پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

برای ایروبیک چی بپوشیم؟

لباس ایروبیک
ورزش ایروبیک یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های هوازی است که برای افرادی که سعی در کاهش وزن، تقویت عضلات یا صرفا تحرک و سلامتی خود دارند مناسب است. سادگی یک برنامه تمرینی ایروبیک در انعطاف‌پذیری آن نهفته است زیرا تقریباً در هر مکانی، در داخل یا خارج از منزل و باشگاه، و تقریباً در هر زمان می‌توان آن را انجام داد. به‌علاوه این ورزش به‌طوری است که هم تازه‌کارها و هم ورزشکاران کارکشته می‌توانند از آن لذت ببرند. اگر شما هم به این ورزش دوست‌داشتنی علاقه‌مندید، این نکته را فراموش نکنید که برای استفاده حداکثری از تمرینات ورزشی ایروبیک خود، باید بدانید که چگونه لباس ایروبیک مناسب را انتخاب کنید تا در طول تمرین راحت باشید.

انتخاب لباس ایروبیک مناسب

افراد در اغلب مواقع برای انتخاب از بین انواع لباس‌های ایروبیک موجود با پارچه‌ها، سبک‌ها و قیمت‌های متفاوت، مشکل پیدا می‌کنند. البته که انتخاب بهترین گزینه به‌احتمال‌زیاد بستگی به نوع فعالیت، سلیقه و راحتی شما دارد. اما یک سری نکات ساده دیگر هم وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.
راهنمای خرید کفش ورزشی زنانه

لباس ایروبیک چطور باید باشد؟

وقتی در تمرینات ایروبیک شرکت می‌کنید، قلب شما سریع‌تر پمپاژ می‌کند و اکسیژن بیشتری مصرف می‌کنید تا انرژی کافی که برای ادامه تمرینتان نیاز دارید را برای بدنتان تامین کنید. البته دریافت اکسیژن بیشتر به معنای تنفس سنگین‌تر است که منجر به افزایش دمای بدن شما می‌شود و به‌عبارت‌دیگر، شروع به عرق کردن می‌کنید (این روشی است که بدن شما برای خنک کردن خود به کار می‌گیرد). با در نظر گرفتن این موضوع، آنچه می‌پوشید بر وضعیت تنفسی و قلبی و همچنین تمرین شما تأثیر می‌گذارد.
برای انتخاب لباس ورزشی ایروبیک مناسب، روی سه فاکتور کلیدی عملکرد، راحتی و استایل تمرکز کنید. این سه جنبه می‌تواند شما را نه‌تنها برای ایروبیک، بلکه هر ورزش دیگری به‌خوبی راهنمایی کند. نوع لباسی که برای ایروبیک نیاز دارید مانند خیلی از لباس‌های باشگاهی یا لباس ورزش‌هایی مانند زومبا است. در ادامه به برخی از رایج‌ترین لباس‌هایی که باید داشته باشید اشاره‌کرده‌ایم.
لباس‌ ایروبیک خوب
برای انتخاب لباس ایروبیک، روی سه فاکتور عملکرد، راحتی و استایل تمرکز کنید.

لباس ایروبیک زنانه

تی‌شرت ورزشی: ساده‌ترین چیزی که می‌توانید به آن فکر کنید یک تیشرت ورزشی است. فقط دقت کنید که مدلی آزاد و گشاد را انتخاب کنید که به‌راحتی توانایی حرکت را داشته باشید. اکثر تیشرت‌‌های ورزشی ضد عرق و کشسان هستند. یعنی در عین راحتی، از خیس شدن بدن هم جلوگیری می‌کنند و خیلی راحت‌تر تمرینات خود را انجام خواهید داد.
سوتین ورزشی: اهمیت سوتین ورزشی بسیار بیشتر از آن است که فکرش را می‌کنید. ایروبیک از آن ورزش‌هایی است که جنب‌وجوش و پرش‌های بسیاری دارد. تکان خوردن شدید سینه‌ها و بالا و پایین شدن آن‌ها حین ورزش نه‌تنها ممکن است شما را معذب کند، بلکه با گذشت زمان ممکن است مشکلاتی مانند درد یا حتی افتادگی سینه‌ را نیز به همراه داشته باشد. همین هم سبب می‌شود سوتین ورزشی جزوی مهم از لباس ورزشی ایروبیک زنانه باشد.
سوتین‌ ورزشی همه‌چیز را سر جای خود نگه می‌دارد و از درد و ناراحتی جلوگیری می‌کند.  به‌علاوه حالت نیم‌تنه دارد و می‌توانید آن را به‌صورت تکی یا همراه با تیشرت استفاده کنید.
لگ ورزشی: لگ ورزشی خوب می‌تواند کیفیت ورزش شما را به طرز ویژه‌ای افزایش دهد. لگ خاصیت انعطاف‌پذیری و کششی فوق‌العاده‌ای دارد، بنابراین بدون هیچ نگرانی می‌توانید حرکات کششی را انجام دهید و هیچ محدودیتی نخواهید داشت. همچنین نگران پاره شدن یا خراب شدن آن‌هم نخواهید بود.
لگ‌های ورزشی به‌صورت بلند و کوتاه یا برمودا وجود دارند و با توجه به سلیقه خود می‌توانید هر موردی را انتخاب نمایید. اگر نمی‌توانید به‌راحتی تصمیم بگیرید و لباس‌های خود را باهم ست کنید، همواره می‌توانید به سراغ ست‌های ورزشی بروید که کار را برای شما راحت می‌کنند. ست‌های دو و سه‌تکه متناسب با سلایق مختلف طراحی‌شده‌اند و می‌توانید یک ظاهر شیک را با آن‌ها تجربه کنید.
راهنمای خرید تیشرت ورزشی مردانه

نکات انتخاب لباس ایروبیک

تناسب: لباس مناسب ایروبیک ترجیحا باید گشاد باشد. لباس‌های تنگ می‌توانند جریان هوا را مختل کنند و باعث ناراحتی شما شود. این امر به‌ویژه برای تی‌شرت‌ها بسیار مهم است. البته اگر لباس‌های ورزشی قابل‌تنفس را انتخاب کنید دیگر فیت بودن آن‌ها اهمیتی نخواهد داشت.
رنگ: کد رنگ خاصی وجود ندارد که باید به آن پایبند باشید، اما اگر خیلی به مد علاقه‌مندید می‌توانید در فصول بهار و تابستان از رنگ‌های پاستلی و روشن لذت ببرید. برای زمستان‌ها هم دستتان باز است و می‌توانید هر آیتمی که دوست داشتید را انتخاب کنید.
لباس‌های سبک: اگر در محیط باز یا در فصول سرد تمرین می‌کنید، به‌جای انتخاب لباس‌های سنگین سراغ چندلایه بروید، مثلا روی تیشرت ورزشی خود یک پلیور یا سویی شرت ورزشی بپوشید. آن لباسی که به بدن شما می‌چسبد باید رطوبت را جذب کند تا بتوانید از جلسه تمرین خود لذت ببرید.
نوع پارچه: همان‌طور که گفته شد در حین ایروبیک تعریق زیادی خواهید داشت. درنتیجه بهتر است از لباس‌های پارچه‌ای دوری کنید زیرا خیلی زود خیس و بدبو می‌شوند و البته انعطاف مناسبی هم ندارند. به‌جای آن بهتر است از لباس‌های مخصوص باشگاه استفاده کنید.
این لباس‌ها معمولا از جنس‌های لاکرا، پلی‌استر، اسپندکس و سایر جنس‌های کشی و منعطف ساخته می‌شوند. درنتیجه انعطاف بسیار بالایی دارند و در حین ورزش به‌راحتی می‌توانید حرکات مدنظر خود را انجام دهید. از طرف دیگر خیلی از لباس‌های ورزشی تعریق را از بدن جمع کرده و به سطح می‌برند، درنتیجه بدن شما را حین تمرین خشک نگه می‌دارند و احساس ناراحتی نخواهید داشت.
راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه
لباس باشگاه ایروبیک
از مهم‌ترین ویژگی‌های لباس ایروبیک، انعطاف پذیری بالای آن است.

لباس ایروبیک مردانه

هرچند به نظر می‌رسد خانم‌ها بیشتر به ورزش ایروبیک علاقه‌مندند، اما این ورزش برای آقایان ‌هم می‌تواند یک ورزش خوب و عالی باشد. بیشتر آقایان در باشگاه به سراغ ورزش‌های مقاومتی و بدن‌سازی می‌روند اما داشتن یک ورزش هوازی در کنار این‌ها برای قلب و عروق نیز مفید است و عملکرد نهایی بهتری را به ارمغان می‌آورد. یک رکابی ورزشی، شلوارک ورزشی و یا یک جاگر با تیشرت ورزشی می‌توانند انتخاب‌هایی راحت به‌عنوان لباس مخصوص ایروبیک آقایان باشند.

لباس ایروبیک کودکان

علاوه بر بزرگ‌سالان، کودکان ‌هم باید ازنظر بدنی فعال باشند و ایروبیک یک‌راه سرگرم‌کننده برای تشویق آن‌ها به ورزش است. البته فراموش نکنید ایروبیک فقط به ورزش در یک استودیو یا باشگاه حرفه‌ای محدود نمی‌شود و کودکان ‌هم می‌توانند از آن بهره ببرند.
ازآنجایی‌که خیلی از حرکات ورزش ایروبیک جنب‌وجوش، پرش و حرکات رقص مانند دارند، برای کودکان ‌هم جذاب و دوست‌داشتنی خواهند بود و با یکدست لباس راحت می‌توانند بیشتر هم به آن علاقه‌مند شود. لباس ایروبیک دخترانه و پسرانه لزوما نباید لباس‌های خاصی باشند و بهتر است راحت بودن آن را در درجه اول موردتوجه قرار دهید.

جمع‌بندی

لباس‌های ایروبیک باکیفیت ممکن است کمی بیشتر قیمت داشته باشند، اما بهترین اقلام لزوماً نباید گران‌ترین لباس‌هایی باشند که می‌توانید پیدا کنید. خرید از فروشگاه‌های خرده‌فروشی و آنلاین یکی از راه‌های خوب برای مقایسه انواع لباس‌های ورزشی و یافتن گزینه‌های راحت و شیک است. بسیاری از متخصصان تناسب‌اندام معتقدند که برای بسیاری از افراد، داشتن ظاهر خوب در حین ورزش می‌تواند نگرش و همچنین نتایج تمرینات آن‌ها را بهبود ببخشد و سبب شود حین ورزش حس بسیار بهتری نسبت به خود داشته باشند.
جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به سایت مل اند موژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه