پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

13 ترفند جذاب برای مرتب کردن کمد لباس

مرتب کردن کمد لباس

کمد یکی از وسایل مهمی است که در خانه‌ها و حتی محل کار از آن استفاده می‌شود تا فرد لباس‌های تمیز و بدون چروک و حتی رختخواب مرتب داشته باشد. کمدها فضاهای خالی متنوعی را دارند که نیاز است کاربر با توجه به آن فضا وسایل خود را در کم جای دهد. شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که لباس‌های بسیاری دارید و کمد شما جای کمی برای لباس‌های شما دارد. پس باید بدانیم که چه‌کاری انجام دهیم تا هم کمد تمیزی داشته باشید و هم به‌آسانی لباسی که می‌خواهیم را پیدا کنیم و جدا از آن بتوانیم بیشترین استفاده را از فضای کمد کنیم؟ ازاین‌رو نیاز است تا با تعدادی ترفند در این زمینه آشنا باشیم. در ادامه با این چندراه‌ کار ساده برای مرتب کردن کمد لباس، وسایل و… را به شما معرفی خواهیم کرد.

ترفندهای مرتب کردن کمد لباس

همان‌طور که گفته شد، مرتب کردن کمد لباس یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به معضل کمبود جا برای لباس و یا به‌هم‌ریخته بودن کمد لباس کمک کند اما برای ایده نظم دهی کمد لباس ترفندهای بسیاری است که در ادامه تعدادی از آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

  • لباس‌های قدیمی را دور بریزید!

در قدم اول و اولین مرحله از مرتب کردن کمد لباس لازم است لباس‌هایی که دیگر به آن نیاز ندارید و یا کهنه‌شده‌اند را دور بریزید و لباس‌های مناسب‌تر را جایگزین آن کنید. قطعا همه لباس‌های شما ارزش نگه‌داشتن ندارند و برخی از آن‌ها یا قدیمی‌تر هستند و یا از بین رفته‌اند. ازاین‌رو کم کردن لباس‌های خود بر این اساس به شما در مرتب شدن کمد کمک خواهد کرد.

  • تمیز کردن کمد!

پس‌ازآن که لباس‌های قدیمی خود را از لباس‌های جدیدتر تفکیک کردید وقت آن است که ابتدا کمد خود را کامل خالی کنید و کمد را با مواد شوینده و دستمال تمیز کنید تا بدون لک و خاک باشد.

راهنمای خرید شلوارک ورزشی مردانه

مرتب کردن کمد لباس
آشنایی با ترفندهایی برای مرتب کردن کمد لباس به شما در داشتن کمید مرتب کمک می‌کند.
  • استفاده از جداکننده مخصوص کمد و کشو

یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای مرتب کردن کمد لباس به‌کارگیرید، استفاده از جداکننده مخصوص کمد و کشو است که باوجودآن می‌توانید به‌راحتی وسایل، لباس‌ها، روسری و شلوارهای خود را در کمد دسته‌بندی و جدا کنید و در مواقع نیاز به سهولت آن را پیدا کنید.

  • لباس‌ها و اکسسوری‌های خود را دسته‌بندی کنید

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند برای چیدمان کمد لباس شما مناسب باشد، دسته‌بندی کردن لباس‌ها و اکسسوری از یکدیگر است. شما می‌توانید لباس‌ها را بر اساس فرم و استفاده‌ای که دارند از هم جدا کنید و روی زمین بچینید. مثلاً شلوارها، پیراهن‌های مجلسی، لباس زیر، لباس راحتی و اکسسوری‌ها را روی‌هم بگذارید تا بدانید برای هرکدام لازم است چقدر فضا ذخیره کنید. جدا کردن لباس‌ها از یکدیگر نه‌تنها به مرتب کردن کمد لباس شما کمک می‌کند، بلکه کمک می‌کند تا لباس‌ها بانظم خاص‌تری در کمد جای‌گیرند و بتوانید به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

  • لباس‌ها را بر اساس جنسشان تا یا رول کنید

یکی دیگر از راه‌های نظم دادن به کمد لباس آن است که لباس‌ها را بر اساس جنسشان تا کنید و در کمد قرار دهید. همچنین شما می‌توانید لباس‌ها را بر اساس فصول مختلف در کمد قرار دهید. بدین منظور لازم است همه‌ی لباس‌های ضخیم و حجیم مثل جین‌ها، پلیورها و سوئیشرت‌ها را به‌صورت تاشده در کمد بچینید اما لباس‌های نازک‌تر و کوچک‌تر را به‌صورت رول‌شده درون کشوها یا باکس‌ها جای دهید. رول کردن لباس فضای بیشتری از کمد را در اختیار شما قرار خواهد داد.

راهنمای خرید شلوارک ورزشی زنانه

ترفندهای مرتب‌سازی کشو

چیدمان کشو نیز همانند مرتب کردن کمد لباس است و می‎‌توان همان ترفندهای مرتب کردن کمد را برای آن در نظر گرفت. اما در ادامه تعدادی ترفند دیگر به شما آموزش خواهیم داد.

  • تا کردن اصولی لباس

تا کردن اصولی لباس و به عبارتی خلاقیت در کمد لباس و چیدمان آن‌یکی از تکنیک‌هایی که به شما کمک می‌کند تا فضای بیشتری در کشوها و کمدهای لباس خود ایجاد کنید. به عبارتی تا کردن درست باعث می‌شود تاپ، تیشرت و لباس‌هایتان جای کمتری در کشو بگیرد و جا برای سایر لباس‌های شما باز شود.

  • جوراب ها را مرتب کنید

برای مرتب کردن جوراب‌ها در کشو و یا کمد لازم است از جداکننده برای جدا کردن جوراب‌ها استفاده کنید. جداکننده‌ها استفاده بهینه و کاربردی برای جدا کردن و مرتب کرده فضای کشو می‌باشند و سهولت در دسترسی را برای شما نیز به دنبال دارند.

  • مرتب کردن روسری‌ها و شال‌ها

همان‌طور که گفته شد، لازم است چیدمان لباس در کمد بر اساس ترفندهایی صورت پذیرد تا جا و فضای کافی برای سایر لباس‌ها باز شود. یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند برای مرتب کردن کمد لباس مفید باشد، جای دادن روسری و شال در کمد به‌صورت مناسب است. برای این کار اگر آویز داخل کمد دارید با استفاده از چوب‌لباسی روسری‌های خود را آویزان کنید و اگر قرار است آن را در کشو قرار دهید می‌توانید همانند تاکردن لباس آن‌ها را بر اساس رنگ و طرح دسته‌بندی و تا کنید.

راهنمای خرید هودی مردانه ایرانی

مرتب کردن کمد لباس
کشو نیز یکی دیگر از مکان هایی است که همانند کمد نیازمند ترفندهایی برای مرتب کردن می‌باشد.
  • مرتب کردن شلوارها

یکی دیگر از راهکارهای مرتب کردن کمد لباس جا دادن شلوارها در کمد و یا کشو است. شما می‌توانید روش‌های تا کردن شلوار در حالت‌های گوناگون را از سایت‌های آموزشی مختلف دریافت کنید و بر اساس آن کمد و یا کشوی خود را مرتب کنید.

  • مرتب کردن اکسسوری‌ها

یکی از بخش‌های مهم در مرتب کردن کمد دیواری یا به عبارتی مرتب کردن کمد لباس جا دادن مناسب اکسسوری‌های مختلف همانند کمربند، ساعت، دستبند و انگشتر است. شما می‌توانید برای مرتب کردن اکسسوری‌های خود از جداکننده استفاده کنید و یا کشوی خود را قسمت‌بندی کنید و هرکدام را در قسمت خود قرار دهید.

اگر کمد نداریم چه کنیم؟

در متن بالا در خصوص ترفندهایی برای مرتب کردن کمد لباس نکاتی را بیان کردیم اما شاید خانه‌ای کمد نداشته باشد و یا فردی قصد استفاده از کمد را برای لباس‌های خود نداشته باشد. در این صورت چه راهکاری بهتر است؟ همراه ما باشید تا برای شما ترفندهایی برای افرادی که کمد ندارند و یا قصد استفاده از کمد برای مرتب کردن لباس خود را ندارند، بیان کنیم.

  • کیسه‌های پارچه‌ای و بقچه‌های زیپ‌دار

یکی از راهکارهایی که با استفاده از آن می‌توانید وسایل خود را مرتب کنید، کیسه‌های پارچه‌ای بزرگ و ضخیم می‌باشند. شما می‌توانید لباس‌های کثیف که باید شسته شوند یا به خشک‌شوئی داده شوند را درون آن قرار دهید. البته نمونه‌های جایگزین این بقچه‌ها بسیار زیاد است و حتی شما می‌توانید از سبدهای بزرگ یا سطل‌های پلاستیکی استفاده کنید.

  • سبد و باکس‌های نظم‌دهنده

شما می‌توانید برای مرتب کردن کمد لباس و یا حتی مرتب کردن وسایل خود بدون استفاده از کمد، از باکس‌های گوناگون نظم‌دهنده استفاده کنید. استفاده از کشوهای پلاستیکی کوچک، فایل کشوئی، جعبه قطعات یا درآور پلاستیکی نمونه‌ای از این باکس‌ها است که از آن می‌توانید برای نظم دادن به اکسسوی‌ها جوراب و یا شلوار استفاده کنید.

  • استفاده از کیسه‌های وکیوم

کیسه‌های وکیوم یکی دیگر از مواردی هستند که شما می‌توانید برای مرتب کردن کمد لباس کوچک و بزرگ از آن استفاده کنید. این کیسه‌ها در اندازه‌های متنوعی در بازار وجود دارند که می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین یا پلاستیک فروشی‌ها تهیه کنید. در نظر داشته باشید که وکیوم‌بگ‌ها برای انبار کردن لباس‌های فصلی بسیار مناسب هستند.

بیشتر بخوانید5 روش کاربردی برای تا زدن لباس

جمع‌بندی

مرتب کردن کمد لباس گاهی اوقات به دلیل نبودن فضای زیاد و یا حجم بالای لباس ممکن است به یک دغدغه تبدیل شود. ازاین‌رو لازم است هر فردی ترفندهایی در این زمینه بداند و بر اساس آن نظم و آراستگی را برای خود به وجود آورد. در این نوشتار در خصوص مرتب کردن کمد لباس ترفندهایی را آموزش داده‌ایم. شما چه ترفندهای دیگری در این زمینه می‌دانید؟ آن را با ما و دوستانمان به اشتراک گذارید.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه