پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

رنگ سال 1401 چیست؟

رنگ سال 1401

رنگ سال 1401 را می‌شناسید؟ یکی از مسائلی که می‌تواند در دنیای مد نقش تعیین‌کننده و تأثیرگذار داشته باشد، تعیین رنگ سال است. انتخاب رنگ سال از مسائلی است که بر روی تصمیمات بسیاری از برندهای مطرح دنیا در زمینه پوشاک و مد تأثیر خواهد گذاشت. بسیاری از افرادی که در دنیای طراحی مد و لباس مشغول به کار هستند، هرساله انتظار می‌کشند که رنگ سال معرفی‌شده تا بر اساس آن بتوانند جدیدترین مدل‌های خود برای سال جدید را طراحی و به بازار عرضه کنند. اگر می‌خواهید با رنگ سال 1401 آشنا شوید با ادامه مطلب همراه باشید.

رنگ سال 1401 چه رنگی است؟

طراحان مد و دکوراسیون در جهان هرساله برای ایجاد هماهنگی میان طراحی‌هایی که انجام می‌دهند از رنگ خاص و معینی پیروی می‌کنند. مسئولیت معرفی رنگ سال بر عهده شرکت پنتون (Pantone) است که این وظیفه را از سال 1999 میلادی برعهده‌گرفته است. مطابق سنت این سال‌ها، این شرکت با در نظر گرفتن نظرات کارشناسان و افراد صاحب‌نظر و متخصص در زمینه مدلینگ و دکوراسیون، نسبت به معرفی رنگ سال 1401 (سال 2022) اقدام کرد. امروزه با گسترش اینترنت و دسترسی به فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، دسترسی افراد به اخبار به‌روز حوزه مدلینگ بیش از گذشته شده است و همین امر باعث شده است که در ایران هم طبق الگوی جهانی، رنگ سال برای سال شمسی انتخاب شود. بر اساس انتخاب شرکت پنتون رنگ سال 1401 یا 2022 میلادی آبی متمایل به بنفش یا Very Peri نام دارد. در نگاه اول، این رنگ شبیه به رنگ بنفش است درصورتی‌که این‌چنین نبوده و این رنگ به‌صورت اختصاصی توسط شرکت پنتون ساخته‌شده است که جذابیت و زیبایی بی‌نظیری دارد. همان‌طور که رنگ سال 1400 ترکیب رنگ‌های خاکستری و زرد بود، بسیاری از طراحان ایرانی این رنگ‌ها را در طراحی لباس و دکوراسیون موردتوجه قراردادند، به‌طور حتم در سال جدید و با معرفی رنگ سال 1401 بیشتر عمده طراحی‌های لباس و دکوراسیون در ایران نیز بر اساس این رنگ انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانیدراهنمای ست کردن رنگ لباس ورزشی

رنگ سال 1401
معیارهای انتخاب رنگ سال

دلایل اهمیت انتخاب رنگ سال

شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که انتخاب یک یا چند رنگ به‌عنوان رنگ سال چه اهمیتی دارد؟ یا چه معیارهایی برای انتخاب رنگ سال موردتوجه قرار می‌گیرد؟ در پاسخ به سوال اول باید گفت که میزان فروش بسیاری از شرکت‌ها و برندهای مطرح در زمینه تولید پوشاک به انتخاب رنگ سال 1401 بستگی دارد. افراد زیادی در جهان در ماه‌های پایانی سال میلادی منتظر هستند که رنگ سال جدید معرفی شود تا بتوانند لباس‌ها و حتی لوازم خانه و دکوراسیون آن را بر اساس رنگ سال جدید ست کنند. برندهای مطرح در زمینه دکوراسیون و طراحی لباس نیز بر این میزان علاقه افراد آشنا هستند و تلاش می‌کنند تا محصولات سال جدید خود را بر اساس رنگ سال 1401 طراحی کنند و با افزایش میزان فروش خود، سود مالی بسیار کلانی به دست آورند. حتی انتخاب رنگ سال به‌قدری مهم است که می‌تواند بر ارزش سهام این شرکت‌ها و برندها تأثیر مستقیم داشته باشد.

راهنمای خریدتیشرت ورزشی مردانه

معیارهای انتخاب رنگ سال

در خصوص معیارهایی که در انتخاب رنگ سال موردتوجه قرار می‌گیرد باید گفت که شرکت Pantone معیار مختلفی برای انتخاب رنگ سال دارد که از مهم‌ترین معیارهای این انتخاب می‌توان به انتقال حس شادی و طراوت به افراد و اطرافیان اشاره کرد. شاید رنگ آبی، رنگ شادی نباشد اما رنگ Very Peri به‌عنوان رنگ سال 1401 نسبت به طیف‌های آبی تفاوت دارد. در این رنگ درصد کمی از رنگ قرمز وجود دارد که در افزایش حرارت و جذابیت این رنگ تأثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: رنگ سال 2022 چیست؟

در سال 1401 لباس چه رنگی انتخاب کنیم؟

در سال 1400 با توجه به رنگ سال، عمده لباس‌ها به‌ویژه لباس‌های خانم‌ها ترکیبی از رنگ‌های زرد و خاکستری بود و افراد بیشتر ترکیباتی از این رنگ‌ها را برای لباس‌های خود انتخاب می‌کردند. با توجه به انتخاب رنگ Very Peri به‌عنوان رنگ سال 1401 قطعا با فرارسیدن بهار و سال جدید بسیاری از افراد به‌ویژه خانم‌ها آبی مایل به بنفش را برای لباس‌های خود انتخاب می‌کنند. رنگ Very Peri در ایران با نام آبی اسطوخودوسی یا آبی پریوینکل شناخته می‌شود. این رنگ یک حالت شاد و پاستلی جذاب دارد. همین حالت باعث می‌شود که با دیدن آن حس طراوت و تازگی به شما القا شود. یکی از ویژگی‌هایی که رنگ سال 1401 دارد این است که می‌تواند با طیف وسیعی از سایر رنگ‌ها در طراحی لباس و دکوراسیون ست شود. به‌عنوان‌مثال رنگ زرد یکی از رنگ‌های قدرتمند و مکمل رنگ آبی است که ترکیبش با این رنگ جذابیت‌های زیادی به همراه خواهد داشت.

راهنمای خریدتیشرت ورزشی زنانه

رنگ سال 1401
ترکیب‌های رنگی جذاب با رنگ سال

ترکیب رنگ‌های جذاب با رنگ سال 1401

برخی از طیف‌های رنگی در صورت ترکیب با رنگ Very Peri می‌توانند جلوه زیبا و جذابی ایجاد کنند. برخی از این طیف‌های رنگی به شرح زیر هستند:

  • طیف‌های بنفش
  • طیف‌های متضاد
  • طیف‌های خنثی

رنگ سال 1401 یعنی رنگ Very Peri حالتی بین آبی و بنفش است که همین باعث می‌شود بارنگ‌های طیف بنفش ست‌های جذابی تشکیل دهد. رنگ بنفش که ترکیبی از رنگ قرمز و آبی است به‌عنوان نماد هماهنگی میان عقل و احساس شناخته می‌شود. برخی از مهم‌ترین طیف‌های رنگ بنفش که می‌تواند ترکیب جذابی با رنگ سال ایجاد کند شامل رنگ‌های بادمجانی روشن، سرخابی، ارکیده، ارکیده سیر، نیلی ملایم و سیر، مخملی و بنفش کدر است. رنگ نارنجی متضاد آبی است و درصورتی‌که این دو رنگ با یکدیگر ترکیب شوند از جلوه زیبا و بی‌نظیری ایجاد می‌کنند. استفاده از این طیف‌های متضاد به‌خصوص در دکوراسیون خانه و آشپزخانه جلوه بصری فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. رنگ‌های سیاه‌وسفید در دسته طیف‌های خنثی قرار می‌گیرند که بهترین مکمل برای رنگ سال 1401 هستند. استفاده بیش‌ازحد از رنگ اصلی معمولا توی ذوق می‌زند درحالی‌که استفاده از یکی از رنگ‌های طیف خنثی در کنار این رنگ جلوه آن را بیش‌ازپیش می‌کند و زیبایی فوق‌العاده‌ای به آن می‌بخشد.

راهنمای خریدهودی زنانه جدید

جمع‌بندی

دنیای مد و طراحی لباس یکی از حوزه‌های جذاب به‌خصوص برای خانم‌ها است که همواره تلاش می‌کنند پوشش خود و حتی دکوراسیون و طراحی محل زندگی خود را بر اساس مدل‌های روز دنیا انتخاب کنند. یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده در طراحی دکوراسیون و مد انتخاب رنگ سال است. رنگ Very Peri یا‌ آبی متمایل به بنفش به‌عنوان رنگ سال 1401 توسط شرکت پنتون معرفی‌شده است که بدون شک در طراحی‌های سال جدید لحاظ خواهد شد. نظر شما در مورد این انتخاب چیست؟

این نوشته در ترند ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه