پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

۵ نکته برای خرید کفش باشگاه مخصوص تازه کارها

کفش باشگاه بدنسازی

در تمرین کردن و انجام فعالیت‌های ورزشی هیچ‌چیز مهم‌تر از داشتن کفش مناسب نیست. در تمرین‌کردن‌ها به‌منظور آمادگی در فعالیت ورزشی، دویدن و پیاده روی جز جدایی‌ناپذیر است. در اکثر باشگاه‌ها تردمیل‌هایی وجود دارد که افراد با استفاده از آن می‌توانند عمل پیاده روی و دویدن خود را پیش ببرند. در دویدن بیشترین فشار بر روی پاها و مفاصل است. ازاین‌رو داشتن کفش مناسب از مهم‌ترین لوازم برای این فعالیت می‌باشد. ورزش بدن‌سازی نیز یکی از ورزش‌هایی است که بیشتر فعالیت‌ها را از پا انتظار دارد. ازاین‌رو توجه به‌سلامت پا و عواملی که سلامت آن را حفظ می‌کنند بسیار مهم است. در این مقاله قرار است در خصوص کفش باشگاه بدن‌سازی و معرفی بهترین کفش برای بدن‌سازی نکاتی را بیان کنیم. پس همراه ما تا انتهای این مقاله باشید.

اهمیت کفش در بدن‌سازی

همان‌طور که گفته شد، کفش ورزشی یکی از ضروری‌ترین ابزارها و لوازم برای تمرین و فعالیت در هر رشته ورزشی است که وجود آن و البته بالا بودن کیفیت آن سلامت پا شما را به دنبال دارد. درواقع شما با انتخاب کفش مناسب برای ورزش و فعالیت‌های خود سلامت عضلات و اسکلت بدنی خود را تضمین می‌کنید. انتخاب یک کفش مناسب باعث می‌شود تا جلوی بروز بسیاری از جراحات و دردها گرفته شود. کفش با سه کارکرد اصلی خود که حفاظت از پا، راحتی و حمل وزن بدن است، می‌تواند نقش مهمی در سلامت شما داشته باشد. در نظر داشته باشد که پا قلب دوم انسان است و مراقبت از آن اهمیت بالایی نیز دارد. بنابراین پوشیدن کفش ورزشی مناسب، خصوصا کفش باشگاه بدن‌سازی اهمیت زیادی دارد

بدن‌سازی یکی از ورزش‌های استقامتی است که پاها در آن نقش مهمی را ایجاد می‌کنند. دویدن و بلند کردن وزنه‌های سنگین از نمونه فعالیت‌هایی است که با استفاده از پا انجام می‌گیرد. بنابراین لازم است ورزشکاران و یا به عبارتی بدن‌سازان توجه ویژه‌ای به کفش‌های ورزشی خود داشته باشند. .

کفش بدن‌سازی مناسب کفشی است که فشار حاصل از ورزش بر روی پاها را کاهش دهد. به عبارتی تنها پادزهر برای رول‌های معمولی مچ پا کفش بدن‌سازی مناسب است. همچنین این کفش‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی‌شده باشند که از بروز مشکلات احتمالی برای فرد جلوگیری کنند. ازاین‌رو هنگام انتخاب و خرید کفش باشگاه بدن‌سازی به ساق کفش، کفی، اندازه کفش، جنس رویه و… توجه ویژه داشته باشید.

راهنمای خرید کفش ورزشی مردانه

کفش باشگاه بدنسازی
کفش باشگاه بدنسازی به شما کمک می کند تا تمرینات خود را هرچه بهتر پیش ببرید.

 

خرید اولین کفش باشگاه بدن‌سازی

همان‌طور که گفته شد، بدن‌سازی یکی از ورزش‌هایی است که پاها در آن نقش مهمی را ایفا می‌کنند. ازاین‌رو انتخاب کفش مخصوص باشگاه بدنسازی از اهمیت زیادی برخوردار است.

سعی کنید کفش‌هایی را برای بدن‌سازی انتخاب کنید که انعطاف‌پذیری بالایی دارد. در این صورت قوزک پای شما از هرگونه آسیب در امان است و به‌هیچ‌عنوان نمی‌چرخد. همچنین زیره کفش یکی دیگر از قسمت‌های مهم کفش باشگاه بدن‌سازی است که از پا ورزشکار در هنگام فرود آن بر روی زمین محافظت می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های کفش مناسب باشگاه بدن‌سازی آن است که کفش انتخابی برای شما تنگ و یا گشاد نباشد. درواقع اندازه نبودن کفش باعث گرفتگی عضلات پا و یا سر خوردن می‌شود و ممکن است منجر به آسیب‌های جدی برای سلامت شما شود.

ازآنجایی‌که در باشگاه‌های بدن‌سازی لازم است با دستگاه‌هایی مانند الپتیکال و دوچرخه ثابت کار کنید، بنابراین کفشی را انتخاب کنید که کمترین فشار را روی مفاصل شما می‌آورند. درواقع انتخاب کفش ورزشی باشگاه بدن‌سازی به آسان‌تر شدن تمرین‌ روی این دستگاه‌ها کمک می‌کند.

قطعا به‌عنوان فردی که قرار است بدن‌سازی را به‌عنوان رشته ورزشی خود در پیش گیرد متوجه شده‌اید که کفش برای باشگاه بدن‌سازی از اهمیت زیادی برخوردار است و لازم است به نکات زیادی در هنگام خرید و استفاده از آن توجه کنید. توجه به این نکات نه‌تنها سلامتی را برای شما به دنبال دارد، بلکه ساعات ورزشی شما را موثرتر خواهد کرد. در ادامه این مقاله قرار است در خصوص معیارهایی برای انتخاب کفش مناسب بدن‌سازی در هنگام خرید نکاتی را بیان کنیم.

راهنمای خرید کفش ورزشی زنانه

چه نکاتی در خرید کفش بدن‌سازی مهم است؟

  • توجه به سایز و اندازه

همان‌طور که در متن مقاله گفته شد و شما نیز می‌دانید، سایز کفش یکی مسائل مهمی است که لازم است در هنگام خرید کفش ورزشی باشگاه به آن توجه کنید. درواقع بهتر است کفش‌ها را با جوراب ورزشی امتحان کنید و به حالت ایستاده پا بزنید. در این صورت نه‌تنها راحت‌تر می‌توانید از سایز کفش خود اطمینان حاصل کنید بلکه می‌توانید راحتی انگشتان خود را در کفش متوجه شوید.

  • توجه به زیره و کفی کفش

یکی از قسمت‌های مهم در هر کفش، زیره و کفی آن است که نقش ارزشمندی را در سلامت پا ایفا می‌کند. بهتر است هنگام انتخاب کفش باشگاه بدن‌سازی کفشی را انتخاب کنید که زیره آن تخت نباشد و قوس پای شما را پر کند. البته انتخاب کفشی با زیره مناسب نه‌تنها برای ورزش بلکه برای پیاده روی روزانه نیز حائز اهمیت است.

  • جنس رویه

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید کفش باشگاه بدن‌سازی باید به آن توجه کنید، جنس رویه کفش است. درواقع بهترین کفش برای بدن‌سازی کفشی است که جنس رویه آن به‌گونه‌ای باشد که امکان گردش هوا در آن وجود داشته باشد. در این صورت پا گرمای زیادی را تحمل نخواهد کرد و سلامت آن نیز حفظ می‌شود.

بیشتر بخوانیدچطور کفشی بخرید که هم برای دویدن مناسب باشد، هم پیاده روی؟

کفش باشگاه بدنسازی
در هنگام خرید کفش باشگاه بدنسازی لازم است به نکاتی دقت کنیم.
  • ساقدار بودن کفش

ساقدار بودن کفش از دیگر نکات مهم برای خرید کفش باشگاه بدن‌سازی است که بدن‌سازان باید به آن توجه داشته باشند. ورزش بدن‌سازی به دلیل استقامتی بودن ورزشکار را ملزم به پوشیدن کفش ساق دار می‌کند تا هنگام تمرین از قوزک پا محافظت شود.

  • منعطف بودن

سعی کنید کفشی را برای خود انتخاب کنید که در درجه متناسب و متعادلی از انعطاف‌پذیری قرار دارد. درواقع کفش منعطف شما را برای انجام فعالیت‌های گوناگون یاری می‌کند. چنانچه کفش شما از سختی بیشتری برخوردار باشد و یا به عبارتی منعطف نباشد شما در انجام فعالیت‌های ورزشی خود دچار مشکل خواهید شد و ممکن است عضلات پای شما آسیب ببیند. همچنین اگر انعطاف کفش شما به‌گونه‌ای زیاد باشد که به‌راحتی خم و راست شود، ممکن است در معرض آسیب و جراحاتی ناشی از زمین خوردن و… قرار گیرید.

بیشتر بخوانیدچگونه کفش های ورزشی را تمیز کنیم؟

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد، انجام فعالیت‌های ورزشی نیازمند داشتن کفش است البته نه هر کفشی! ازاین‌رو ورزشکاران لازم است برای سلامت پا خود و انجام صحیح‌تر حرکات ورزشی کفش مناسبی را برای خود انتخاب کنند. در این مقاله در خصوص بدن‌سازی و کفش باشگاه بدن‌سازی نکاتی را بیان کردیم. پیدا کردن کفش مناسب برای باشگاه ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد اما شما با استفاده از این مقاله می‌توانید به‌راحتی کفش بدن‌سازی مناسبی را برای خود انتخاب کنید. امیدواریم استفاده از این مقاله و 5 نکته موجود برای خرید کفش باشگاه شما را به‌خوبی برای خرید کفش باشگاه بدن‌سازی راهنمایی کرده باشد.

اگر به خرید آنلاین لباس ورزشی علاقه‌مند هستید بازدید از فروشگاه Mel&Moj را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه