پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

از Athleisure چیزی شنیده اید؟

استایل ترکیبی

آیا با استایل ترکیبی در مد و طراحی لباس آشنایی دارید؟ آیا چیزی درباره استایل اتلیژر Athleisure می‌دانید؟ یکی از سبک‌هایی که در طراحی مد فرصت‌های زیادی را برای طراحان و سرمایه‌گذاران در این زمینه فراهم کرده است، استایل ترکیبی است. Athleisure یکی از سبک‌های مد است که یکی از نشانه‌های بارز این سبک،  لباس‌های ورزشی هستند که درعین‌حال هم راحت هستند و هم ازنظر زیبایی‌شناسی جذاب هستند. این سبک با استفاده پویا از شلوار یوگا توسط خانم‌ها آغاز شد زیرا جذابیت و راحتی آن‌ها باعث شد خانم‌ها از این شلوار در محیط‌های رسمی و غیررسمی استفاده کنند.

استایل ترکیبی
هر فرد می‌تواند استایل مخصوص داشته باشد

استایل چیست و انواع آن

پیش از بررسی استایل ترکیبی و آشنایی با خصوصیات آن، قصد داریم با تعریف استایل و انواع رایج آن آشنا شویم. حال ببینیم استایل چیست و چه تعریفی دارد؟

اگر واژه استایل را در لغت‌نامه‌ها جستجو کنید ازلحاظ لغوی معانی، سبک، تیپ، فرم، شکل و شیوه را به شما نمایش می‌دهد. اگر بخواهیم تعریف دقیقی از استایل ارائه کنیم، باید بگوییم که توانایی ارزیابی صحیح یک فرد از شخصیت خود و انتخاب از میان طیف گسترده مد بر اساس این ارزیابی که بر شخصیت وی تأکید کند، استایل نام دارد.

درواقع زمانی که شما بر اساس علاقه و شخصیت خود لباس موردعلاقه خود را انتخاب کرده و به تن می‌کنید و از پوشیدن آن لذت می‌برید، صاحب استایل مخصوص به خود هستید. استایل شما حس اعتمادبه‌نفس، قدرت، توانایی و خوشحالی را در شما می‌پروراند. هنگامی‌که شما لباس موردعلاقه و محبوب خود را بر تن می‌کنید، مغز شما دوپامین ترشح می‌کند که به‌منزله این است که شما داروی آرام‌بخش مصرف کرده‌اید. بنابراین استایل و نوع پوشش ازاین‌جهت که می‌تواند با القای انرژی مثبت باعث شادی و خوشحالی شما شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

راهنمای خرید کفش ورزشی مردانه

آشنایی انواع استایل

پیش از بررسی ویژگی‌های استایل ترکیبی، حال که با استایل و مفهوم آن آشنا شدیم نوبت به آشنایی با انواع استایل می‌رسد.

  • استایل کژوال (Casual)

یکی از سبک‌های لباس پوشیدن است که در آن راحتی و سادگی در عین شیک بودن و وقار موج می‌زند. در این سبک از لباس پوشیدن، دست فرد برای انتخاب لباس‌ها باز است. درواقع می‌توان از میان انواع تیشرت، شلوار کتان و جین، کفش کتانی، کالج جیر یا چرم به‌عنوان پوشش مناسب در این استایل انتخاب کرد. برای انتخاب رنگ نیز محدودیتی در این استایل وجود ندارد.

  • استایل رسمی (Formal)

به استایل ساده و درعین‌حال بسیار شیک، استایل رسمی گفته می‌شود. در این استایل معمولا رنگ‌های تیره مورداستفاده قرار می‌گیرد و می‌توان از طیف‌های مختلف یک رنگ تیره برای لباس استفاده کرد. رنگ‌های آبی، قهوه‌ای و مشکی پرکاربردترین رنگ‌هایی هستند که در این استایل مورداستفاده قرار می‌گیرند.

  • استایل ورزشی (Sporty)

جنس پارچه در این استایل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. افرادی که این استایل را انتخاب می‌کنند باید لباس‌هایی را خریداری کنند که جنس پارچه آن‌ها حساسیت‌زا نباشد و عملکرد طبیعی سیستم تعریق بدن را مختل نکند. ست‌‌های شلوار و گرمکن ورزشی، کفش‌های کتانی که راحت، سبک و بادوام هستند، پوشش‌های مناسب این استایل محسوب می‌شوند.

  • استایل وینتیج (Vintage)

اگر به استایل ترکیبی علاقه‌مندید با انتخاب این استایل دست شما برای خلاقیت باز است. این سبک مناسب افرادی است که علاقه‌مند به سبک‌های قدیمی هستند. اما لزومی ندارد که تمامی لباس‌ها از سبک قدیمی انتخاب شوند. خلاقیت در این استایل می‌تواند ظاهری جذاب برای شما ایجاد کند. به‌عنوان‌مثال می‌توان از یک شلوار مدل قدیمی همراه با یک بلوز یا کت با طراحی مدرن استفاده کنید و یک سبک جدید و ظاهر جذاب خلق کنید. از دیگر ویژگی‌های خاص این استایل استفاده از زیورآلات بزرگ همراه با کفش‌های چرمی به رنگ خنثی است.

  • استایل کلاسیک (Classic)

اگر قصد دارید استایلی ماندگار و آراسته برای خود انتخاب کنید، استایل کلاسیک بهترین گزینه است. طرح‌های شلوغ و رنگ‌های جیغ در این استایل جایی ندارند. سادگی و آراستگی دو ویژگی هستند که بیش از هر چیزی در این سبک به چشم می‌خورند و اعتمادبه‌نفس بالای فرد را القا می‌کنند. رنگ‌های مشکی، سرمه‌ای، یشمی، زرشکی و سفید و رنگ‌های خنثی مانند رنگ خاکستری از متداول‌ترین و پرکاربردترین رنگ‌ها در این سبک هستند. همچنین در این استایل از کفش‌های راحت با کفی تخت همراه با زیورآلات زیبا و ظریف استفاده می‌شود.

  • استایل رترو یا بازسازی (Retro)

می‌تواند به‌عنوان یک استایل ترکیبی نیز در نظر گرفته شود. این استایل تقریبا مشابه با استایل وینتبج است با این تفاوت که در سبک طراحی لباس‌ها متفاوت است. در استایل رترو فقط سبک لباس از گذشته الهام گرفته می‌شود در حالی که با استفاده از منسوجات مدرن و با یک سبک و سیاق امروزی بازآفرینی می‌شود. در این استایل از رنگ‌های پاستلی و زیورآلات براق استفاده می‌شود. همچنین در این سبک لباس‌ها باید کاملا اندازه و به‌اصطلاح فیت اندام‌ها باشند.

راهنمای خرید کفش ورزشی زنانه

ترندهای فشن روز دنیا

استفاده از استایل ترکیبی و طرح‌های جسورانه و درعین‌حال شیک باعث می‌شود که ظاهری متفاوت و جذاب داشته باشید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که استایل خود را در ابتدای هرسال بر اساس فصل جدید و تغییرات مد انتخاب کنند. به همین دلیل ترندهای فشن روز دنیا را بررسی می‌کنند. به همین دلیل در ادامه با تعدادی از ترندهای فشن در بهار سال 2022 آشنا می‌شویم. این‌ها نمونه‌هایی از ترند‌های فشن در بهار آینده هستند که می‌توانید در انتخاب استایل ترکیبی خود لحاظ کنید.

  • شلوارهای فاق کوتاه
  • دامن‌های پلیسه‌ای بلند
  • پارچه‌های براق
  • پارچه‌های شفاف
  • دامن‌های چین‌دار خیلی کوتاه
  • کت‌وشلوار سفید
  • لباس‌های بندی
  • بافتنی‌ها و قلاب‌بافی‌ها
  • کیف‌های بسیار بزرگ

بیشتر بخوانیدراهنمای ست کردن شلوار جاگر برای خانم ها و آقایان

استایل ترکیبی
استایل ترکیبی از استایل‌های روز دنیا است

استایل‌های ترکیبی

استایل اتلیژر Athleisure یک استایل ترکیبی است که در آن فرد می‌تواند لباس‌های ورزشی را که در آن‌ها احساس راحتی دارد و درعین‌حال از زیبایی و جذابیت زیادی برخوردار هستند در محیطی خارج از محیط‌های ورزشی نیز استفاده کند. به‌عنوان‌مثال خانم‌ها می‌توانند از لگ‌های ورزشی یوگا و غیره به‌عنوان شلوار برای محیط بیرون نیز استفاده کنند. درواقع لباس راحتی مناسب بیرون رفتن هستند که حتی می‌توانند به‌عنوان لباس راحتی مناسب سفر و سایر محیط‌ها نیز مورداستفاده قرار بگیرند.

انواع استایل به این منظور به وجود آمده‌اند که لباس مناسب هر مکان و شرایط را تعیین کنند. اما با همه این تفاسیر استایل‌ها محدود نبوده و می‌توان با ترکیب لباس‌های مختلف از هر سبک یک استایل ترکیبی و منحصربه‌فرد خلق کرد که در عین زیبایی و جذابیت نشان‌دهنده شخصیت شما باشد. به‌عنوان‌مثال تیپ اسپرت رسمی که این روزها طرفداران بسیاری دارد ترکیبی از دو استایل رسمی و کژوال است. نتیجه حاصل از ترکیب این دو استایل سبکی است که در عین راحتی، وجهه کاملا رسمی و شیک دارد که می‌تواند در محیط‌های مختلف رسمی و غیررسمی مورداستفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانیدبهترین پارچه برای لباس ورزشی چیست؟

جمع‌بندی

در دنیای مد و لباس اگر فردی بتواند با شناخت دقیق و صحیح از شخصیت خود نسبت به لباس مناسب برای خود انتخاب کند، توانسته است استایل مخصوص به خود را خلق کند که به‌نوعی منعکس‌کننده شخصیت وی خواهد بود. استایل‌های مختلفی در دنیای فشن و مد وجود دارد که بر اساس ویژگی‌های خاصی دسته‌بندی‌شده‌اند اما نوع و سبک لباس پوشیدن یک فرد می‌تواند محدود به این استایل‌ها نبوده و هر فردی می‌تواند استایل ترکیبی و دلخواه خود را خلق کند.

از شما دعوت می‌کنیم برای خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه