پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

در هر فصلی چه لباس ورزشی بپوشیم؟

لباس ورزشی مناسب فصل

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد جزو علاقه‌مندان به ورزش باشید و ورزش کردن را در برنامه روزانه خود گنجانده‌اید باید بدانید که انتخاب لباس ورزشی مناسب فصل از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر این جمله برای شما قابل‌درک نیست باید بدانید که بر اساس اصول ورزشی، لباس ورزشی تنها یک لباس ساده نیست. لباس ورزشی در زمان ورزش کردن همان پوست بدن شما است و دقیقا باید مانند پوست بدن عمل کند. یعنی باید مانند پوست تنفس کند و همچنین بتواند دمای مرکزی بدن در طول فعالیت بدنی را تنظیم کند. پس تنها مدل و رنگ جذاب را در انتخاب لباس ورزشی مدنظر قرار ندهید و لباس ورزشی مناسب فصل برای زمان ورزش خود انتخاب کنید.

لباس ورزشی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

بسیاری از ما در زمان کودکی و نوجوانی در زمان حضور در مدرسه، مشتاق رسیدن زنگ ورزش بودیم و برای آن لحظه‌شماری می‌کردیم. برای زنگ ورزش مدرسه با شوق‌وذوق تمام به همراه والدین خود به خرید می‌رفتیم و یک لباس با رنگ جذاب یا لباسی از تیم فوتبال موردعلاقه خودمان را خریده به تن می‌کردیم. شاید این تفکر که هر لباسی را می‌توان برای ورزش کردن پوشید ریشه در کودکی ما داشته باشد. جایی که بدون توجه به لباس ورزشی مناسب فصل و جنس و نوع آن فقط در فکر خریدن یک لباس یا ظاهر جذاب و زیبا بودیم.

لباس ورزشی باید ویژگی‌های داشته باشد که بتواند شرایط مناسبی را برای بدن در طول فعالیت فراهم کند. تصور کنید که در هنگام انجام یک ورزش هوازی، شما یک لباس آستین‌بلند و ضخیم بر تن داشته باشید. قطعا با این لباس، به‌خصوص در فصل تابستان، به بدن خود آسیب وارد می‌کنید. زیرا این لباس هم مانع اکسیژن‌رسانی صحیح به اندام‌ها و عضلات شما می‌شود و هم می‌تواند دمای مرکزی بدن شما را افزایش دهد. پس لباس ورزشی مناسب فصل زمستان قطعا با لباس ورزشی مناسب تابستان متفاوت خواهد بود.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی مردانه

لباس ورزشی مناسب فصل
لباس ورزشی باید متناسب با هر فصل باشد

اما شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که چرا انتخاب لباس ورزشی مناسب فصل ازنظر جنس و مدل اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در هنگام انجام حرکات تمرینی و ورزشی میزان تعرق بدن تا حدود دو برابر افزایش می‌یابد. به همین دلیل باید از لباس ورزشی مناسبی استفاده شود که بتواند رطوبت خارج‌شده از بدن را جذب کند. انتخاب لباس ورزشی مناسب بر اساس جنس و مدل به عوامل مختلفی بستگی دارد که ازجمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان به نوع ورزش، شرایط دمایی هوا و سلیقه شخصی هر فرد اشاره کرد.

لباس ورزشی مناسب باید از یک سری از ویژگی‌ها برخوردار باشد. برخی از این مهم‌ترین ویژگی‌ها به این شرح است:

  • در وهله اول لباس ورزشی مناسب باید لباسی سبک و راحت باشد. این ویژگی می‌تواند کارایی و اثرگذاری ورزش را افزایش دهد.
  • سایز و اندازه لباس ورزشی باید متناسب با بدن هر فرد باشد. لباس خیلی گشاد و خیلی تنگ کارایی را کاهش می‌دهد.
  • لباس ورزشی باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد تا در صورت استفاده طولانی‌مدت و شستشو دچار آسیب و تغییر شکل نشود.
  • باید لباس ورزشی مناسب فصل و شرایط آب و هوایی موجود انتخاب شود.
  • و به‌عنوان آخرین ویژگی لباس ورزشی مناسب لباسی است که بتواند عرق ایجادشده در بدن را به‌خوبی جذب کند.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه

لباس ورزشی مناسب زمستان

اگر اهل ورزش کردن در هوای باز هستید و قصد دارید به دویدن در هوای سرد بپردازید به این نکته توجه کنید که باید لباس ورزشی مناسب فصل را انتخاب کرده و در هنگام ورزش به تن کنید. به همین دلیل در ادامه با تعدادی از انواع تجهیزات و لباس مناسب دویدن در زمستان آشنا خواهیم شد.

  • هدبند یا دستمال سر مخصوص

اولین و مهم‌ترین قسمت از لوازم ورزشی زمستان، هدبند یا دستمال سر است که بتواند گرمای موردنیاز ناحیه سروگوش‌های شما را تأمین کند.

  • لایه‌نازک پایه

نکته مهمی که در مورد انتخاب لباس ورزشی مناسب به‌خصوص در فصل زمستان اهمیت دارد اولین لایه لباس است. برای این قسمت از یک لباس نازک و حتی آستین‌کوتاه استفاده کنید که قابلیت جذب رطوبت بالایی داشته باشد و عرق بدن شما جذب کند. اگر احساس سرما می‌کنید از یک لباس نازک آستین‌دار استفاده کنید.

  • کاپشن چندتکه زیپ‌دار

یکی از وسایل دویدن در زمستان که به‌صورت اختصاصی برای این فصل از سال طراحی‌شده است کاپشن‌هایی هستند که می‌توان قسمت‌های مختلف آن مانند آستین و کلاه را جدا کرد. این ویژگی در انتخاب لباس ورزشی مناسب فصل اهمیت زیادی دارد زیرا می‌توانید با این کار دمای بدن خود را کنترل کنید. درصورتی‌که احساس کردید دمای بدن شما بیش‌ازحد بالا رفته است می‌توانید قسمت آستین‌ها و کلاه این کاپشن‌ها را جدا کرده و دمای بدن خود را متعادل کنید.

  • دستکش چندلایه و مقاوم در برابر باد

یکی از حساس‌ترین نقاط بدن در فصول سرد سال دست‌ها و انگشتان آن هستند. به همین دلیل اهمیت دارد که این عضو حساس از بدن در هنگام ورزش و دویدن در فصل زمستان به‌وسیله دستکش گرم نگه‌داشته شود حتی اگر دما در حد یخبندان نباشد.

  • شلوار مقاوم در برابر باد

یکی دیگر از موارد بااهمیت در انتخاب لباس ورزشی فصل انتخاب شلوار مناسب است. شلوار مخصوص دویدن در فصل زمستان که قابلیت مقاومت در برابر باد و سرما دارد می‌تواند بهترین گزینه باشد. این شلوارها با توجه به وزن کم خود مقاومت خوبی در برابر باد و سرما دارند.

  • جوراب رطوبت‌گیر

آخرین بخش لباس ورزشی زمستانه جوراب‌های رطوبت‌گیر هستند که بتوانند در هنگام دویدن پاها را گرم نگه‌داشته و تعرق آن‌ها را جذب کنند.

راهنمای خرید شلوارک ورزشی مردانه

لباس ورزشی تابستانه
در تابستان لباس ورزشی نازک بپوشید

لباس ورزشی مناسب فصول گرم

در ادامه بررسی نکات مهم در خصوص انتخاب لباس ورزشی مناسب فصل نوبت لباس ورزشی تابستانی می‌رسد. انتخاب لباس مناسب دویدن در تابستان به‌اندازه فصل زمستان اهمیت دارد. با توجه به اینکه به علت گرمای هوا در تابستان میزان تعریق بدن در زمان دویدن بیشتر می‌شود و بدن آب بیشتری از دست می‌دهد به همین دلیل لازم است که لباس مناسبی انتخاب شود که از تعرق بیشتر جلوگیری کرده و از خشک شدن آب بدن پیشگیری کند.

در گرمای فصل تابستان برای ورزش کردن و دویدن باید از یک لباس ورزشی نازک مانند پیراهن ورزشی و شورت ورزشی نازک استفاده کرد. اگر در هوای گرم لباس مناسب با دما بپوشید، از تعرق بیش‌ازحد جلوگیری می‌کنید. این امر سبب می‌شود تا به‌اصطلاح آب بدنتان خشک نشود.

راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه

آیتم‌های ضروری برای ورزش

ورزش‌های زیادی هستند که برای انجام دادن آن به تجهیزات و لوازم مختلفی نیاز دارید. اما مهم‌ترین آیتم و وسیله‌ای که برای انجام هر ورزشی ضروری و موردنیاز است لباس ورزشی مناسب با آن ورزش است. لباس ورزشی متناسب با هر ورزش به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید کارایی خود را در آن ورزش افزایش دهید. همچنین انتخاب لباس ورزشی مناسب فصل برای هر ورزش در کنار توجه به نیازها و نوع ورزش موردنظر برای انتخاب لباس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

جمع‌بندی

این ذهنیت در بسیاری از افراد وجود دارد که برای ورزش کردن می‌توان هر لباسی را انتخاب کرده و بر تن کرد. اما این افراد کاملا در اشتباه هستند و لازم و ضروری است که برای هر ورزشی حتی ورزش‌های ساده مانند دویدن لباس ورزش مناسب فصل، نوع حرکات و تمرینات و سلیقه شخصی فرد انتخاب‌شده و مورداستفاده قرار بگیرد. لباس ورزشی نقش پوست انسان را دارد که در قدرت تنفس اندام‌ها و کنترل دمای مرکزی بدن در هنگام ورزش نقش اساسی ایفا می‌کند.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به سایت مل اند موژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه