پوست بدن را دارند. به همین دلیل باید بتوانند مانند پوست شرایط را برای تنفس بهتر و همچنین جذب تعریق فراهم کنند تا با بالا رفتن دمای بدن، آسیبی به ورزشکار وارد نشود.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی مردانه

ست ورزشی
در خرید ست ورزشی چه نکاتی را مدنظر بگیریم؟

نکاتی برای انتخاب ست‌های ورزشی

اگر شما جزو افرادی هستید که برای انتخاب ست ورزشی مناسب، با تعدد انواع و مدل‌ها مواجه شده و در انتخاب خود سردرگم شده‌اید، نکاتی وجود دارند که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید دایره انتخاب خود را کوچک‌تر کرده و بهترین خرید و انتخاب را انجام دهید.

  • نوع پارچه

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام انتخاب ست ورزشی باید مدنظر قرار داد نوع پارچه آن است. لباس‌های ورزشی ازنظر جنس پارچه دو نوع هستند؛ یک نوع از پارچه‌ها باعث خارج شدن عرق از زمان ورزش از پوست بدن می‌شوند و نوع دیگر عرق خارج‌شده از پوست را جذب می‌کنند. لباس ورزشی مناسب باید کمترین مقاومت را در برابر آب داشته باشد. به این معنی که نباید میزان تعریق بدن را افزایش دهند تا دمای بدن در زمان ورزش کردن پایین بماند.

در طراحی برخی از لباس‌ها و ست‌های ورزشی از الیاف مصنوعی استفاده می‌شود که قابلیت تعرق و تنفس بالایی دارند. این قابلیت باعث می‌شود که عرق از روی پوست بدن زدوده شده و با توجه به قابلیت تبخیر بالا، عرق خشک‌شده و دمای بدن کاهش پیدا کند. لباس یا ست ورزشی که با این پارچه‌ها طراحی‌شده باشد برای ورزش‌هایی که باعث تعرق زیاد می‌شوند بسیار مناسب هستند. از لباس‌های دارای الیاف پنبه‌ای برای ورزش استفاده نکنید زیرا این لباس‌ها عرق را جذب کرده اما به تبخیر آن کمک نمی‌کنند. همچنین الیاف لاستیکی یا پلاستیکی نیز به‌هیچ‌وجه برای استفاده در لباس یا ست ورزشی مناسب نیستند زیرا نه قابلیت تنفس دارند، نه عرق بدن را تبخیر می‌کنند و نه آن را جذب می‌کنند.

  • فرم بدن

یکی دیگر از نکات در خرید گرمکن‌های ورزشی یا ست ورزشی توجه به فرم بدن و انتخاب لباس مناسب بر این اساس است. افرادی که بدن سیبی‌شکل دارند باید لباس‌های ورزشی را انتخاب و خریداری کنند که در قسمت بالاتنه کمی گشاد باشد و چاقی‌های ناحیه پهلو و اطراف شکم را پنهان کند. همچنین در صورت انتخاب شلوار برای پایین‌تنه باید از خرید شلوارهای دمپا گشاد اجتناب کنند.

افرادی که بدن ساعت شنی دارند در انتخاب و خرید ست ورزشی با مشکل خاصی مواجه نخواهند شد. این افراد می‌توانند از لباس‌های چسبان و تنگ استفاده کنند تا بدن آن‌ها را به بهترین شکل نمایش دهد. استفاده از لباس‌های گشاد در این افراد باعث می‌شود که چاق‌تر از حد معمول به نظر برسند.

افرادی که بدن گلابی‌شکل دارند بهتر است شلوارهای گشاد برای پوشاندن پایین‌تنه خود استفاده کنند تاکمی قدبلندتر به نظر برسند و تعادل بین بالاتنه و پایین‌تنه آن‌ها برقرار شود. این افراد باید از خرید شلوارهایی که خط‌های راه‌راه عمودی دارند، خودداری کنند چون اندازه ران‌های آن‌ها را بزرگ‌تر نشان خواهد داد.

افرادی که بدن مستطیل شکل دارند در انتخاب ست ورزشی باید توجه کنند که مدلی را انتخاب کنند که بدن آن‌ها از شکل مستطیلی خود خارج کنند. لباس‌ها و ست‌هایی که دارای یقه‌های باز هستند بهترین انتخاب برای این دسته از افراد خواهند بود.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه

ست ورزشی
نکات خرید بهترین ست ورزشی

برای خرید گرمکن و ست ورزشی به این نکات دقت کنید

به‌غیراز نوع پارچه و فرم بدن که در انتخاب لباس و ست ورزشی مناسب نقش اساسی دارند، نکات دیگری وجود دارد که در زمان خرید باید به آن‌ها دقت کرد که در ادامه این راهنمای انتخاب لباس ورزشی به‌مرور آن‌ها می‌پردازیم.

  • انتخاب سایز مناسب

در مورد ست ورزشی باید سایزی را انتخاب کنید که محدودیتی در حرکت‌های شما ایجاد نکند. برای ورزش‌هایی مانند دویدن و دوچرخه‌سواری لباس بلند و گشاد انتخاب نکنید. برای ورزش‌هایی مانند یوگا و پیلاتس از لباس‌های جذب با قابلیت کشسانی بالا استفاده کنید.

  • انتخاب با توجه به فصل

توجه به این نکته برای افرادی که در فضای باز ورزش می‌کنند اهمیت بیشتری دارد و با توجه به فصلی که در آن قرار داریم باید لباس مناسب انتخاب کنند. در فصل‌های گرم سال باید لباسی انتخاب شود که با قابلیت تنفس بالا، سرعت تبخیر عرق از روی پوست را افزایش دهند. در هوای سرد نیز باید ست مناسبی انتخاب شود که ضمن گرم نگه‌داشتن بدن، این قابلیت را داشته باشد که بتوان در صورت بالا رفتن دمای بدن برخی قسمت‌های آن را از تن خارج کرد تا دمای بدن به تعادل برسد.

  • ترکیب رنگ

یکی از نکاتی که می‌تواند در روحیه شما تأثیر مثبتی داشته باشد توجه به ترکیب رنگ ست ورزشی است. اگر در سالن یا باشگاه یا فضای باز ورزش می‌کنید، سعی کنید در انتخاب لباس ورزشی به رنگ‌های شاد توجه کنید. بهترین رنگ برای ست‌های ورزشی ترکیب رنگ‌های طوسی و مشکی با صورتی یا بارنگ‌های سبز فسفری و لیمویی است که ظاهری بسیار جذاب و شاد به شما می‌بخشد.

راهنمای خرید هودی زنانه

جمع‌بندی

در انتخاب لباس‌های ورزشی به یاد داشته باشید که همیشه لباس‌هایی را انتخاب کنید که به خنک شدن سریع‌تر شما در زمان ورزش کمک می‌کنند و ازنظر اندازه و جنس شرایط دارند که باعث می‌شوند در زمان ورزش احساس سبکی و راحتی بیشتری داشته باشید. اگر شما نیز برای خرید لباس ورزشی نکات دیگری را مدنظر قرار می‌دهید، می‌توانید تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه