پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

10 وسیله ضروری برای ورزش در خانه

وسایل ورزش در خانه

آیا شما نیز جزو افرادی هستید که دغدغه تناسب اندام و ورزش کردن دارید اما به هر دلیل امکان رفتن به باشگاه برای ورزش کردن را ندارید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است باید گفت که شما می‌توانید با تهیه یک سری وسایل ورزش در خانه، بدون نیاز به مراجعه به باشگاه، در منزل ورزش کرده و به تناسب اندام دست پیدا کنید. با استفاده از وسایل ورزش در خانه به راحتی می‌توانید یک سری ورزش‌ها را در محیط منزل انجام داده و ضمن ورزش کردن، تناسب اندام خود را نیز حفظ کنید.

فواید ورزش در خانه

شاید با شنیدن اصطلاح ورزش در منزل این ذهنیت در شما ایجاد شود که ورزش‌ها فایده‌ای نداشته و حتی نمی‌توان ورزش‌های متنوعی را در خانه انجام داد و ورزش در خانه برای لاغری شکم محدود می‌شود. شاید هم فکر کنید برای ورزش باید حتما به یک باشگاه ورزشی با امکانات خوب مراجعه کرد. در صورتی که این ذهنیت کاملا اشتباه بوده و با استفاده از وسایل ورزش در خانه می‌توان تمرینات و حرکات ورزشی متنوعی را اجرا کرد. انجام ورزش خانگی فواید زیادی دارد که از جمله این فواید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه
  • برخورداری از حریم خصوصی
  • امکان انجام حرکات ورزشی متنوع
  • دست یافتن به تناسب اندام
  • برخورداری از برنامه منعطف از نظر زمانی و اجرای حرکات

راهنمای خرید کفش ورزشی زنانه

وسایل ورزش در خانه
ورزش در خانه فواید زیادی دارد

انواع لوازم ورزش در خانه کدام‌ها هستند؟

هرچند انجام ورزش در خانه بدون تجهیزات و وسایل نیز امکان‌پذیر است اما با داشتن یک سری از وسایل ورزش در خانه می‌توان دامنه و تنوع حرکات و تمرینات ورزشی را گسترش داد. به همین دلیل در ادامه با تعدادی از وسایل ضروری برای ورزش و تمرین در خانه آشنا خواهیم شد.

  • طناب ورزشی

یکی از ساده‌ترین تجهیزات و وسایل ورزش در خانه محسوب می‌شود که بسیار کارآمد است. استفاده از این وسیله برای افراد مبتدی که قصد دارند در مدت زمان کمی بتوانند بدن خود را برای انجام حرکات ورزشی سنگین آماده کنند، بسیار مناسب است. این وسیله ساده و ارزان قیمت می‌تواند نقش مهمی در کالری سوزی ایفا کنید زیرا فردی که بتواند 10 دقیقه طناب بزند به اندازه فردی که 30 دقیقه نرم دویده است کالری می‌سوزاند. افزایش چالاکی و بالابردن هماهنگی حرکات اعضای بدن از فواید استفاده از طناب است.

  • دمبل

برای انجام حرکات بدنسازی در خانه می‌توانید بر روی دمبل حساب باز کنید. دمبل یکی از وسایل ورزش در خانه محبوب است که به وسیله آن می‌توان حرکات بدنسازی متنوع‌تری را اجرا کرد. ورزش در خانه با دمبل این امکان را فراهم می‌کند که افراد بتوانند هم نیم‌تنه پایینی و هم نیم‌تنه بالایی بدن خود را با استفاده از حرکات آن تقویت کنند.

  • مت یا زیرانداز یوگا

یوگا یکی از ورزش‌های محبوب در بین خانم‌ها و آقابان است که به راحتی می‌توان حرکات آن را در منزل انجام داد. مت یوگا یکی از وسایل ورزش در خانه نیز محسوب می‌شود. مت‌ها معمولا از جنسی ساخته می‌شوند که پس از پهن شدن به روی زمین به آن چسبیده و حرکت نمی‌کنند. برخی از مدل‌های نیز قابلیت جذب عرق بدن فرد و جلوگیری از پخش بوی نامطبوع آن را دارند که با استفاده از آن می‌توان به راحتی در منزل حرکات یوگا را انجام داد.

  • میله بارفیکس

شاید بتوان گفت میله بارفیکس شناخته‌شده‌ترین وسایل ورزش در خانه است که در بسیاری از منازل بر روی چارچوب‌های در نصب شده است. میله بارفیکس را می‌توان بهترین وسیله ورزشی در منزل دانست زیرا با استفاده از آن افراد می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به وزنه‌های اضافی، عضلات بالاتنه خود را تقویت کنند. همچنین با پایین آوردن ارتفاع میله بارفیکس می‌توان از آن به عنوان میله برای شنا رفتن استفاده کرد. انجام این حرکات برای تقویت عضلات کمر، شانه‌ها، سینه و بازو بسیار کاربردی است.

  • توپ پیلاتس

جزو وسایل ورزشی لاغری محسوب می‌شود که برای انجام حرکات تعادلی و حرکات کششی به وسیله تمرین‌های ساده و متنوع بسیار مناسب است. با استفاده از این توپ‌ها و انجام حرکات ورزشی افراد می‌توانند به تناسب اندام دست پیدا کنند.

  • کش TRX

یکی از ساده‌ترین و کارآمدترین وسایل ورزش در خانه محسوب می‌شود که می‌تواند یک باشگاه ورزشی کوچک در خانه ایجاد کند. استفاده از این وسیله بسیار ساده است و می‌توان با اتصال آن به یک نقطه، انواع حرکات ورزشی را برای افزایش نیرو و حفظ آمادگی جسمانی به راحتی انجام داد.

  • وزنه‌های مچی

وزنه‌هایی هستند که به مچ پا متصل می‌شوند و این امکان را فراهم می‌کنند که فرد در انجام حرکات پایین‌تنه با مقاومت بیشتری روبرو شود. در نتیجه فرد می‌تواند با فشار وارد کردن به عضلات خود به خوبی آن‌ها را تقویت کند.

  • کش مقاومتی

جزو ساده‌ترین وسایل ورزش در خانه هستند که به وسیله آن‌ها می‌توان تمامی عضلات بدن را درگیر کرد. استفاده از این کش‌ها بسیار ساده بود و نیاز به تجهیزات دیگری در زمان استفاده از آن‌ها نیست. با استفاده از این کش‌ها می‌توان از عضلات مچ دست و پا گرفته تا عضلات شکم و سایر قسمت‌های بدن را درگیر کرده و به خوبی تقویت کرد.

  • فوم رولر

آخرین مورد در فهرست ضروری‌ترین وسایل ورزش در خانه فوم رولر است. از فوم رولر برای سرد کردن بدن بعد از انجام حرکات و تمرین‌های ورزشی استفاده می‌شود. استفاده از این وسیله برای سرد کردن عضلات باعث می‌شود که از ایجاد درد و گرفتگی در آن‌ها به خصوص در عضلات ناحیه کمر پیشگیری شود.

راهنمای خرید کفش ورزشی مردانه

وسایل ورزش در خانه
متناسب با فضای خانه وسایل ورزشی بخرید

نحوه انتخاب وسایل ورزش در خانه بر اساس کاربرد

تمرینات ورزشی معمولا یا به صورت هوازی انجام می‌شوند یا به صورت قدرتی. تعیین اینکه کدام نوع از تمرینات را می‌خواهید انجام دهید می‌تواند در نحوه انتخاب وسایل ورزش در خانه نقش داشته باشد. تمرینات هوازی تمریناتی هستند که تعداد نفس‌ها و ضربان قلب را بالا می‌برند و باعث می‌شوند که فرد عرق ریخته و کالری بسوزاند. اما تمرینات قدرتی تمریناتی هستند که تمرکز آن‌ها بر روی افزایش قدرت عضلات است. به این ترتیب قبل از اقدام به خرید وسایل ورزش خانگی باید نوع تمریناتی که قصد انجام آن را دارید تعیین کنید.

راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه

وسایل ورزش خانگی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

برای انجام دادن ورزش در محیط خانه، افراد با محدودیت‌هایی نسبت به حضور در باشگاه‌های ورزشی روبرو می‌شوند. به همین دلیل اگر قصد ورزش در خانه برای لاغری دارید باید وسایل و تجهیزاتی را برای خرید انتخاب کنید که متناسب با محدودیت‌های فضای خانه باشند. در واقع وسایل ورزش در خانه باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

  • ساده و کاربردی باشند
  • اندازه کوچک و قابل حمل داشته باشند
  • قیمت اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه داشته باشند

راهنمای خرید شلوارک ورزشی مردانه

هنگام خرید وسایل بدنسازی در خانه به چه مواردی دقت کنیم؟

اگر قصد خرید وسایل بدنسازی برای محل زندگی خود دارید باید مواردی را مورد توجه قرار بدهید. اولین مورد اینکه بدانید که وسایلی که قصد خرید آن را دارید متناسب با توانایی بدنی شما هستند. در صورتی که وسایلی خریداری شوند که متناسب با توان بدنی نباشند یا نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و یا در صورت استفاده ممکن است با آسیب جسمی روبرو شوید.

دومین مورد نیز بررسی فضای فیزیکی خانه است که فضای مناسب برای قرار دادن و همچنین انجام حرکات لازم با این وسایل در منزل وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانیدچگونه در هوای آلوده ورزش کنیم؟

جمع‌بندی

اگر به دنبال کاهش وزن و یا حفظ تناسب اندام خود هستید اما وقت و هزینه مورد نیاز برای رفتن به باشگاه و ورزش کردن را ندارید به راحتی می‌توانید با کمترین هزینه نسبت به تهیه یک سری از وسایل ورزش در خانه اقدام کنید و در محیط گرم و نرم خانه خود به ورزش کردن بپردازید. اولین قدم برای رسیدن به این نقطه داشتن اراده و انگیزه لازم برای شروع کردن ورزش است. اگر با مطالعه این مقاله علاقمند به ورزش در خانه شده‌اید، وسیله‌ای که برای ورزش کردن قصد خرید آن را دارید با ما در میان بگذارید.

همچنین از شما دعوت می‌کنیم برای خرید آنلاین لباس ورزشی به سایت مل‌اند‌موژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه