پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

راهنمای انتخاب شلوار مناسب دویدن مردانه

شلوار مخصوص دویدن
دویدن‌های طولانی برای بدن سخت است. به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌شود قبل از دویدن بدن خود را گرم کنید و پس از اتمام کار، زمان لازم را برای ریکاوری در نظر بگیرید. قاعدتا هر دونده‌ای تلاش می‌کند هر دفعه مدت‌زمان طولانی‌تری بدود یا لااقل پتانسیل این کار را داشته باشد، بنابراین وسایل دویدن راحت که به عملکرد شما کمک می‌کنند یک الزام مطلق است، چه برای دویدن‌های تفریحی چه شرکت در یک رویداد یا مسابقه یا حتی شرکت در ماراتن.

چرا لباس مناسب برای دویدن مهم است؟

وقتی به آماده شدن برای دویدن فکر می‌کنید، احتمالا در درجه اول فکرتان به سمت کفش دویدن مناسب می‌رود، اما انتخاب لباس مناسب نیز به همان اندازه مهم است. کافی است یک‌بار با لباس‌های مخصوص بدوید تا تفاوت را در عملکرد خود احساس کنید. اما شلوار مخصوص دویدن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و هنگام انتخاب بهترین گزینه باید به چه مواردی بیشتر دقت کنیم؟ در این مطلب با این ویژگی‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.
شلوار مخصوص دویدن یک هدف ساده دارد: اطمینان از اینکه لباس شما در طول دویدن حواستان را پرت نمی‌کند. ماهیت فیت و فشرده‌ی لگ ورزشی سبب می‌شود از باد افتادن به داخل شلوار و تکان خوردن بیش از حد آن جلوگیری شده و خیلی راحت بتوانید به ورزش خود ادامه دهید.
اگر در حین یا بعد از دویدن با تورم دست و پنجه نرم می‌کنید، لگ ورزشی در از بین بردن التهابات نیز نقش مهم و موثری دارد. لگ ورزشی مانند گرمکن و شلوارهای دیگر حرکت شما را محدود نمی‌کند و از انعطاف خیلی مناسب‌تری بهره می‌برد. بنابراین اگر برای گرم کردن یا حین ورزش بخواهید کمی حرکات کششی هم انجام دهید مانعی نخواهید داشت.
راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه
انواع شلوار ورزشی
شلوار مخصوص دویدن عملکرد شما را بهبود می‌دهد.

شلوار مخصوص دویدن چه ویژگی‌هایی دارد؟

جدا از راحت بودن، لگ ورزشی عضلات شما را فشرده می‌کند. این ویژگی بسیار مهم است زیرا این کار می‌‌تواند به گرم کردن ماهیچه‌ها (به‌ویژه در روزهای سرد) کمک کند و البته ریکاوری پس از دویدن را نیز راحت‌تر کند. یک شلوار مخصوص دویدن عملکرد شما را محدود نمی‌کند و از انعطاف و راحتی بالایی نیز برخوردار است که سبب می‌شود خیلی راحت بتوانید حرکات مختلف را با آن انجام دهید. چند ویژگی کوچک دیگر نیز وجود دارد که شلوار مخصوص دویدن مردانه را شلوارهای معمولی متمایز می‌کند.
راهنمای خرید شلوارک ورزشی مردانه

طرح‌های شبرنگ

 اگر قصد دارید صبح زود یا بعد از تاریکی بدوید، رنگ‌های بازتاب‌کننده یا طرح‌های شبرنگ برای ایمنی بسیار مهم هستند. به‌خصوص با توجه به این‌که بیشتر شلوار ورزشی‌های مردانه مشکی یا تیره‌رنگ هستند، این کار برای قابل‌مشاهده بودن برای خودروها و دوچرخه‌سواران بسیار مهم است. این ویژگی در شلوارهای ورزشی تمرینی وجود ندارد و از تفاوت‌های بارز این دو نوع شلوار محسوب می‌شود.

جذب رطوبت

اگر لباس‌های شما با وزن اضافی رطوبت پرشده باشند، دویدن در هوای گرم می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد. لباس‌های ورزشی از جنس مخصوص، این قابلیت‌ را دارند که تعریق را سریع جذب کرده و به سطح ببرند تا تبخیر شود. همین ویژگی سبب می‌شود بیشتر خشک بمانید و در طول ورزش راحت‌تر باشید.

انواع شلوار مخصوص دویدن

لگ ورزشی بهترین انتخاب برای هر نوع ورزشی است، ازجمله دویدن. بسیاری از مردان با تنها پوشیدن لگ ورزشی راحت نیستند. اما لگ‌ها مانند پوست دوم می‌مانند، هیچ‌چیز اضافه و دست و پاگیری را احساس نمی‌کنید و از مزایای مختلفی هم بهره می‌برید.
اما اگر با لگ ورزشی احساس راحتی ندارید و احساس خودآگاهی می‌کنید، همیشه می‌توانید یک شلوار کوتاه نازک بدون کمربند حجیم یا لایه‌های ضخیم روی آن بپوشید. البته یک تی شرت بلند نیز راه خوبی برای پوشاندن بالای لگ است.
شلوارهای ورزشی یا گرمکن یکی دیگر از انتخاب‌هایی هستند که می‌توانید داشته باشید. هرچند که لگ ازلحاظ مزایایی که دارد برتری دارد، اما خیلی اوقات افراد نمی‌خواهند یک لگ تنگ بپوشند و شلواری گشاد و راحت را ترجیح می‌دهند. از آن گذشته، شلوار گرمکن‌های امروزی شبیه شلوارهای گذشته نیستند (یعنی از نوعی که در اواخر تمرین شما مرطوب و خیس می‌شود). اکنون، برندها در حال ساخت شلوار ورزشی با پارچه‌هایی هستند که قابلیت تنفس دارند و سریع خشک می‌شوند تا عرق و رطوبت را از بین ببرند. در برش‌های آن‌ها نیز دقت بیشتری صورت می‌گیرد که در عین راحت و کمی گشاد بودن، در قسمت ساق پا و مچ کمی فیت‌تر باشند تا به‌راحتی جابه‌جا نشده و دست و پاگیر هم نباشند.
شلوار گرمکن
شلوارهای مخصوص دویدن قابلیت جذب رطوبت دارند و حین تمرین خشک و راحت می‌مانند.

شیوه انتخاب شلوار مناسب دویدن

هنگامی‌که شلوار ورزشی مناسب خود را انتخاب می‌کنید، خوب است این ویژگی‌های اضافی را نیز در نظر داشته باشید.

جیب‌های زیپ دار

 احتمالا اصلا دوست ندارید حین دویدن گوشی خود را در دستان خود حمل کنید یا کلیدهای خود را از گردنتان آویزان کند. در فصل‌های گرم که نمی‌خواهید سویشرت بپوشید، جیب شلوار شما را نجات می‌دهد. علاوه بر آن زیپ‌دار بودن جیب‌ها از افتادن اشیای با ارزش شما جلوگیری می‌کنند و خیالتان هنگام دویدن راحت‌تر خواهد بود. فراموش نکنید از شلوار‌هایی که در قسمت زانو و … جیب دارند پرهیز کنید، زیرا هنگام دویدن ایجاد ناراحتی می‌کنند.

درزهای صاف

این ویژگی هرچند خیلی کوچک به نظر می‌رسد، اما تاثیر بزرگی دارد. درزهایی که برجستگی زیادی داشته باشند یا خیلی برجسته باشند حین دویدن خارش و ناراحتی ایجاد می‌کنند. این روزها لگ‌های seamless یا بدون درز هم به بازار آمده است که شما را از دردسر تشخیص درزها راحت می‌کند.

آب و هوا

آب‌وهوای مکانی که می‌دوید نیز ممکن است بر انتخاب شلوار ورزشی شما تأثیر بگذارد. برخی از مدل‌ها از مواد عایق برای کمک به مقابله با دمای سرد استفاده می‌کنند. به‌علاوه در آب‌وهوای سر حتما باید از مدل‌های کاملا بلند استفاده کنید، درحالی‌که در هوای معتدل شلوارهای کمی‌ کوتاه‌تر هم قابل پوشیدن هستند.

تست اسکوات

یکی از ساده‌ترین را‌ه‌ها برای این‌که تناسب شلوار ورزشی مخصوص دویدن را امتحان کنید، انجام تست اسکوات است. درحالی‌که شلوار یا لگ ورزشی را پوشیده‌اید چند اسکوات عمیق انجام دهید، در این حالت هم‌زمان می‌توانید چند ویژگی را باهم بسنجید، مثلا این‌که آیا فاق شلوار مناسب است یا این‌که برای شما بیش از حد کوتاه است، همین ویژگی برای طول شلوار و میزان بالا کشیده شدن آن نیز صدق می‌کند. اگر شلواری که انتخاب کرده‌اید خیلی تنگ باشد قاعدتا نمی‌توانید به‌راحتی با آن اسکوات انجام دهید. به‌علاوه اگر می‌خواهید لگ ورزشی بخرید، در حالت اسکوات می‌توانید متوجه شوید که آیا بیش از حد نازک است و پوست را نشان می‌دهد یا خیر.

جمع‌بندی

هنگام انتخاب لباس ورزشی مناسب برای دویدن همیشه گزینه‌های زیادی وجود دارد و احتمالاً قبل از اینکه بفهمید با چه چیزی راحت هستید، باید چند نوع مختلف را امتحان کنید تا گزینه ایده‌آل خود را پیدا کنید. اگر سبک زندگی فعالی دارید و دویدن ورزش موردعلاقه شماست، خرید یک جفت شلوار مخصوص دویدن یک سرمایه‌گذاری عالی است زیرا ماجراجویی شما را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند. اکنون‌که اساس پیدا کردن یک شلوار ورزشی مناسب را می‌دانید، می‌توانید لوازم دویدن خود را کامل کنید و از آن لذت ببرید.
از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی، به سایت مل‌اند‌موژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه